Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avdelningen ohyggligt fula synthar :)

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 19:51
Ursprungligen av EMUL8OR:

Tycker EII är supersnygg, speciellt med matchande sp12 (Snyggaste synthpar/Trummaskin kanske).

Men EIII och Emax ser verkligen ut som industrimaskiner. Snyygga, mycket snygga! EI är inte så dum den heller, fetaste livesamplern.

Glöm inte drumolatorn

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-12 22:02

Väl talat!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 00:49

Man måste ju göra skäl för sitt namn

Men... EII har snygg, kool stålgrå färg, är helgjuten och har en uppstickande "reaktorkyltorn"-grej där disk-driven sitter. EIII är lite ihoplappad och har mesig plastgrå färg med en liten strömlinjeformad disk-moj. EIII är inte direkt ful, men EII är mycket snyggare! Och dessutom den enda synth som stått i mitt vardagsrum utan att bli utslängd av min designmedvetna fru (visserligen har jag aldrig testat EIII på henne, så det kanske inte räknas). Den stod där tills jag insåg att katten hade ätit upp en ratt, vilket var helt förståeligt så smakfulla som de är, men jag ville inte bli av med fler lösa delar.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-13 18:34

Emax II är himla snygg också, svart med rosa logga, klart spektakulär designavdelning på E-mu på den där tiden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 18:57
Ursprungligen av PF:

Emax II är himla snygg också, svart med rosa logga, klart spektakulär designavdelning på E-mu på den där tiden.

Miami Vice!

OH.... MY.... GOOOSH !!!!

http://www.accordmusic.de/html/accord-music.html

...no comments

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-13 18:43

VM i äckloful design där haha. Vulgo verkligen.

Det gjordes väl en blå EIII oxå
Jag har en konstig fetisch att jag vill ha dom alla
annars e ju waldorf snygga som få

Oj skulle nog haft bilden bland snygga syntar(förlåt)

Senast redigerat 2009-01-13 19:42
Ursprungligen av Kröjtz:

En blå EIII vore snäppet bättre. Men... jag trodde du hade sålt din Wave? Eller har du köpt en ny, din gamle vindflöjel?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 22:18
Ursprungligen av Kröjtz:

Vart har du sett en blå?

Waven är ju en av de snyggaste som gjorts, hojta till om du vill sälja

Det må vara en av mina absoluta favoritsynthar att spela och lyssna på, men inte att se på. Varför Yamaha, varför använde ni samma designer som gjorde alla elorglar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 16:27
Ursprungligen av segerfalk:

Det må vara en av mina absoluta favoritsynthar att spela och lyssna på, men inte att se på. Varför Yamaha, varför använde ni samma designer som gjorde alla elorglar?

Nej den låter verkligen inte som den ser ut

Nästan så man skulle vilja hitta en risig billigt (önsketänkande) och pimpa den rejält.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-19 18:24

[QUOTE="segerfalk;1696016"]Det må vara en av mina absoluta favoritsynthar att spela och lyssna på, men inte att se på. Varför Yamaha, varför använde ni samma designer som gjorde alla elorglar?

Ful synth men ack så bedårande ljud!
En bättre hyllning till en ful ankunge kan inte beskrivas än dessa 15 minuter av fame:

http://se.youtube.com/watch?v=8uUyfFvpL9E&feature=related

CS70 m kan det ochså!

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-02 17:03
Ursprungligen av segerfalk:

Kan inte annat än att hålla med ...

Första gången jag kom i kontakt med en CS-80 så undrande man ju hur tusan designen av den hade lyckades passera marknadsavdelningens godkännande ... Hehe ... vacker var den inte ... På senare tid har jag dock odlat min uppfattning om CS-80's utseende en aning och idag tycker jag den ser lika mäktig ut som den låter (Min låter vissligen inte alls för tillfället men det hör inte hit! ) Jag har min P5 placerad ovanför CS-80'n och den ser ut som en liten dvärj i jämförelse. Ändå är P5:an inte speciellt liten ...

Man kan ju undra lite hur CS-80 skulle ha sett ut om den ursprungligen byggts av en amerikansk tillverkare?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 22:42

Ha ha ha hittade denna... det här var det värsta jag har sett tror jag!
Hoppas att personen som designade denna fick sparken...

Dum o lat..? Dumolatorn..?Sådan kan vi väl alla vara?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-13 21:12

Jag är chockad!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 20:57

Det finns fördelar med att pimpa så man behöver inte dra sig för att göra det. Om man pimpar den på ett sådant sätt att originaldelarna inte förstörs, tex genom att helt byta panel och annat till en design man själv gjort så kan originaldelarna sparas skyddat någonstans. På så sätt förlänger man skicket på dem. De kan monteras tillbaka i händelse av att man ändrar sig eller vill sälja den i originalskick.

CS-70M är ju inte heller en skönhet precis - där använde dom samma designer som deras hemkeyboards!

Hm. Jag som alltid tyckt CS-XXm var vrålsnygga. Det kan inte vara lätt att vara designer och försöka hitta något som alla gillar.

Egentligen spelar det ingen roll hur dom ser ut, men nu handlar tråden om just det ju. Jag hade gärna haft en 70 eller en 80 - kvittar fan hur pjäsen ser ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 00:52

Nää, CS70 är snygg!

Håller med, CS70m är industriellt vacker, och låter förbannat bra. Det är en mäktig pjäs med sina 35 kg, och jag lovar att man inte associerar till hemkeyboard när man ser den på riktigt.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-16 16:20

Yamaha har gjort fula saker typ YS100/YS200...hemskt

Ursprungligen av bjorx:

Yamaha har gjort fula saker typ YS100/YS200...hemskt

Det är så konstiga preferenser här. Jag älskar den där teknoLego-designen. Mycket snyggare än det mesta från den tiden.

• Medlem
  • 2009-01-16 18:47

Jag hade en YS200 in gång i tiden. Jag kan inte kalla den snygg, men jag gillar designen i alla fall.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-16 19:04

Visst är designen vågad...men snygg/vacker/oful osv är den inte
De ska även finnas en (prototyp?) som ser typ likadan ut som YS200 fast med 88 tangenter som kom ut i början av 90-talet. Det var ett stort och hemskt fult monster det...(nån som kommer ihåg vad den heter?)

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-16 19:08

Även Roland har ju gjort en i liknande stil:

Inte heller vacker...alls.

Ursprungligen av bjorx:

Även Roland har ju gjort en i liknande stil:

Inte heller vacker...alls.

Månbas Alpha ju! Nej, det är inte snyggt. Det är fulsnyggt. Alltså inte ohyggligt fult. QED.

Bevaka tråden