Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stigande priser på nya synthar !

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter morgondagens obligatoriska surfandet mellan musikaffärernas nätsajter kan jag upplysa att priser på synthar har stigit rejält fr.o.m. idag.:'(
Yamahas grejer har fått mest prisökning, det handlar om flera tusen kronor !

Heja beggagnat !!!

• Medlem
  • 2009-01-23 10:54

Dollarkursens uppgång har slagit till?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-23 11:01

Ja, huga vad DSI-syntharna blivit dyra nu.... Prophet08 steg från typ 16 till 19 lök.
Bara en tidsfråga innan Moog höjer...

Urk. Så dyr har dollarn aldrig varit i mitt vuxna liv. Jävla Obama!

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-23 13:00
Ursprungligen av sawtooth:

Nu vet jag i och för sig inte när du började betrakta dig som vuxen, men en dollar kostade över en tia i princip hela 2001 och den låg även över 11 kr då ett tag. Spara dina "det var bättre förr"-historier till pensionärshemmet.

Ursprungligen av amino:

Nu vet jag i och för sig inte när du började betrakta dig som vuxen, men en dollar kostade över en tia i princip hela 2001 och den låg även över 11 kr då ett tag. Spara dina "det var bättre förr"-historier till pensionärshemmet.

På riktigt? Det har jag inget minne av. Men det var kanske därför jag kände mig så rik varje gång det kom royalties på den tiden...

• Medlem
  • 2009-01-23 14:53
Ursprungligen av sawtooth:

Då är du inte så gammal för under början av 2002 var dollarn över 10 spänn...:p

• Medlem
  • 2009-01-23 12:47

Moaha, tur man slog till på både en p08 och en mopho innan det var försent

• Medlem
  • 2009-01-23 15:09
Ursprungligen av BMX:

Moaha, tur man slog till på både en p08 och en mopho innan det var försent

Det gjorde inte jag :(, var precis på väg att skaffa en P08'a men så blev det inte.

Ojoj... rejäla prishöjningar...

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-23 15:04
Ursprungligen av Flipper 2:

Efter morgondagens obligatoriska surfandet mellan musikaffärernas nätsajter kan jag upplysa att priser på synthar har stigit rejält fr.o.m. idag.

Wow, när du nu ändå surfar med en kristallkula kan man ju passa på o fråga när det kommer att vara mest lönsamt att köpa resp. sälja olika synthar. Åh kan du berätta lite om nästa revolutionerande ljudsyntes;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 18:09

Jag hade tur och köpa min Studio-66, Mu-tron Phasor-II samt ADM 1024 Effectron-II när dollarn låg i runt 5.80. P08:an köptes när den kom ut, slutade på 20 papp för SE.
Nu kan man inte göra klipp i euroländer. Pundet i England är fortfarande okej. Jag slog till och köpte en vintage MXR Phaser-100 i nyskick (tidiga modellen) på Ebay för 1100 Kr.

Mvh
Demokid

• Medlem
  • 2009-01-23 18:48

Japp, dollarn låg på 11 kr då.

1
Bevaka tråden