Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på vad jag kan använda bandbredden till?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 21:40

Hej!

Jag kör Telia Frisurf för 200kr/månad och kommer inte upp i alltför mycket. Sitter mest och surfar när jag åker buss/bil/tåg någonstans eller kollar upp lite tider samt kartor med t.ex. Res i STHML.

Vad finns det man kan göra med iPhonen för att känna att det är värt med Frisurf?

Hade varit perfekt om man kunde ladda hem podcasts via 3G men det är ju spärrat...

Alla tips är välkomna!

Ladda ner podcasts, det funkar via 3G (upp till 10MB har jag för mig)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 22:40

Mja, men de flesta (alla) podcasts jag lyssnar på är på >10MB...

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-02-07 23:15

Vart kan man hitta podcasts egentligen? Vet inte riktigt vad det är.

Tanka ett internet radio program och lyssna på, har hört att det ska ta cirka 50mb/timme.

Ursprungligen av Orr3:

Vart kan man hitta podcasts egentligen? Vet inte riktigt vad det är.

Tanka ett internet radio program och lyssna på, har hört att det ska ta cirka 50mb/timme.

Gå in i iTunes, välj PodCaster i vänsterfilen. Du kommer till iTunes Store ungefär - fast här finns tusentals podcasts.

Sök reda på det du vill höra om.
Klicka på Prenumerera. Nu tar din dator ner podcasts så ofta nya kommer ut.

Bara att tanka ner i sin iPod på morgonen ihop med flingorna...

Kan tipsa om att BBC har många mycket högkvalitativa podcasts.
SR lägger ut mkt, kan rakt av rekommendera "P3 Dokumentär"

Har en polare med spansk fru; han lär sig spanska med hhjälp av Podcasts.
Jobbarkompisen fräschar upp Italienskan - hon är ju halvitalienska - med RAI's nyheter.

Själv lyssnar jag på mycket Mac-news (The Mac Observers mac Geek Gab), men också
BBC World News (tre timmar gammal när jag börjar jobba), samt BBS's "Ouch!" (en podcast gjord av handikappade - otroligt sjuk humor...)

Det tar inte mkt plats. Jag har en 1Gb Shuffle och jag kan lätt lägga in mer än vad jag hinner lyssna på under en dag...

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-02-08 00:28
Ursprungligen av Goflorp:

Gå in i iTunes, välj PodCaster i vänsterfilen. Du kommer till iTunes Store ungefär - fast här finns tusentals podcasts.

Sök reda på det du vill höra om.
Klicka på Prenumerera. Nu tar din dator ner podcasts så ofta nya kommer ut.

Bara att tanka ner i sin iPod på morgonen ihop med flingorna...

Kan tipsa om att BBC har många mycket högkvalitativa podcasts.
SR lägger ut mkt, kan rakt av rekommendera "P3 Dokumentär"

Har en polare med spansk fru; han lär sig spanska med hhjälp av Podcasts.
Jobbarkompisen fräschar upp Italienskan - hon är ju halvitalienska - med RAI's nyheter.

Själv lyssnar jag på mycket Mac-news (The Mac Observers mac Geek Gab), men också
BBC World News (tre timmar gammal när jag börjar jobba), samt BBS's "Ouch!" (en podcast gjord av handikappade - otroligt sjuk humor...)

Det tar inte mkt plats. Jag har en 1Gb Shuffle och jag kan lätt lägga in mer än vad jag hinner lyssna på under en dag...

Tack så mycket för det absolut lysande svaret Ska genast ge mig in i denna podcast värld och se vad det har att erbjuda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-09 23:35

Väl där, kolla in keith and the girl, katg.com - har varit fast i tre år. Jag är inte ensam heller - just nu är de uppe i 25 personer som tatuerat in deras logga på sig själva

Ursprungligen av Raven6z:

Hej!

Jag kör Telia Frisurf för 200kr/månad och kommer inte upp i alltför mycket. Sitter mest och surfar när jag åker buss/bil/tåg någonstans eller kollar upp lite tider samt kartor med t.ex. Res i STHML.

Vad finns det man kan göra med iPhonen för att känna att det är värt med Frisurf?

Hade varit perfekt om man kunde ladda hem podcasts via 3G men det är ju spärrat...

Alla tips är välkomna!

Alltså, frågan är väl snarare om du har behov av frisurf?
Ska du leta rätt på saker att surfa upp MB's på bara för sakens skull? Jag förstår inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 23:39
Ursprungligen av theplague:

Alltså, frågan är väl snarare om du har behov av frisurf?
Ska du leta rätt på saker att surfa upp MB's på bara för sakens skull? Jag förstår inte...

Jag vill inte sitta och tänka "nej, jag ska inte surfa för då kostar det x kronor..." så därför vill jag ha fast pris och därmed få friheten att surfa precis hur mycket jag vill utan att tänka på det överhuvudtaget!

Men jag vill samtidigt utnyttja all den kapacitet jag faktiskt betalar för. Det känns som om det finns en hel del grejer jag kan använda min bandbredd till som jag bara har missat.

Internet-radio var en helt ok idé! Ska kolla upp det! Fler förslag?

Jag använder ju mailen, surfar och letar info rätt mycket, där försvinner en hel del MB.
Laddar ner apps - både från app store och cydia.
Laddar ner/kollar på dokument från Dropbox, google docs och liknande.
Youtube kan man ju surfa upp en hel del MB på om man har tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 23:49
Ursprungligen av theplague:

Jag använder ju mailen, surfar och letar info rätt mycket, där försvinner en hel del MB.
Laddar ner apps - både från app store och cydia.
Laddar ner/kollar på dokument från Dropbox, google docs och liknande.
Youtube kan man ju surfa upp en hel del MB på om man har tid.

Mjo, samma här men mail blir ju aldrig speciellt mycket att ladda hem... Surfa blir ju ett par wikipedia-artiklar om dagen och lite allmänt surf.

Youtube är ju i sämre kvalité så det blir knappast mycket där heller.

Finns det några smidiga program man kan ha missat?

Ursprungligen av Raven6z:

Mjo, samma här men mail blir ju aldrig speciellt mycket att ladda hem... Surfa blir ju ett par wikipedia-artiklar om dagen och lite allmänt surf.

Youtube är ju i sämre kvalité så det blir knappast mycket där heller.

Finns det några smidiga program man kan ha missat?

I såna fall får du ta det i underforumet för Program, där finns massor sådana tips och diskussioner.

I en annan tråd har vi diskuterat TED Talks, det är en otroligt intressant Pod-cast du hittar i iTunes.

http://www.99.se/supporter-lounge/247469-vara-baesta-ted-talks.html

1
Bevaka tråden