Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

**Varning** uppdatera inte till 2.2.1 om du använt yellowsn0w

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde en idiotisk sak, uppdaterade via itunes och fick den senaste versionen.

är det möjligt att nergradera mitt baseband? har 02.30.03

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-29 03:49
Ursprungligen av omarito:

Gjorde en idiotisk sak, uppdaterade via itunes och fick den senaste versionen.

är det möjligt att nergradera mitt baseband? har 02.30.03

Nej.

//Rob

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-01-29 16:36

**Varning** uppdatera inte till 2.2.1 om yellowsn0w

Det går inte att köra yellowsn0w med 2.2.1 den senaste uppdateringen från iTunes.
Men ni kan däremot uppdatera med custom firmware som inte uppdaterar ditt nya baseband.

Tänkte bara skriva detta för dom som märkte idag att det kom en ny uppdatering till iphone innan folk råkar göra detta.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-30 14:49
Ursprungligen av xsirez:

Det går inte att köra yellowsn0w med 2.2.1 den senaste uppdateringen från iTunes.
Men ni kan däremot uppdatera med custom firmware som inte uppdaterar ditt nya baseband.

Tänkte bara skriva detta för dom som märkte idag att det kom en ny uppdatering till iphone innan folk råkar göra detta.

Vart får man tag i den? Eller skapar man den med Pwangetool? Har det kommit ännu för 2.2.1?

EDIT: Nevermind. Här står allt man behöver veta http://blog.iphone-dev.org/

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-29 19:41

Slog ihop 2 trådar istället för att låsa den ena.
/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-29 21:11

Doh liksom...
Läs på innan du uppdaterar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-29 23:34

Eller så tänker man rätt logiskt att vid varje firmware update kommer det innebära problem med en jailbreakad eller yellowsn0wed iPhone. Rätt lätt att tänka sig att Apple gör allt för att slippa hackade iPhones.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 21:35

Hej har två iphones, en belgisk således olåst som f.n. har fw 2.2 uppgraderat genom Itunes. Den är inte jailbreakad.

Den andra är en låst telialur, jailbreakad och uppgraderad till 2.1. Jag tänkte låna ut den till en bekant som vill testa den här i Belgien och då behövs yellowsnow (tänkte han skulle slippa klippa i sitt sim för att använda fakesim).

Problemet: för att köra yellowsnow måste telialuren uppgraderas till 2.2. Kopplar jag bara in den och kör uppgradering med datorn ansluten till nätet kommer den att installera 2.2.1.

Frågan:Eftersom jag redan använt itunes för att uppgradera till 2.2 med en lur skulle det ju kunna tänkas att 2.2 ligger kvar i datorn någonstans- så om jag inte kopplar in datorn till nätverket skulle den kanske kunna uppgradera telefon 2 till 2.2.0 också. Förmodligen inte. Edit: Inte alls. Gåt inte att köra en uppdatering utan internetanslutning. Och gamla fw versioner finns nog inte i lösvikt på nätet.

Då återstår väl inget än att köra en uppgradering av fw till 2.2.1 utan att uppgradera basbandet - men då är jag lite lost på hur jag går från nuv. 2.1 med en PC. Kruxet är ju att quickpwn bara uppgraderar 2.2 versioner - men först måste jag komma dit. dessutom har jag ingen Mac ikväll så jag kan inte använda Pwnage tool.

Senast redigerat 2009-01-30 21:57
Ursprungligen av jonasolof:

Hej har två iphones, en belgisk således olåst som f.n. har fw 2.2 uppgraderat genom Itunes. Den är inte jailbreakad.

Den andra är en låst telialur, jailbreakad och uppgraderad till 2.1. Jag tänkte låna ut den till en bekant som vill testa den här i Belgien och då behövs yellowsnow (tänkte han skulle slippa klippa i sitt sim för att använda fakesim).

Problemet: för att köra yellowsnow måste telialuren uppgraderas till 2.2. Kopplar jag bara in den och kör uppgradering med datorn ansluten till nätet kommer den att installera 2.2.1.

Frågan:Eftersom jag redan använt itunes för att uppgradera till 2.2 med en lur skulle det ju kunna tänkas att 2.2 ligger kvar i datorn någonstans- så om jag inte kopplar in datorn till nätverket skulle den kanske kunna uppgradera telefon 2 till 2.2.0 också. Förmodligen inte. Edit: Inte alls. Gåt inte att köra en uppdatering utan internetanslutning.Och gamla fw versioner finns nog inte i lösvikt på nätet.

Då återstår väl inget än att köra en uppgradering av fw till 2.2.1 utan att uppgradera basbandet - men då är jag lite lost på hur jag går från nuv. 2.1 med en PC. Kruxet är ju att quickpwn bara uppgraderar 2.2 versioner - men först måste jag komma dit. dessutom har jag ingen Mac ikväll så jag kan inte använda Pwnage tool.

På iClarified.com finns länkar till de flesta firmwares.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-31 09:45

Tack

iClarified var ju en uppenbarelse. Hittade den info som behövs men måste först lösa problemet med att den här iphonen inte används på denna PC tidigare så iTunes vill inte ha med den att göra. Hör inte hemma i denna tråd.

Edit: Är det forumpolicy att citera nyss gjorda inlägg? På andra forum brukar de be en avstå.

Senast redigerat 2009-02-03 00:41
1
Bevaka tråden