Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella yellowsn0w tråden: iPhone 3G finally unlocked by the Dev-Team!

Tråden skapades och har fått 302 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-02-08 19:21
Ursprungligen av BruketFans:

Tack Mefi, fungerade perfekt...

Gött! Hoppas du är lika nöjd som jag är

Oops sorry :S

Senast redigerat 2009-02-08 19:55
Ursprungligen av mefi:

Gött! Hoppas du är lika nöjd som jag är
Kika in på LÄNK BORTTAGEN också!

Du ska väl inte börja länka till crackade apps här på 99.se?!!?

Senast redigerat 2009-02-08 21:51
  • Medlem
  • 2009-02-09 21:38

Har du macbook unibody? I så fall kommer det inte gå att återställa telefonen via iTunes, vilket är ett av stegen för att jailbreaka telefonen..
Jag har unibody, men fick köra på min vista-dator. Efter jailbreak så funkar allt via unibody macbook.

Ursprungligen av mefi:

Har du macbook unibody? I så fall kommer det inte gå att återställa telefonen via iTunes, vilket är ett av stegen för att jailbreaka telefonen..
Jag har unibody, men fick köra på min vista-dator. Efter jailbreak så funkar allt via unibody macbook.

Jag har den "nya gråa macbooken"
Nästa vecka skall jag ge mig på ett försök.
Har en xp och en vista maskin också samt macbooken då så något borde funka hoppas jag på

Hej en snabb men kanske dum fråga...

Nu när det går att låsa upp iphonen med Yellowsnow så undrar jag om jag köper den i en telia butik idag är det 110% säkert att den går att låsa upp då?

Det pratas ju om att är den uppdaterad med det senaste basebandet så kommer det ej att fungera men har fått för mig att detta endast sker om man uppdaterar den via itunes, alltså en mjukvaru uppdatering som endast har släpps via Itunes.

Tacksam för svar då jag går in och köper mig en iphone idag isånna fall...

Hur gör jag annars i butiken för att se om den går att låsa upp. vart ska man gå in på telefonen för att kolla detta. Hade tänkt be dom att starta telefonen i butik för att sedan bestämma mig ang köp beroende på vilket baseband och mjukvara den har.

MVH / Micke

  • Medlem
  • 2009-02-19 08:55
Ursprungligen av Mickey:

Hej en snabb men kanske dum fråga...

Nu när det går att låsa upp iphonen med Yellowsnow så undrar jag om jag köper den i en telia butik idag är det 110% säkert att den går att låsa upp då?

Det pratas ju om att är den uppdaterad med det senaste basebandet så kommer det ej att fungera men har fått för mig att detta endast sker om man uppdaterar den via itunes, alltså en mjukvaru uppdatering som endast har släpps via Itunes.

Tacksam för svar då jag går in och köper mig en iphone idag isånna fall...

Hur gör jag annars i butiken för att se om den går att låsa upp. vart ska man gå in på telefonen för att kolla detta. Hade tänkt be dom att starta telefonen i butik för att sedan bestämma mig ang köp beroende på vilket baseband och mjukvara den har.

MVH / Micke

Går inte att se utanpå telefonen, men om de nu är snälla och startar den åt dig, går man in under Settings->Allmänt->Om, Kika där på version - ska stå 2.2 där. Kan också kolla långt ner på listan, på Modemfirmware. Där ska det stå 02.28.00, och INTE 02.30.03.

Ursprungligen av mefi:

Går inte att se utanpå telefonen, men om de nu är snälla och startar den åt dig, går man in under Settings->Allmänt->Om, Kika där på version - ska stå 2.2 där. Kan också kolla långt ner på listan, på Modemfirmware. Där ska det stå 02.28.00, och INTE 02.30.03.

Kan det inte stå 2.2.1 också? då är den väl en uppdaterad och går ej att låsa upp ?

  • Medlem
  • 2009-02-19 09:28
Ursprungligen av Mickey:

Kan det inte stå 2.2.1 också? då är den väl en uppdaterad och går ej att låsa upp ?

Jo, jag skrev "ska stå 2.2 där"
Kan stå 2.2.1 och, som sagt, 02.30.03, men du vill inte att detta ska stå om en upplåsning ska fungera.

Ursprungligen av mefi:

Jo, jag skrev "ska stå 2.2 där"
Kan stå 2.2.1 och, som sagt, 02.30.03, men du vill inte att detta ska stå om en upplåsning ska fungera.

Vet att jag är jobbig nu men...

Kan det tex stå 2.2.1 och på modemfirmware 02.28.00 och då går den att låsa upp?

MVH / Micke

  • Medlem
  • 2009-02-19 09:58
Ursprungligen av Mickey:

Vet att jag är jobbig nu men...

Kan det tex stå 2.2.1 och på modemfirmware 02.28.00 och då går den att låsa upp?

MVH / Micke

Tror inte det, eftersom i 2.2.1 firmwaren ligger basebandets uppgradering.

Ursprungligen av mefi:

Tror inte det, eftersom i 2.2.1 firmwaren ligger basebandets uppgradering.

Från iTunes så är det kört, men med PwnageTool så går det. Jag hade 2.1 på min iPhone med Baseband 02.11.07 och gjorde en ipwsfil 2.1.1 med PwnageTool och hade fortfarande kvar samma Baseband.

Nu funkade inte Yellowsnow med 02.11.07 (på min iaf). Så jag körde en iTunes 2.2 och fick Baseband 02.28.00. Efter det gjorde jag 2.2 med PwnageTool så jag ska få Cydia. Har ännu inte kollat om Yellosnow funkar (den uppdaterar alla program). Men återkommer om det..

Sen kanske man vågar på sig 2.2.1 med PwnageTool och behålla 02.28.00.

Kör med Tele2.. nu håller jag tummarna. För jag kan väl inte gå tillbaka med iSmartphones sim?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-02-19 19:32

om man nu köper en ny tele från telia och det e fel ModemFW , kan man inte nedgradera det då på något sätt? ska köpa en ny 3G på lördag som ja tänkte låsa upp, har lite erfarenhet , jag hade en "2g" för ett år sedan
Hoppas ni fattar vad jag menar

  • Medlem
  • 2009-02-19 19:52
Ursprungligen av akksel:

om man nu köper en ny tele från telia och det e fel ModemFW , kan man inte nedgradera det då på något sätt? ska köpa en ny 3G på lördag som ja tänkte låsa upp, har lite erfarenhet , jag hade en "2g" för ett år sedan
Hoppas ni fattar vad jag menar

Nej, uppgraderas basebandet är det no-go..
Det går att ha 2.2.1 utan det nya basebandet, men inte som default..
Har en ny telefon 2.2.1 har den också senaste basebandet!

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-02-20 11:17
Ursprungligen av mefi:

Nej, uppgraderas basebandet är det no-go..
Det går att ha 2.2.1 utan det nya basebandet, men inte som default..
Har en ny telefon 2.2.1 har den också senaste basebandet!

Hur stor är sannolikheten att man får en telefon med ett baseband som inte "funkar" ?
Vore ju sjukt trist om de vart så, då e väll det enda sättet att använda tele2 iden att köra med sånn där jäkla simkortsadapter eller va man ska säga "RebelSim" tex

Ursprungligen av akksel:

Hur stor är sannolikheten att man får en telefon med ett baseband som inte "funkar" ?
Vore ju sjukt trist om de vart så, då e väll det enda sättet att använda tele2 iden att köra med sånn där jäkla simkortsadapter eller va man ska säga "RebelSim" tex

tror inte telefonerna som ligger i butik är så pass uppdaterade, köpte en på telia för en månad sedan och den hade bara 2.1 i sig, kör med tele 2 i min och fungerar helt underbart. dock dålig 3g täckning så kör med det av stängt till dess att surf behövs. Hade lika kasst på min k850i innan och gjorde likadant på den.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-02-20 11:42
Ursprungligen av the_leopard:

tror inte telefonerna som ligger i butik är så pass uppdaterade, köpte en på telia för en månad sedan och den hade bara 2.1 i sig, kör med tele 2 i min och fungerar helt underbart. dock dålig 3g täckning så kör med det av stängt till dess att surf behövs. Hade lika kasst på min k850i innan och gjorde likadant på den.

Aha de låter ju lovande, får skynda mig så fort som möjligt
ja köper en imorron så får vi se hur det slutar :s

Kom hem med tre st idag från Telia butik för att låsa upp till mig och mina vänner, alla tre hade 2.2.1 i sig, suck.....

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-02-20 18:52
Ursprungligen av MRM-Racing:

Kom hem med tre st idag från Telia butik för att låsa upp till mig och mina vänner, alla tre hade 2.2.1 i sig, suck.....

Vart köpte du dom? i vilken butik altså

Ja blir sjukt osäker på om man ska köpa en imorron (lördag) eller om ja ska beställa en från isolution.se, det är för det första billigare och den är redan upplåsta, de e ju jobbigt om det är 2.2.1 o man inte kan låsa upp dom ,
eller kan man typ lämna in telefonen och få pengarna tillbaka?

Sjukt mycket beslutsångest!

borde ju funka med öppet köp, kontantkortet kan vara kört med bara, men det ska väl inte spela så stor roll. och dom kanske tar någon "återställnings kostnad" bästa e väl att ringa till butiken och hör med dom.

Ursprungligen av akksel:

Vart köpte du dom? i vilken butik altså

Ja blir sjukt osäker på om man ska köpa en imorron (lördag) eller om ja ska beställa en från isolution.se, det är för det första billigare och den är redan upplåsta, de e ju jobbigt om det är 2.2.1 o man inte kan låsa upp dom ,
eller kan man typ lämna in telefonen och få pengarna tillbaka?

Sjukt mycket beslutsångest!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-02-23 22:02

Jag hänger inte riktigt med...
Om dem leveras från låt oss säga telia med 2.2.1 så är det helt kört att använda yellowsnow?
det går inte ens att ned-gradera dem?

  • Medlem
  • 2009-02-23 22:14
Ursprungligen av Lisinge:

Jag hänger inte riktigt med...
Om dem leveras från låt oss säga telia med 2.2.1 så är det helt kört att använda yellowsnow?
det går inte ens att ned-gradera dem?

Det har gåtts igenom ca en miljon gånger vid det här laget; ja, då är det kört!
Hur det ser ut längre fram vet vi inte. Varför inte kasta en blick på dev-teams blogg emellanåt? Där får du aktuell och korrekt information.

Ursprungligen av Lisinge:

Jag hänger inte riktigt med...
Om dem leveras från låt oss säga telia med 2.2.1 så är det helt kört att använda yellowsnow?
det går inte ens att ned-gradera dem?

det går att nergradera systemets firmware men inte modemfirmware, som e den firmwaren som sätter stopp för yellowsnow. men som sagt kika lite på oficiella yellowsnow tråden från dev team, dom kanske löser problemet i framtiden

hej på er,

jag har ett problem. jag lyckas inte jailbreak'a min 3G iPhone!? Det blir fel hela tiden. När jag skall återställa i iTunes får jag felmeddelande hela tiden. Att den inte känner igen iPhone.

Tilläggas bör - att när jag använder PwnageTool så startar iTunes och iPhoto hela tiden. Och det medför att jag inte kommer in i DFU utan en massa trixande. Kan man stänga av så att iPhoto inte startar automatiskt? Kan inte hitta ngn inställning

Stort tack för hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2009-03-03 10:58
Ursprungligen av el gringo:

hej på er,

jag har ett problem. jag lyckas inte jailbreak'a min 3G iPhone!? Det blir fel hela tiden. När jag skall återställa i iTunes får jag felmeddelande hela tiden. Att den inte känner igen iPhone.

Tilläggas bör - att när jag använder PwnageTool så startar iTunes och iPhoto hela tiden. Och det medför att jag inte kommer in i DFU utan en massa trixande. Kan man stänga av så att iPhoto inte startar automatiskt? Kan inte hitta ngn inställning

Stort tack för hjälp!

Hej, jag hade samma problem igår med min nyinköpta iPhone 3G, men sen hittade jag denna guiden hur man nergraderar till 2.2, för det verkar inte funka med 2.2.1.
YouTube - Downgrade Iphone Firmware 2.2.1 to 2.2 Jag läste någonstans att dom hade blockat DFU modet på OSX 10.5.6, och att man inte kan nergradera till 2.2 utan att använda quickpwn.

Men när jag var nere på 2.2 tillslut och den var hackad - så installerade jag yellowsn0w som jag hittade på en annan video YouTube - How To Unlock Your 2.2 iPhone 3G To Any Sim YellowSn0w
så funkade inte det att använa tre som jag har i alla fall.. vad gör jag för fel?

//Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 18:39
Ursprungligen av imported_Pete:

Hej, jag hade samma problem igår med min nyinköpta iPhone 3G, men sen hittade jag denna guiden hur man nergraderar till 2.2, för det verkar inte funka med 2.2.1.
YouTube - Downgrade Iphone Firmware 2.2.1 to 2.2 Jag läste någonstans att dom hade blockat DFU modet på OSX 10.5.6, och att man inte kan nergradera till 2.2 utan att använda quickpwn.

Men när jag var nere på 2.2 tillslut och den var hackad - så installerade jag yellowsn0w som jag hittade på en annan video YouTube - How To Unlock Your 2.2 iPhone 3G To Any Sim YellowSn0w
så funkade inte det att använa tre som jag har i alla fall.. vad gör jag för fel?

//Peter

Har du en gång uppdaterat till 2.2.1 (och ditt baseband har uppdaterats) så är det kört. Då kommer inte yellosn0w (i nuvarande förpackning) fungera.

  • Medlem
  • Stockholms län
  • 2009-03-04 09:02

En fråga till er som har upplåst och kör med Telenor; fungerar det att använda gps:en...typ Google Maps med gps:en?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 23:10
Ursprungligen av danielj72:

En fråga till er som har upplåst och kör med Telenor; fungerar det att använda gps:en...typ Google Maps med gps:en?

Varför skulle det inte fungera?

Ursprungligen av Nefcairion:

hejsan, någon som har koll på om dev team utvecklar något nytt gör oss som väntar på en upplåsning med lite nyare basebands? intressant o veta hur länge ja skall vänta

Endast dev-team vet.

Plötsligt inser man vilken tur man hade när man fick en som inte var 2.2.1 när man hämtade ut en på Telia för två veckor sedan.

hejsan, någon som har koll på om dev team utvecklar något nytt gör oss som väntar på en upplåsning med lite nyare basebands? intressant o veta hur länge ja skall vänta

Får inte min jailbreakade och unlockade iPhone 3G att fungera, alltså mobilen fungerar men inte att ringa med.

Har provat med både telia och tele2.

"telefondelen" slutade fungera efter jailbreakningen.

Tips?

EDIT: Har version 0.9.8 av Cydia
Har 02.28.00 av basebandets version
Har firmware 2.2.0 (5G77) i telefonen före jag började "trixa" med den.

EDIT: Jag har funderat men kan inte förstå vad som har gått fel.
Skall jag prova jailbreaka den igen med en annan dator?
Skall jag köra factory reset så den går att använda med telia igen?

EDIT: Jag gjorde en stor tabbe i och med att jag använde quickpwn som man inte fick använda tillsammans med jailbreakprogrammet.
En av de gyllene reglerna som stod på dev teams blog.

Nu har jag jailbreakat den igen och nu fungerar den med teliakortet i alla fall
Blir ett nytt upplåsningsförsök senare.

Senast redigerat 2009-03-09 08:32
Bevaka tråden