Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har kollat på forumet men hittar inte hur man ska kunna spela in det ljud som datorn spelar upp? I detta fallet är det en ljudsnutt som spelas på en sajt: Settemari
Hemsk låt, jag vet, men den spelades hela tiden på semestern så jag tänkte använda den till bildspel och liknande. Har sökt den på nätet men inte hittat den någonannanstans än på resebolagets sajt och skulle därför vilja spela in den, så frågan är vilket (gratis)program fixar det? Har kollat med Audacity men hittar inte var det skulle kunna finnas.
Tillåter vi diskussioner om olagliga handlingar på detta forum?
För att spela in ljud som spelas upp kan du även ställa in i ljudinställningar att ingången ska vara samma som utgången och sedan spela in med valfritt ljudinspelningsprogram. Dessa inställningar gör du självklart för det ljudkort du använder vilket borde underlätta vid inställningar i inspelningsprogrammet. (beskrivning oavsett om det gäller laglig eller olaglig handling)
Det finns ju fullt lagliga skäl till att fånga in utljudet på datorn. Till exempel att vilja låna en snutt musik till ett bildspel för ens familj.
Citat:
För att spela in ljud som spelas upp kan du även ställa in i ljudinställningar att ingången ska vara samma som utgången och sedan spela in med valfritt ljudinspelningsprogram. Dessa inställningar gör du självklart för det ljudkort du använder vilket borde underlätta vid inställningar i inspelningsprogrammet. (beskrivning oavsett om det gäller laglig eller olaglig handling)
Beror på ljudkort och operativsystem. Funkar på många ljudkort under Windows, men eftersom den här frågan ligger i Ljudproduktions-forumet så tror jag att zkirtap vill ha ett macprogram.
Säg att en person spelar in egen musik och vill bränna ut sin musik för att promote:a det. Du vill göra säkerhetskopior på dina bilder du tagit under året 2008. Att förbjuda prat om CD-R eller DVD-R alternativt program för filkonvertering är idiotiskt. Jag sa ingenting om att förbjuda diskussioner om tillvägagångssätt för att spela in ljud som datorn spelar upp, däremot uppger trådskaparen att han vill veta hur han ska gå tillväga för att just göra en olaglig handling. Tycker hela delen av 99 det förutom musik-delen så får jag väl hålla mig ifrån resten av forumet. Första och sista gången jag satte min fot i ER ljudproduktionsdel.
Säg att en person spelar in egen musik och vill bränna ut sin musik för att promote:a det. Du vill göra säkerhetskopior på dina bilder du tagit under året 2008. Att förbjuda prat om CD-R eller DVD-R alternativt program för filkonvertering är idiotiskt. Jag sa ingenting om att förbjuda diskussioner om tillvägagångssätt för att spela in ljud som datorn spelar upp, däremot uppger trådskaparen att han vill veta hur han ska gå tillväga för att just göra en olaglig handling. Tycker hela delen av 99 det förutom musik-delen så får jag väl hålla mig ifrån resten av forumet. Första och sista gången jag satte min fot i ER ljudproduktionsdel.