- Dego
- Medlem ●
- Stockholm
Älskar den!
kul med en fyrstegs sequencer, skaffa en mux också så kan du göra den till 16 steg
Den nedersta raden är ABCD ut på vertikalen. Så jag kan få 16 steg ut om jag vill. Eller få ut lite vad som helst..
Cwap!
Sitter och pillar med programmer / sequencern nu. Den "fungerar" men A och B utgångarna är mongo. A går "baklänges" dvs från 0 till -15V och B gör ingenting. Samt tryckknappen för steg 2 verkar inte fungera. Det går att stega till 2 om triggar det med en puls. Men inte via knapp. Trasig knapp eller något annat. Vet inte.
Ska läsa lite schema. Sova lite. Sen jobba lite. Sen felsöka...
CGS09 - voltage controlled divider - Fungerar! (Dock så verkar "Staircase down" vara lite lustig i din DC-offset. Ska försöka fixa sen).
CGS31 - Digital Noise - Fungerar felfritt.
Skönt där.
Det är nog det som hinns med idag. Skönt.
Idag ska jag beställa 200st Davis 1900H kloner
Samt felsöka programmer / sequencern. Ska först försöka fixa knappen. Sen ta hand om A och B utgången.
Får jag inte igång den så lär jag fixa ihop pulse dividern / boolean logic. Behöver nog köpa lite LEDs idag
VITA? på ett modularsystem? Det har man väl för adventspynt! Modularsystem har röda och eventuellt gröna leds!
sorry, inga vita...har några RGB dock!
Kroffe: Jag har nog 1 över, dessutom gav jag Zthee ett helt rör senast på Adrenalin!
VITA? på ett modularsystem? Det har man väl för adventspynt! Modularsystem har röda och eventuellt gröna leds!
sorry, inga vita...har några RGB dock!
Men jag har ju färgade bezels! Som original Serge....
Och jag har äntligen beställt rattar! Woho!
Hmm.. Några problem fixade med programmer / sequencern iaf. Alla knappar går att trycka på = bra.
Men det är något fel på rad 1 och 2. Förstår inte riktigt vad. Ska prova att byta lite kabel och hoppas på det bästa.
Edit: Fixat!
Liten kortis mellan pad R och S i första steget. Nu fungerar den precis som den ska! Hurra!
Kanske dags att bygga pulse-dividern också.. Eller så tar jag det senare i veckan
finns det några snälla diy;are här ?
Vad är det för typ av konding på C19?
http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/SINGLEBUSSKEYBOARD2007/SINGLEBUSSKEYBOARD2007.php
Enligt BOMen är det en ceramic, men varken layouten på PCBet eller bilden verkar stämma med det...?
Det är väl avkopplingskondingarna, brukar inte vara keramiska...skumt!
Man brukar väl använda vanliga röda 0,1uF WIMA i vanliga fall, borde inte vara några problem att byta ut.
Han kanske hade 0,1uF i annan kapsling och bara antog att de var keramiska för att de liknar sådana?
http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/SINGLEBUSSKEYBOARD2007/schematicpage1.gif
På schemat står det att det ska vara polystyrene.
Den sitter i S&H delen. Så det ska väl vara bra kvalitet på kondingen för att slippa droop..? Men som Dar303 säger, kör en wima ist. Det hade jag gjort.
Den sitter i S&H delen. Så det ska väl vara bra kvalitet på kondingen för att slippa droop..? Men som Dar303 säger, kör en wima ist. Det hade jag gjort.
Har sånna silverfärgade kondingar + och - ? jag har en sån i en S&H, men jag hör ändå lite sjunkande spänning. Eller är den kanske lite för gammal?
BTW: Det blev en liten tjej i tisdags, en lite Siri. Vi kom hem igår, ska bygga en WSG till henne