- T11
- Medlem ●
- Malmö
Så här ser uppslutningen ut att kunna sammanfattas:
1. Dessa kommer med största sannolikhet
=======================================
T11
Dr Dront
reverbsvansen
Oberfunker
peter ripa
autowah
encore
2. Osäkra kort
================
false messiah
Electroboy + moelodin (kom igen nu Electroboy så att moelodin oxå får komma ut;))
18db
gazt
jgb?
3. Dessa kommer med största sannolikhet INTE
=============================================
isakron
Kommer inte. Måste snicka i studion.
Så här ser uppslutningen ut att kunna sammanfattas:
1. Dessa kommer med största sannolikhet
=======================================
T11
Dr Dront
reverbsvansen
Oberfunker
peter ripa
autowah
encore
2. Osäkra kort
================
false messiah
Electroboy + moelodin (kom igen nu Electroboy så att moelodin oxå får komma ut;))
18db
gazt
jgb?
3. Dessa kommer med största sannolikhet INTE
=============================================
isakron
Faen. Jag har drabbats av rep i eftermiddag, har tydligen spelning nästa vecka visade det sig, vilket jag så lyckligt hade förträngt. Fick just samtalet.. håhåjaja. Inte ens synt får jag spela (dragspel istället).. men se till att ha ordentligt trevligt, så pass trevligt att absolut vill göra om det igen, så kan det växa till sig! Kanske bestämma tredje lördagen i varje månad (före löning så ingen har ju råd att göra något roligt ändå..)
Attans, Dronten! Hoppas få se dig nästa gång!
Ska man boka bord månne? Kanske ska ringa Mister Jens? Lutar ju åt ätning ...
boka åt mig också pls
Bokar ett bord om jag bara får tag på någon där ... minst 6 pers.
Får inte tag på nån att boka med ... Vi hoppas på att få plats, men det brukar ordna sig.
Hej, lyckades ni hitta varandra? Typiskt att vinylbaren var abbonerad..
Det såg man på foliehattarna;)
Jag håller med dig att man borde göra det här en gång i månaden...Oberfunker o jag hade även lite ideer om att man skulle blanda in kreativa element i mötena, låt oss tillsammans spåna vidare på det:)
Jag hade t.ex. igår med mig Macbook Pro samt min iPhone, och med mjukvarorna iTouchMidi (midikeyboard för iPhone till dator), Cubase och Omnisphere så blev vi nog ett smått irriterande bord för dom som ostört försökte se på italiensk fotboll på projektorn;)
Var riktigt trevligt - tack för en stund helskön musiknörderi på hög nivå, boys!
Försöker fundera ut just det kreativa ... möjligheten att koppla upp utrustning o.s.v. och köra lite i ett PA. Kan dock bli svårt - vi förde nog med oväsen utan PA bara vi 4 som hamnade på sportbaren. Vinylbaren kan ändock vara en idée. Studiefrämjandet är en annan plan ... Kanske nåt folkets hus eller så kunde vara nåt. Tankar?
Man måste ju inte göra en jättegrej av det heller - eller inte varje gång. Det viktigaste är att få nörda av sig lite. Man kanske kör nån enkel pubgrej en gång i månaden och sedan planerar in nåt större en gång i halvåret eller så?
Var riktigt trevligt - tack för en stund helskön musiknörderi på hög nivå, boys!
Försöker fundera ut just det kreativa ... möjligheten att koppla upp utrustning o.s.v. och köra lite i ett PA. Kan dock bli svårt - vi förde nog med oväsen utan PA bara vi 4 som hamnade på sportbaren. Vinylbaren kan ändock vara en idée. Studiefrämjandet är en annan plan ... Kanske nåt folkets hus eller så kunde vara nåt. Tankar?
Man måste ju inte göra en jättegrej av det heller - eller inte varje gång. Det viktigaste är att få nörda av sig lite. Man kanske kör nån enkel pubgrej en gång i månaden och sedan planerar in nåt större en gång i halvåret eller så?
Någon här som har erfarenheter av Studiefrämjandet?
själv tog jag mig inte dit men det hade varit kul att köra något kreativt...jag hade gärna haft brunch någonstans....och så har man med sig instrument..får en sampling..och kanske 1 - 2 timmar på sig att göra något..och vinnaren vinner något symboliskt pris..skulle varit sjukt kul
eller något iallafall där man verkligen sitter och skapar ljud/oljud och musik
En samplingslokal är kanske snarare vad som behövs Världen behöver mer platsspecifik musik!
Ska försöka gräva lite i saken - hjälp gärna till med detta. Hade verkligen varit kul med nåt liknande - inget dumt förslag där med samplingen, Gazten!
Det hade varit trevligt att komma, men jag var upptagen. :/
Det har varit lite tal om Glassfabriken, de verkar vara villiga att upplåta plats enligt affischerna där inne iallafall, men då tror jag man behöver ett PA.
Ja, det var trevligt att ses - och tromben uteblev - kul att du drog med dig grejer T11.
det blev bara en minitromb o det räckte..
Den tredje lördagen i december är den 20:e, ett bra val för nästa hyggemöte?
Aha? Då pratar jag med dem när jag har tillfälle.
Nästa sommar, i min trädgård.
Ta med tält.
t11
jag har erfarenhet av studiefrämjandet. man får nog däremot bara låna studieförbundens lokal ifall du har en studiecirkel eller ett öppet kulturarrangemang. Och då är det såfall det sistnämnda som vi skulle hamna under.
värme
Vilka kriterier har de för öppet KA?