Okej, först och främst så finns det liknande som CUPS-PDF för windows också, därför nämnde jag hur lätt det är med PC. Jag har Amyuni PDF converter installerat på XP partitionen som "PDF skrivare" och skriver ut i vilket jävla format som helst. Installerades dock i samband med ArchiCad men är nåt som verkligen rekommenderas för pc användaren.
NEXT, CUPS-PDF har jag självfallet redan testat då engelska är nåt jag bemästrar ypperligt, det funkar inte att printa ut ritningar oavsett detta och det verkar som om problemet ligger i ArchiCad. Jag kan printa ut PDF från Förhandsvisaren till PDF i A1 tex men det hjälper ju inte mig för fem öre. Jag har CUPS som printermöjlighet när jag vill printa men när jag ändrar pappersstorleken så ändras inte layoutens storlek. Fan vad jag har meckat med detta. Det kanske inte alls var så lätt som jag trodde?
Jag kanske borde gjort problemet lite mer klart, jag var så inne i min egen värld och tog mycket för givet.
Annan sak, jag får inte alls alla inställningsmöjligheter för utskrift på macen som jag får på pc. Tex att jag vill rotera papperet etc. Varför så svårt? Kanske än en gång en ArchiCad grej, men ArchiCad främst för mac-användare inom min bransch.
Jag ska testa mecka med en PPD-fil.