Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Problem med email i er iPhone 3G? Kolla portarna och SSL

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 14:35

Nja det kan också bero på din mail servers inställningar. Jag har 3 olika mail konton på min iPhone och alla har olika smtp server. Alla har SSL på och kör på port 587.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 19:11
Ursprungligen av Robo-X:

Nja det kan också bero på din mail servers inställningar. Jag har 3 olika mail konton på min iPhone och alla har olika smtp server. Alla har SSL på och kör på port 587.

//Rob

Ja, om du kör SSL. Men de flesta kör port 25.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-17 13:12

Bra inlägg. Har själv haft stora problem med in- och utmailen på iPhone. Har Telenor-abonemang men Telia hemmail och adress. Efter flera samtal både med Telia och Telenor gav jag upp men hittade detta forum och allt löste sig direkt! Stort! Kör nu utan SSL, inkommande port 110 och ut 25, lösenord på bägge. Fungerar klockrent!

//O

Mors, jag har testat alla tips i denna tråd, men får inte utgående att ungera ändå
ag har telia som operatör och comhem mail.

Har testat på mailout.telia.com på port 25 och 465 på/av ssl
och comhem.mailout.se port 25 och 465 på/av ssl

Nån som har nått mer tips så är jag galet tacksam.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-07 21:14
Ursprungligen av lillprinsen:

Mors, jag har testat alla tips i denna tråd, men får inte utgående att ungera ändå
ag har telia som operatör och comhem mail.

Har testat på mailout.telia.com på port 25 och 465 på/av ssl
och comhem.mailout.se port 25 och 465 på/av ssl

Nån som har nått mer tips så är jag galet tacksam.

Jag har:
smtprelay1.telia.com
med port 25, ingen inloggning eller ssl.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-22 22:11

Har försökt läsa igenom men lyckas inte hitta. Det står säkert nånstans å isåfall får ni väl hänga mig.
Går det att få sin bredbandsbolags mail att pusha till iphonen?
Har inte lyckats med det. Nya hämtningen är iofs bra men ställer till det lite när man är hemma eftersom det inte går att logga in datorn inom en viss tid efter att telefonen loggat in då det ligger nån tidsspärr hos bbb.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-23 16:52
Ursprungligen av copster:

Har försökt läsa igenom men lyckas inte hitta. Det står säkert nånstans å isåfall får ni väl hänga mig.
Går det att få sin bredbandsbolags mail att pusha till iphonen?
Har inte lyckats med det. Nya hämtningen är iofs bra men ställer till det lite när man är hemma eftersom det inte går att logga in datorn inom en viss tid efter att telefonen loggat in då det ligger nån tidsspärr hos bbb.

Eftersom jag antar att BBB inte erbjuder exchange-möjlighet, så nej.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-09-29 08:03

Får inte Google att pusha

Jag har lagt upp en domän hos Google, så jag ska kunna få push på den adressen i iPhone. Jag lägger till Exchangekonto och allt verkar vara frid och fröjd, kanske ett mail kommer fram, ibland i rätt mapp (inkorgen) men sen tvärdött, kommer inga mail alls. Har en kollega som fått två konton att fungera klockrent.

Någon som har varit med om detta? Relativt ny tjänst från Google tror jag men det borde ju inte fungera för bara vissa?

Kan det bero på att jag pushar min mobileme adress också?

Ursprungligen av monoman:

Jag har lagt upp en domän hos Google, så jag ska kunna få push på den adressen i iPhone. Jag lägger till Exchangekonto och allt verkar vara frid och fröjd, kanske ett mail kommer fram, ibland i rätt mapp (inkorgen) men sen tvärdött, kommer inga mail alls. Har en kollega som fått två konton att fungera klockrent.

Någon som har varit med om detta? Relativt ny tjänst från Google tror jag men det borde ju inte fungera för bara vissa?

Kan det bero på att jag pushar min mobileme adress också?

Här är tråden du inte sökte efter: http://www.99.se/internet-bredband/270722-gmail-nu-med-push-foer-windows-mobile-iphone-itouch.html

  • Medlem
  • Burlöv
  • 2010-05-31 03:40

Problem med Wi-Fi på iPhone 3gs

Hej

Ansluter till mitt trådlösa nätverk hemma, får en stark signal som visar att jag är ansluten men kommer inte ut på nätet, har försökt att återställa nätverksinställningar samt starta om routern.

Någon som vet vad problemet kan vara???

Tack

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-31 08:18
Ursprungligen av a.q:

Hej

Ansluter till mitt trådlösa nätverk hemma, får en stark signal som visar att jag är ansluten men kommer inte ut på nätet, har försökt att återställa nätverksinställningar samt starta om routern.

Någon som vet vad problemet kan vara???

Tack

Korsposta inte...

Bevaka tråden