Hej igen.
Prövade appen SayNDial vilket verkade vara enklaste programmet. De andra påstår sig även röststyra sökningar på nätet (via Wlan). Men programmet hittade inte i min kalender (har iofs över 900 kontakter...), och enda gången det gjorde det så blev det givetvis fel namn. I övrigt kraschade programmet hela tiden.
Kanske man ska försöka snacka mer "swenglish" när man åkallar sina ringkontakter...
Nå. På min gamla SE Walkman (fler andra mobilmärken har detta som standard) så spelade jag först in namn på några kontakter, länkade dem till rätt telefonnummer och kunde sedan ringa upp dem genom dubbelklicka på handsfree-kontakten och säga namnet. O vips ringdes de upp! Och telefonen är alltså hela tiden i fickan!
Synd att Iphone inte utrustats med den funktionen. Jättepraktiskt och trafiksäkrare. Särskilt när man sitter i bilen, på cykeln eller går i vinterkylan att slippa krångla fram luren. På samma sätt som att man ju idag självklart kan svara med handsfreen-knappen, så vill jag kunna ringa upp med densamma.
Jaja.