Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fånga ljud från datorn - vilket program?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kollat på forumet men hittar inte hur man ska kunna spela in det ljud som datorn spelar upp? I detta fallet är det en ljudsnutt som spelas på en sajt: Settemari
Hemsk låt, jag vet, men den spelades hela tiden på semestern så jag tänkte använda den till bildspel och liknande. Har sökt den på nätet men inte hittat den någonannanstans än på resebolagets sajt och skulle därför vilja spela in den, så frågan är vilket (gratis)program fixar det? Har kollat med Audacity men hittar inte var det skulle kunna finnas.

Mycket tacksam för hjälp!

Shazam på min iPhone kunde inte identifiera den!
:">

Audio Hijack tror jag skulle funka perfekt!

//Joel

Funkade finfint! Tänk vad bra det är när man hjälper varandra - älskar detta forum! Tack!

Audio Hijack

Stämmer, Audio Hijack är lysande för att spela in datorns utljud.

mvh
Mikael

Jisander Studioblogg
Nyheter och tips för hemstudion

Senast redigerat 2008-11-09 12:37

Tillåter vi diskussioner om olagliga handlingar på detta forum?

För att spela in ljud som spelas upp kan du även ställa in i ljudinställningar att ingången ska vara samma som utgången och sedan spela in med valfritt ljudinspelningsprogram. Dessa inställningar gör du självklart för det ljudkort du använder vilket borde underlätta vid inställningar i inspelningsprogrammet. (beskrivning oavsett om det gäller laglig eller olaglig handling)

Ursprungligen av AudibleBeauty:

Tillåter vi diskussioner om olagliga handlingar på detta forum?

Det finns ju fullt lagliga skäl till att fånga in utljudet på datorn. Till exempel att vilja låna en snutt musik till ett bildspel för ens familj.

Citat:

För att spela in ljud som spelas upp kan du även ställa in i ljudinställningar att ingången ska vara samma som utgången och sedan spela in med valfritt ljudinspelningsprogram. Dessa inställningar gör du självklart för det ljudkort du använder vilket borde underlätta vid inställningar i inspelningsprogrammet. (beskrivning oavsett om det gäller laglig eller olaglig handling)

Beror på ljudkort och operativsystem. Funkar på många ljudkort under Windows, men eftersom den här frågan ligger i Ljudproduktions-forumet så tror jag att zkirtap vill ha ett macprogram.

Ursprungligen av AudibleBeauty:

Tillåter vi diskussioner om olagliga handlingar på detta forum?

Guilty until proven innocent, eh ?!

Då borde vi inte heller få diskutera CD-R, DVD-R, HandBrake, MacTheRipper, Transmission, µTorrent...

Förbjud snabba bilar, man kan ju köra för fort...

Ursprungligen av SkrotNisse:

Guilty until proven innocent, eh ?!

Då borde vi inte heller få diskutera CD-R, DVD-R, HandBrake, MacTheRipper, Transmission, µTorrent...

Förbjud snabba bilar, man kan ju köra för fort...

Säg att en person spelar in egen musik och vill bränna ut sin musik för att promote:a det. Du vill göra säkerhetskopior på dina bilder du tagit under året 2008. Att förbjuda prat om CD-R eller DVD-R alternativt program för filkonvertering är idiotiskt. Jag sa ingenting om att förbjuda diskussioner om tillvägagångssätt för att spela in ljud som datorn spelar upp, däremot uppger trådskaparen att han vill veta hur han ska gå tillväga för att just göra en olaglig handling. Tycker hela delen av 99 det förutom musik-delen så får jag väl hålla mig ifrån resten av forumet. Första och sista gången jag satte min fot i ER ljudproduktionsdel.

Lev väl.

Ursprungligen av AudibleBeauty:

Säg att en person spelar in egen musik och vill bränna ut sin musik för att promote:a det. Du vill göra säkerhetskopior på dina bilder du tagit under året 2008. Att förbjuda prat om CD-R eller DVD-R alternativt program för filkonvertering är idiotiskt. Jag sa ingenting om att förbjuda diskussioner om tillvägagångssätt för att spela in ljud som datorn spelar upp, däremot uppger trådskaparen att han vill veta hur han ska gå tillväga för att just göra en olaglig handling. Tycker hela delen av 99 det förutom musik-delen så får jag väl hålla mig ifrån resten av forumet. Första och sista gången jag satte min fot i ER ljudproduktionsdel.

Lev väl.

Tror inte för en sekund att någon kan tolka mitt inlägg som att JAG vill att vi INTE ska prata om sånt här...

Jag, tillsammans med några andra här, är väl ganska långt framme vad gäller frispråkighet!! Tills att Jesper redigerar mina inlägg...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 19:32

Soundflower eller AudioHijack kan du använda för att spela in ljud som spelas upp på din dator.

//Rob

1
Bevaka tråden