- Dego
- Medlem ●
- Stockholm
Tycker EII är supersnygg, speciellt med matchande sp12 (Snyggaste synthpar/Trummaskin kanske).
Men EIII och Emax ser verkligen ut som industrimaskiner. Snyygga, mycket snygga! EI är inte så dum den heller, fetaste livesamplern.
Glöm inte drumolatorn
Men... EII har snygg, kool stålgrå färg, är helgjuten och har en uppstickande "reaktorkyltorn"-grej där disk-driven sitter. EIII är lite ihoplappad och har mesig plastgrå färg med en liten strömlinjeformad disk-moj. EIII är inte direkt ful, men EII är mycket snyggare! Och dessutom den enda synth som stått i mitt vardagsrum utan att bli utslängd av min designmedvetna fru (visserligen har jag aldrig testat EIII på henne, så det kanske inte räknas). Den stod där tills jag insåg att katten hade ätit upp en ratt, vilket var helt förståeligt så smakfulla som de är, men jag ville inte bli av med fler lösa delar.
Det gjordes väl en blå EIII oxå
Jag har en konstig fetisch att jag vill ha dom alla
annars e ju waldorf snygga som få
Oj skulle nog haft bilden bland snygga syntar(förlåt)
En blå EIII vore snäppet bättre. Men... jag trodde du hade sålt din Wave? Eller har du köpt en ny, din gamle vindflöjel?
Det gjordes väl en blå EIII oxå
Jag har en konstig fetisch att jag vill ha dom alla
annars e ju waldorf snygga som få
Oj skulle nog haft bilden bland snygga syntar(förlåt)
Vart har du sett en blå?
Waven är ju en av de snyggaste som gjorts, hojta till om du vill sälja
Det må vara en av mina absoluta favoritsynthar att spela och lyssna på, men inte att se på. Varför Yamaha, varför använde ni samma designer som gjorde alla elorglar?
Nej den låter verkligen inte som den ser ut
Nästan så man skulle vilja hitta en risig billigt (önsketänkande) och pimpa den rejält.
[QUOTE="segerfalk;1696016"]Det må vara en av mina absoluta favoritsynthar att spela och lyssna på, men inte att se på. Varför Yamaha, varför använde ni samma designer som gjorde alla elorglar?
Ful synth men ack så bedårande ljud!
En bättre hyllning till en ful ankunge kan inte beskrivas än dessa 15 minuter av fame:
http://se.youtube.com/watch?v=8uUyfFvpL9E&feature=related
CS70 m kan det ochså!
Det må vara en av mina absoluta favoritsynthar att spela och lyssna på, men inte att se på. Varför Yamaha, varför använde ni samma designer som gjorde alla elorglar?
Kan inte annat än att hålla med ...
Första gången jag kom i kontakt med en CS-80 så undrande man ju hur tusan designen av den hade lyckades passera marknadsavdelningens godkännande ... Hehe ... vacker var den inte ... På senare tid har jag dock odlat min uppfattning om CS-80's utseende en aning och idag tycker jag den ser lika mäktig ut som den låter (Min låter vissligen inte alls för tillfället men det hör inte hit! ) Jag har min P5 placerad ovanför CS-80'n och den ser ut som en liten dvärj i jämförelse. Ändå är P5:an inte speciellt liten ...
Man kan ju undra lite hur CS-80 skulle ha sett ut om den ursprungligen byggts av en amerikansk tillverkare?
Dum o lat..? Dumolatorn..?Sådan kan vi väl alla vara?
Det finns fördelar med att pimpa så man behöver inte dra sig för att göra det. Om man pimpar den på ett sådant sätt att originaldelarna inte förstörs, tex genom att helt byta panel och annat till en design man själv gjort så kan originaldelarna sparas skyddat någonstans. På så sätt förlänger man skicket på dem. De kan monteras tillbaka i händelse av att man ändrar sig eller vill sälja den i originalskick.
CS-70M är ju inte heller en skönhet precis - där använde dom samma designer som deras hemkeyboards!
Egentligen spelar det ingen roll hur dom ser ut, men nu handlar tråden om just det ju. Jag hade gärna haft en 70 eller en 80 - kvittar fan hur pjäsen ser ut.
Visst är designen vågad...men snygg/vacker/oful osv är den inte
De ska även finnas en (prototyp?) som ser typ likadan ut som YS200 fast med 88 tangenter som kom ut i början av 90-talet. Det var ett stort och hemskt fult monster det...(nån som kommer ihåg vad den heter?)