Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svar på tal till en dum 3 försäljare

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 12:36
Ursprungligen av Pain Reaper:

Detta är ju en av de mest underhållande och roligaste trådarna jag läst!

Ett kort svar som alltid fungerar då dom sliskiga utsugarna med backslick kommer fram till en är att helt enkelt lite hastigt klämma ur sig:

"Företagsabonnemang"!

Då knäpper dom igen käften och hittar ett annat offer.. Men nog är det kul att stå och äga sönder dom när dom snackar fördelar hit och dit! Fick själv en säljare från Telenor att köpa en iPhone 3G för inte så länge sedan..

Han kom fram till mig och frågade som vanligt vilken operatör jag hade..
Jag svarade: Comviq
Och han började mala på med allt sitt, jag hade inte bråttom utan stannade och lyssnade på vad han hade att säga för att smida ut min plan hur jag skulle kunna äga honom..
Hans billigaste förslag var något i stil med en ny mobil samt ett abonnemang i 18 månader som skulle kosta mig 299:-/mån..

Han avslutade med att lite snitsigt säga att "en ny mobil vore väl inte så dumt" och följde upp med att fråga vad jag hade för mobil nu (samma iPhone 3G som jag har idag)..

Jag svarade att jag bara skulle byta till Telenor om de gav mig en bättre deal än Comviq.
- Vad har du för deal med dom då?
- Jag betalar 49:-/mån för abonnemanget + 39:-/mån för 1 GB data, men får rabatt och betalar endast 76:- som minst varje månad..
- Men de får du ju inte ringa för, våra 299:- får du ringa för alltihopa..
- Ja, men ni låter mig inte ringa och SMS:a gratis till 99 % av mina vänner samt surfa på internet varje dag för 76:-/mån.. Min månadsräkning brukar landa på drygt 100:-.. Hos er skulle den bli 3 ggr så dyr ju..

- Oj då, men surfar du mycket på mobilen då? frågade säljaren..
Jag tog nu upp min iPhone 3G ur fickan och svarade att "Ja, det gör jag faktiskt, och mailar en hel del också. Jag har ju hela mitt liv i denna lilla apparaten.."
- Men du kan inte skicka MMS.. kontrade säljaren.. (som vanligt)
-.- var allt jag "sa"..
- Under hela mitt mobila liv har jag kanske skickat 10 MMS.. Hur ofta skickar du MMS?
- Nej det är ju inte ofta.. svarade säljaren..
- Med min iPhone kan jag antingen ta en bild, eller spara en från internet och skicka med mail,bilden kan dessutom vara nästan hur stor som helst till skillnad från MMS..

Nu började jag mala på om iPhone 3G och hans tafatta försök till att jag skulle bli intresserad av en HTC Touch av honom fungerade inte då jag av egen erfarenhet malde på om vad iPhone gör bättre än HTC:n..

Säljaren gick från säljare till köpare, han fattade ju att jag inte tänkte köpa något av honom.. Jag lät honom tom hålla i min iPhone och han fick känna på menyerna lite snabbt.. Såg på honom att han var såld..

Han påpekade nu att han aldrig skulle ha råd med en iPhone och Telias abonnemang (nämnde sina sedvanliga "22000")..
- Men hallå?!? Vilket abonnemang sa jag att jag hade när du frågade mig för 10 min sen..?
- Just fan, du hade ju Comviq, men hur har du låst upp den och blivit av med Telia-abonnemanget..?
- Det har jag inte gjort heller, det kallas import.. Inte en chans att jag betalar Telias ockerpriser och deras snåla dataplan på 100 MB..

Så jag tipsade honom om var han kunde få tag i en olåst iPhone 3G och när jag stötte på honom på samma plats någon vecka senare så snappade han tag i mig och visade stolt upp sin iPhone 3G, samt tackade för tipset och hjälpen.. Han körde förvisso på sitt gamla Telenor-abonnemang, men..

Så kan det gå iaf

Kanske var jag som "lurade" honom eller helt enkelt fick grabben på rätt spår.. Han var inte mer 20 år gammal ungefär..

Ja, Tele2 är ganska billiga. Synd bara att de inte har Turbo3G.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-12-28 17:13

Jag tycker att bara förekomsten av försäljare för olika operatörer visar vilka som har makten i mobilbranschen, man förväntas välja en operatör och "få" en telefon på köpet. Tänk om Nokia, SE och de andra stått där istället och sedan krängt abb. till alla möjiga operatörer.

Jag tycker det är riktigt underhållande när de dyker på mig och frågar vem jag ringer med idag. De förväntar ju sig namnet på en operatör - men jag svarar förståss "iPhone" med ett brett leende. Det är bara att konstatera att den har förändrat maktbalansen mellan telefontillverkare och operatörer.

Den mest korkade försäljaren försökte övertyga mig om att någon annan telefon var "lika bra". Han måste haft mer tid än intelligens, att lägga tid på mig som just tecknat 18 månader med Telia...

Ursprungligen av zappee:

Ja, Tele2 är ganska billiga. Synd bara att de inte har Turbo3G.

Det håller jag med om, det är det enda negativa med Comviq.. 3G som det är nu på min iPhone fungerar kanon, men hade varit absolut super om Comviq haft Turbo-3G!!:)

Ursprungligen av Pain Reaper:

Så jag tipsade honom om var han kunde få tag i en olåst iPhone 3G och när jag stötte på honom på samma plats någon vecka senare så snappade han tag i mig och visade stolt upp sin iPhone 3G, samt tackade för tipset och hjälpen.. Han körde förvisso på sitt gamla Telenor-abonnemang, men..

Var kan man få tag i det?

Ursprungligen av sebastiangunnarsson:

Var kan man få tag i det?

Läs "Köpa iPhone"-sektionen för guds skull.

Ursprungligen av sebastiangunnarsson:

Var kan man få tag i det?

Som theplague sa, läs i den sektionen, finns många tips där och jag har nog säkert skrivit där jag med..

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-12-31 02:23

tele2 har haft "turbo-3g" sen mitten på 2007.

Ursprungligen av jgt:

tele2 har haft "turbo-3g" sen mitten på 2007.

Ja, enligt den här kartan iaf: http://www.tele2.se/mobiltackning.html

Ursprungligen av jgt:

tele2 har haft "turbo-3g" sen mitten på 2007.

Då måste jag ringa och fråga varför jag inte kan dra ner data snabbare än 0,4 MB/S
När jag vet att många med Telia drar ner med över 2,5..:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-01 13:04
Ursprungligen av jgt:

tele2 har haft "turbo-3g" sen mitten på 2007.

På mobilt bredband ja, till deras mobilabonnemang erbjuder dem inte det.

Självklart har de tjänsten då de har samma nät som Telia, men de är för snåla för att erbjuda sina kunder det.

Ursprungligen av zappee:

På mobilt bredband ja, till deras mobilabonnemang erbjuder dem inte det.

Självklart har de tjänsten då de har samma nät som Telia, men de är för snåla för att erbjuda sina kunder det.

Aha ok, det är ju lite surt.. Det håller jag med om, det är lite snålt av dom..:(

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-12-31 16:21
Ursprungligen av Pain Reaper:

Så jag tipsade honom om var han kunde få tag i en olåst iPhone 3G och när jag stötte på honom på samma plats någon vecka senare så snappade han tag i mig och visade stolt upp sin iPhone 3G, samt tackade för tipset och hjälpen.. Han körde förvisso på sitt gamla Telenor-abonnemang, men..

Jag tar tillbaka

Ursprungligen av MacBro:

Jag tar tillbaka

Nu är jag inte riktigt med här..:p

jag funderar på att åka och ragga upp en 3 säljare och ha mitt 3 sim kort i när jag drar upp my pride and joy

Av någon anledning så säger min sambo att jag är mer kär i min iphone än vad jag är i henne......

Dessutom kan dom nog inte (som dom försökte med) matcha min sambos abonnemang. Hon ringer gratis upp till 400 kronor i månaden, allt över det får hon betala själv. Hon fick en faktura på 76 kronor senast. Säger en hel del!

Bevaka tråden