Hej har två iphones, en belgisk således olåst som f.n. har fw 2.2 uppgraderat genom Itunes. Den är inte jailbreakad.
Den andra är en låst telialur, jailbreakad och uppgraderad till 2.1. Jag tänkte låna ut den till en bekant som vill testa den här i Belgien och då behövs yellowsnow (tänkte han skulle slippa klippa i sitt sim för att använda fakesim).
Problemet: för att köra yellowsnow måste telialuren uppgraderas till 2.2. Kopplar jag bara in den och kör uppgradering med datorn ansluten till nätet kommer den att installera 2.2.1.
Frågan:Eftersom jag redan använt itunes för att uppgradera till 2.2 med en lur skulle det ju kunna tänkas att 2.2 ligger kvar i datorn någonstans- så om jag inte kopplar in datorn till nätverket skulle den kanske kunna uppgradera telefon 2 till 2.2.0 också. Förmodligen inte. Edit: Inte alls. Gåt inte att köra en uppdatering utan internetanslutning.Och gamla fw versioner finns nog inte i lösvikt på nätet.
Då återstår väl inget än att köra en uppgradering av fw till 2.2.1 utan att uppgradera basbandet - men då är jag lite lost på hur jag går från nuv. 2.1 med en PC. Kruxet är ju att quickpwn bara uppgraderar 2.2 versioner - men först måste jag komma dit. dessutom har jag ingen Mac ikväll så jag kan inte använda Pwnage tool.