Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD strul

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 18:37

Jag får den här rutan när jag startar DVD programmet.

Har en Powerbook G3 sista revisionen innan Powerbook G4. Mac OS 9.2.2 Apple systeminformation säger att det är en DVD/CD spelare. Läser CD´s och DVD skivor utan några problem. Nån?

• Medlem
  • 2003-03-31 21:38

har du dubbla tillägg av CD/DVD tillägget en på engelska och en på svenska kanske (har ingen Mac OS 9 framför mig) så jag vet inte exakt vad tillägget heter, men jag vill minnas att typ iTunes kan installera en engelsk variant.

Har strulat förrut med liknade problem.

Men då vill jag minnas att problemet var något med att vissa DVD spelare hade ngn mjukvarukodning och vissa så kördes det i hårdvaran. Och då gällde det att ha rätt variant av DVD spelaren med alla tillägg.

Kolla här på Apples sida med
Apples K-base

• Oregistrerad
  • 2003-04-01 21:10

Jag har för mig jag fick ett sådant meddelande när jag kopplade en projektor till datorn för att visa dvd. Jag vet inte om det berodde på för lite bildskärmsminne.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-01 22:36

Tack för tipsen! Sak titta över detta nu.

Tillägg: Fungerar det med en engelsk version av DVD spelaren på ett svenskt system? Ser nu efter lite läsande att programvaran inte fungerar på Powerbook G3.

Senast redigerat 2003-04-01 22:47
1
Bevaka tråden