Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röststyrd iPhone-app?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 19:00

Hej! Är det någon som vet om det finns ngt program för röststyrning av iphone för valda telefonnummer? Som alltså styrs via miken på öronsnäckan. Vore skönt att slippa plocka fram iphone när man snabbt vill ringa upp.

Hade det på min Sony Walkman och saknar den smidiga funktionen så här i kylan...

Vore väl en utmaning för programutvecklarna!?
/Svanen

  • Medlem
  • 2009-01-10 19:22

En sökning på "voice" i AppStore i telefonen visade bl a Cactus Voice Caller, som verkar göra det du vill. Samtliga program kräver givetvis att programmet är på 'hela tiden'.

Skriv recencion sedan!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-11 00:49
Ursprungligen av DrDip:

En sökning på "voice" i AppStore i telefonen visade bl a Cactus Voice Caller, som verkar göra det du vill. Samtliga program kräver givetvis att programmet är på 'hela tiden'.

Skriv recencion sedan!

Hittar inte den, bara i amerikanska AppStore?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 01:25
Ursprungligen av kenjon:

Hittar inte den, bara i amerikanska AppStore?

Nej, sök igen
Jag vet tyvärr inte hur man länkar till Appstore.

Här är en app som kan ge röststyrning till iPhonen. Har inte prövat själv eftersom jag inte har en iPhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-11 09:29
Ursprungligen av zappee:

Nej, sök igen
Jag vet tyvärr inte hur man länkar till Appstore.

Högerklicka på programnamnet och välj Copy iTunes Store URL.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 11:53
Ursprungligen av kenjon:

Högerklicka på programnamnet och välj Copy iTunes Store URL.

hm, jag fick en file:///-sökväg då :|

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-11 09:26

Vlingo verkar enklare.... och är gratis!

  • Medlem
  • 2009-01-11 10:33

Cactus Voice Caller verkar vara det enda programmet som ringer upp automatiskt vid röstkommando. De andra programförslagen kräver att man godkänner med knapp på skärmen eller avläser en siffra före vald kontakt. Du önskade väl att telefonen kunde vara kvar i fickan hela tiden?

Problemet är att ingen av dessa applikationer ger det som man vill ha. Du måste starta applikationen först innan du kan göra ett röststyrt samtal och då måste du ta fram telefonen. Det vi vill är ju att kunna starta applikationen genom ett "magisk ord" eller genom att dubbelklicka på handsfreeknappen och det kan vi inte.

Även om programmet är på hela tiden så kommer vi att avsluta programmet när vi ringer vårt första samtal så då var det kört...

Och sedan en fråga: Hur ringde du med din Sony Walkman???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 13:31

Hej igen.
Prövade appen SayNDial vilket verkade vara enklaste programmet. De andra påstår sig även röststyra sökningar på nätet (via Wlan). Men programmet hittade inte i min kalender (har iofs över 900 kontakter...), och enda gången det gjorde det så blev det givetvis fel namn. I övrigt kraschade programmet hela tiden.

Kanske man ska försöka snacka mer "swenglish" när man åkallar sina ringkontakter...

Nå. På min gamla SE Walkman (fler andra mobilmärken har detta som standard) så spelade jag först in namn på några kontakter, länkade dem till rätt telefonnummer och kunde sedan ringa upp dem genom dubbelklicka på handsfree-kontakten och säga namnet. O vips ringdes de upp! Och telefonen är alltså hela tiden i fickan!

Synd att Iphone inte utrustats med den funktionen. Jättepraktiskt och trafiksäkrare. Särskilt när man sitter i bilen, på cykeln eller går i vinterkylan att slippa krångla fram luren. På samma sätt som att man ju idag självklart kan svara med handsfreen-knappen, så vill jag kunna ringa upp med densamma.

Jaja.

Ja, röststyrning har funnits ett tag nu. Har det på min SE K530 bl a.
Jag har valt att ha kombinationen iPod Touch plus en liten SE-mobil eftersom jag får med alla funktionerna då.

Senast redigerat 2009-01-11 14:34

Äsch:) Jag var bara ironisk eftersom jag hade för mig att Sonys telefoner inte hette Walkman och att Walkman enbart var musikspelare (men jag verkar ha fel, vilket en Googling visar att jag hade, så mitt skämt föll platt till backen:)

Jo, SE och många andra mobiltillverkare har ju fullständig röststyrning som det vore bra om Apple också implementerade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 14:08

Ett par kommentarer i snömodden:

BlackSmp - Ojdå, missade Walkman-ironin! Men helt ok. Jag hade f ö en Walkman-bandspelare som jag köpte en gång i Hollywood (!) och använde under min tid på radion. var lättare än tunga gamla Nagran. (Före digtiala tiden, alltså. Det fanns en sån!) Men ringa med den kunde jag inte, visst!

KaRo - visst kan man kombinera olika apparater. Men det är ju lättare om grundfunktionerna finns i en o samma.

Nå, jakten efter röststyrt fortsätter...

Häpp!

1
Bevaka tråden