Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella yellowsn0w tråden: iPhone 3G finally unlocked by the Dev-Team!

Tråden skapades och har fått 302 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-19 21:10
Ursprungligen av thomasknutson:

Vad jag förstår det som så kan du ladda hem 2.2 fw och pwna den, sedan köra en uppgradering av den och ändå ha kvar den gamla baseband versionen... rätt mig om jag har fel!!!!

Med 2.2 så uppdateras basebandet och som han skrev så har han redan uppdaterat som vanligt och är därmed körd.

iPhone är ju självklart låst till vissa specifika operatörer för att Apple vill ha någon att samarbeta med gällande krav på standarden i resp nät samt framtida utveckling av tjänster etc. Fullt förståeligt. I långa loppet kan det vara bra mycket mer värt för att sälja många iPhones än att sälja MASSOR nu och få massa kritik för att folk använder dem på (ännu mer) bristfälliga nät, vilket skulle sätta iPhone och apple i dålig dager och bli svårsålda i framtiden.

To upgrade your phone to 2.2 and preserve the state of the baseband you need to create a custom .ipsw with PwnageTool. This custom .ipsw will not contain the baseband update but of course will still allow all the cool new stuff from 2.2.

http://blog.iphone-dev.org/post/61060174

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 11:47
Ursprungligen av thomasknutson:

To upgrade your phone to 2.2 and preserve the state of the baseband you need to create a custom .ipsw with PwnageTool. This custom .ipsw will not contain the baseband update but of course will still allow all the cool new stuff from 2.2.

http://blog.iphone-dev.org/post/61060174

Ja, om man pwnar 2.2 innan ja. Men har man redan slängt på den officiella så är det kört.

Ursprungligen av zappee:

Ja, om man pwnar 2.2 innan ja. Men har man redan slängt på den officiella så är det kört.

Om man läser innan så kanske man inte behöver skriva korkade inlägg

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 19:14
Ursprungligen av thomasknutson:

Om man läser innan så kanske man inte behöver skriva korkade inlägg

Det handlade från början om ftype's inlägg om att han redan hade uppgraderat till 2.2.

Så om man läser innan så kanske man inte behöver skriva korkade inlägg

Ursprungligen av zappee:

Det handlade från början om ftype's inlägg om att han redan hade uppgraderat till 2.2.

Så om man läser innan så kanske man inte behöver skriva korkade inlägg

Jag gav han en lösning

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 22:57
Ursprungligen av thomasknutson:

Jag gav han en lösning

Eftersom jag antar att han inte har någon tidsmaskin så är det inte lösningen

jag vet inte om man på något sätt kan kolla baseband versionen genom att kolla info om filen man skapat??

Klart det finns en lösning, det finns lösningar på allting. Det stavas D F U

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 13:38
Ursprungligen av thomasknutson:

Klart det finns en lösning, det finns lösningar på allting. Det stavas D F U

Alltså seriöst... han har redan uppgraderat basebandet vilket är lika med kört.

innan kunde man nedgradera, man kan köra en restore om man går över till en windows maksin t ex

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 16:04
Ursprungligen av thomasknutson:

innan kunde man nedgradera, man kan köra en restore om man går över till en windows maksin t ex

Ja, men det nedgraderar bara firmwaren inte basebandet.

borde inte basebandet nedgraderas om man pwnar en 2.2?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 18:51
Ursprungligen av thomasknutson:

borde inte basebandet nedgraderas om man pwnar en 2.2?

Jo, du pwnar bort det på den .ipsw-filen men har du en gång uppdaterat med 2.2 orginal så blir du inte av med det nya basebandet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 18:55

Btw så är det livedemo på unlocken om två timmar!

http://twitter.com/MuscleNerd

ska bli spännande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 21:46

Vilken tur att man lyckades uppdatera till 2.2,, känns som det är helt kört för en ganska långt tid framöver..

det suger..

Senast redigerat 2008-12-21 21:59
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 22:31

Då var det visat...
Ser enkelt ut.

http://qik.com/video/729275

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-01 12:29

Gott nytt år... dev-team har ett intressant inlägg i väntan på sin förpackade lösning. Den är inte helt solklar men det ger mig lite hopp (för oss som uppgraderade utan att fatta omfattningen av detta misstag). http://blog.iphone-dev.org/post/67687499/2008

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-01 13:08

Ser onekligen ut som alla kommer kunna låsa upp nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 13:24

Detta år börjar ju superbra!!
Huvudvärken känns helt plötsligt inte så jobbig längre..

Gott nytt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 13:53

Ett varningens ord bara! På skärmdumpen på iphone dev-teams blog visas firmware 2.28.00 men folk rapporterar att de får 2.28.01 när de uppgraderar från iTunes. Ännu har inte dev-team svarat på om det funkar med den versionen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 19:08
Ursprungligen av slirak:

Ett varningens ord bara! På skärmdumpen på iphone dev-teams blog visas firmware 2.28.00 men folk rapporterar att de får 2.28.01 när de uppgraderar från iTunes. Ännu har inte dev-team svarat på om det funkar med den versionen också.

Jag tog en chans och återställde + lät iTunes köra uppdateringen och fick 2.28.00, för typ en halvtimme sen. Antingen måste 2.28.01 vara landspecifikt eller telefonspecifikt eller så var det bara båg...

Nu har jag en iPhone 3G med Telenor minsann!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 14:55

Lite mer info: Dev-Team Blog inget om 2.28.01 dock..

Edit.. Verkar som dom släppt den nu..

Har dock ingen aning om hur man gör,, måste börja läsa på,, finns det någon bra tutorial någonstans tro?

Senast redigerat 2009-01-01 16:30

om det är quickpwn du menar så har du en för mac och en för win

och den allra bästa är väl kanske här

edit: en glad nyhet för mig och för många andra kan vara att upplåsningen fungerar med tele2 kort, efter dual boot vad det nu betyder?
fungerar säkert med alla andra svenska operatörer men helt säker kan man ju inte vara.

här har ni den fulla guiden om hur nu låser upp er iphone 3g

Senast redigerat 2009-01-01 17:32
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 17:43

Så det är även quickpwn man använder för att låsa upp den, det såg inte så svårt ut.
Har som sagt inte satt mig in i detta alls, vad är det för filer dom pratar om i forumet då? yellowsn0w och vad är cydia,, fattar inte vart i processen dom kommer in..

Sorry för alla frågor..

du installerar ys via cydia och cydia får du med när du jailbreakar telen

Än så länge har det fungerat bra för mig! dock så bör alla tänka på att det tar tid innan den "synkar" upp nätet! iaf tog det ca 5min för mig att få den att fånga upp det. (använder tele2)
//Patrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 19:08
Ursprungligen av Patrik.L:

Än så länge har det fungerat bra för mig! dock så bör alla tänka på att det tar tid innan den "synkar" upp nätet! iaf tog det ca 5min för mig att få den att fånga upp det. (använder tele2)
//Patrik

Fick du igång det?
Jag har fortfarande inte lyckats.. har testat allt tycker jag.
Plockat ur och i simkortet.
Startat om, hård-startat om, telefonen.
Flight-mode on/off.
Väntat skitlänge...
Sattit i mitt original-Telia kort som hör till abonnemanget jag tecknade, vilket funkar såklart, sen sattit i mitt tele2-kort.. ingen mottagning.

Bevaka tråden