Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella yellowsn0w tråden: iPhone 3G finally unlocked by the Dev-Team!

Tråden skapades och har fått 302 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av josie:

Fick du igång det?
Jag har fortfarande inte lyckats.. har testat allt tycker jag.
Plockat ur och i simkortet.
Startat om, hård-startat om, telefonen.
Flight-mode on/off.
Väntat skitlänge...
Sattit i mitt original-Telia kort som hör till abonnemanget jag tecknade, vilket funkar såklart, sen sattit i mitt tele2-kort.. ingen mottagning.

Vilken guide har du följt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:05
Ursprungligen av theplague:

Vilken guide har du följt?

Alla jag hittat...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-01-01 20:12

Samma här - funkar inte med Tele2 för mig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:13
Ursprungligen av josie:

Alla jag hittat...

Stängt av PIN-kod och 3G?

Ursprungligen av fno:

Stängt av PIN-kod och 3G?

Har testat allt nu. Rebootat med BossPrefs osv, stängt av 3G, flight mode on/off. Det verkar inte funka med Tele2...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:26
Ursprungligen av kribba:

Har testat allt nu. Rebootat med BossPrefs osv, stängt av 3G, flight mode on/off. Det verkar inte funka med Tele2...

Jorå, funkar för mig, men det var lite fippligt och krävdes en del tålamod... Plus att jag helst inte startar om den just nu...

Annars stäng av PIN, 3G, stäng av telefonen helt och starta den igen. Vänta ngn minut, ta ut kortet ca 10 sek, sätt i det igen, vänta upp till en minut.

Det är väl typ det jag gjorde innan jag parkerade mig själv vid flight mode-skärmen och slog av och på säkert ett dussin gånger med lite lämpliga pauser här och där och helt plötsligt fungerade det.

Och när man slår på 3G så står det TELIA som operator igen... Men det funkar att ringa ändå.

Misstänker att det kommer fler uppdateringar av yellowsn0w inom kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:37
Ursprungligen av fno:

Stängt av PIN-kod och 3G?

Japp.
Aldrig haft pin-kod (haft detta simkort långt innan jag fick min iphone) och har stängt av 3g. Testat även med 3g på, ingen skillnad.

Ursprungligen av josie:

Japp.
Aldrig haft pin-kod (haft detta simkort långt innan jag fick min iphone) och har stängt av 3g. Testat även med 3g på, ingen skillnad.

Du har ett 3G-sim?
Fungerar det med annan 3G-mobil?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:44
Ursprungligen av theplague:

Du har ett 3G-sim?
Fungerar det med annan 3G-mobil?

Tele2 kör hybridkort 2G/3G, och telefonen lär vara kompatibel med 2G-kort, så det bör inte vara ett problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 21:25
Ursprungligen av theplague:

Du har ett 3G-sim?
Fungerar det med annan 3G-mobil?

Japp, mitt 3g sim är ca ett halvår gammalt. Funkar toppen i en t.ex. SE w760. Även 3g. Funkade alldeles utmärkt med 3g när jag körde fw2.1 + piggyback.

Har testat nöta flightmode.. säkert gjort det femtio gånger av och på. Får aldrig upp Carrier-menyn, så kan aldrig gå in på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 22:04
Ursprungligen av josie:

Japp, mitt 3g sim är ca ett halvår gammalt. Funkar toppen i en t.ex. SE w760. Även 3g. Funkade alldeles utmärkt med 3g när jag körde fw2.1 + piggyback.

Har testat nöta flightmode.. säkert gjort det femtio gånger av och på. Får aldrig upp Carrier-menyn, så kan aldrig gå in på den.

Blinkar den inte ens till ibland? För mig tror jag det var när invalid SIM dök upp som den blinkade till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:45
Ursprungligen av josie:

Japp.
Aldrig haft pin-kod (haft detta simkort långt innan jag fick min iphone) och har stängt av 3g. Testat även med 3g på, ingen skillnad.

Prova min flight mode-"nötning" ovan. Om du hinner försök även hinna gå in på "Carrier-listan" som ibland blinkar förbi - det verkar som om telefonen får längre tid att hitta rätt då.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-01 18:06

Sitter och väntar på att aset ska synka nu! (telenor)

Att installera via Cydia var smidigt, man måste du lägga till en source (en plats där Cydia kan hitta registrerade paket/program)
Cydia source: http://apt9.yellowsn0w.com/

Hmm asså jag tyckte det tog as lång tid, men sen hoppa det igång, reboota den ett par gånger och samt installerade om programmet och tog bort pin-kods låset. Gick in och ändra apn:en också dock så bör ju inte den ha en inverkan överhuvudtaget.

btw: du har nyaste updateringen med rätt modem version?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:47

Jag fick det att funka med 3(Tre).
Gjorde som nedan:

Please try out this :
1. Download and install BossPrefs and Yellowsn0w via Cydia
2. Disable all Functions with BossPrefs (don´t worry if you can´t disable EDGE)
3. Reboot ypur Phone with BossPrefs (not in the normally way - important !)
4. Wait 1.30 min when you see the Lockscreen
5. Take out your Sim and insert it.
6. Wait a moment
7. Go on Settings and Turn on the fly mode
8. Turn off Fly Mode
9.R you happy?
-------
Första gången jag gjorde som ovan så fick jag detta problem:
För när jag slog av flygplansläget så stod det först "SIM fel" och sedan ogilltigt simkort. Men efter att jag startat om telefonen så hade jag fem pinnar med TRE!!!

Allt funkar prima so far.

/F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 20:56
Ursprungligen av Fredric:

Jag fick det att funka med 3(Tre).

Första gången jag gjorde som ovan så fick jag detta problem:
För när jag slog av flygplansläget så stod det först "SIM fel" och sedan ogilltigt simkort. Men efter att jag startat om telefonen så hade jag fem pinnar med TRE!!!

Allt funkar prima so far.

/F

Min gissning är att det blir mer trassel med Tele2 för att de delar nät med Telia och yellowsn0w alternativt ajfönen blir lite förvirrad...

Hur det går för mig.

Jag har nu suttit i ett par timmar och försökt med allt alla skriver och tipsar om.

Har Tele2 Comviq och använde ett i-Smart sim kortsadapter innan Yellowsn0w kom ut. Var rädd att uppdatera modemfirmware:n för att jag visste att iSmart kortet inte skulle fungera då. Men med mitt korta tålamod hoppade jag på Yellowsn0w tåget för fort.

Nu får jag inte igång det alls.

Alltså provat allt från att ominstallera, poppa in och ut original Telia kortet, nollställa nätverksinställningarna, flygplansläges-taktiken, ta ut/sätta in kortet för att försöka kickstarta det men ingen respons. Allt jag får är tomma streck och efter en stund "ingen service".

Ni som fått det att fungera, går det från de tomma mottagningsstrecken till ert abbonemang eller hinner den gå till "ingen service" innan ni får det att fungera?

Ville bara informera er om mina problem ifall ni har liknande.

Funkar ju inte hur man än gör... Sen undrar man ju OM man skulle få det att funka ska man krångla så här varje gång man startar om telefonen? Med facit i hand skulle man nog vänta med att ta bort sitt fakesim....

Jo min gav bara strecken först! sen så gick den över till ingen service och då la jag den i fönstret i 15min typ och när jag titta på den igen så hade den hoppat igång

Ursprungligen av Patrik.L:

Jo min gav bara strecken först! sen så gick den över till ingen service och då la jag den i fönstret i 15min typ och när jag titta på den igen så hade den hoppat igång

Ok det låter ju bra! Har nog bara låtit den ligga max 10min innan jag poppat ut kortet igen. Ska kolla lite på E.T. på 4:an sålänge då. Återkommer med hur det gick för mig sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 21:21
Ursprungligen av flippmo:

Ok det låter ju bra! Har nog bara låtit den ligga max 10min innan jag poppat ut kortet igen. Ska kolla lite på E.T. på 4:an sålänge då. Återkommer med hur det gick för mig sen.

För mig med diverse småpauser och flyglägesflippande tog det väl max ett dussin gånger/10-15 minuter totalt. Men jag lyckades gå in i operatörslistan, och det är möjligt att det hjälpte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 22:16

En sak till, prova Reset Network Settings (var dock medveten om att du tappar alla WiFi-nycklar). Finns folk som säger att det funkar 99% efter detta bland iphone-dev-bloggkommentarer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-01 23:00

Carrier-menyn blinkar inte ens fram för en hundradels sekund. Aldrig någonsin.
Den brukade komma fram ibland när jag hade mitt piggyback-sim, men inte nu med yellowsn0w.

Jag har testat Reset Network Settings ett tiotal gånger

Vette 17 om detta hjälper men prova gå in på allmänt och sen "Om" menyn och sen står du där ett tag (5min) och ser om du får nån täckning

oj... nu hoppade min igång på Comviq, men den startade om när jag tog en skärmdumpsbild...... väntar väntar... jaha... nu får han nog tänka en stund till

Det är nog lite buggigt det här

Min står fortfarande o tickar med strecken... godnatt vi ses imorgon med förhoppningsvis en upplåst iPhone 3G bredvid sängen. Tack för hjälpen sålänge!

Ursprungligen av flippmo:

Min står fortfarande o tickar med strecken... godnatt vi ses imorgon med förhoppningsvis en upplåst iPhone 3G bredvid sängen. Tack för hjälpen sålänge!

När ni installerade Yellowsn0w, hade ni Wifi och 3G avslaget?
Det finns tips omkring att detta ska hjälpa.

Ursprungligen av theplague:

När ni installerade Yellowsn0w, hade ni Wifi och 3G avslaget?
Det finns tips omkring att detta ska hjälpa.

Godmorgon!

Nej det har jag inte provat. Ska testa det och om inte det fungerar tänkte jag följa guiden i toppen på denna diskussion, som verkar fungerar för många: [Tutorial] 3G Unlock method that works - Hackint0sh

edit: har inte hunnit prova det än men kan man installera Yellowsn0w utan Wifi tillslaget? Laddar den inte ner från Cydia när man installerar?

Ursprungligen av flippmo:

Godmorgon!

Nej det har jag inte provat. Ska testa det och om inte det fungerar tänkte jag följa guiden i toppen på denna diskussion, som verkar fungerar för många: [Tutorial] 3G Unlock method that works - Hackint0sh

edit: har inte hunnit prova det än men kan man installera Yellowsn0w utan Wifi tillslaget? Laddar den inte ner från Cydia när man installerar?

Du kan ju även ladda ner via 3G, gprs, edge etc.
Men det är sant, man ska väl ha det sim-kortet man ska låsa upp i medan man gör detta, eller spelar det mindre roll? Annars kan man ju köra med telia-sim, installera ocj sedan byta sim när nya ska installeras.

Är det 2.2 mjukvaran som går att låsa upp?
Har tröttnat på telias priser och vill byta till comviq.

Bevaka tråden