- saddox
- Medlem ●
- Karlstad
Har sånna silverfärgade kondingar + och - ? jag har en sån i en S&H, men jag hör ändå lite sjunkande spänning. Eller är den kanske lite för gammal?
BTW: Det blev en liten tjej i tisdags, en lite Siri. Vi kom hem igår, ska bygga en WSG till henne
Grattis!!!
Har sånna silverfärgade kondingar + och - ? jag har en sån i en S&H, men jag hör ändå lite sjunkande spänning. Eller är den kanske lite för gammal?
Om spänningen över en S/H-konding drar iväg åt ena hållet kan man kanske slippa det genom att sätta ännu en konding åt andra hållet, som Don Tillman gör här - en mot +8V och en mot -8V:
Quadrature Trapezoid VCO: Part 2, VCO Core Implementation
BTW: Det blev en liten tjej i tisdags, en lite Siri. Vi kom hem igår, ska bygga en WSG till henne
Väl patchat, hrrm. O:-)
Glöm för allt i världen inte att införa elektronisk musik på ett adekvat sätt i de små oskyldiga liven, lämpligen med Raymond Scotts "Soothing Sounds for Baby"!
> "SOOTHING SOUNDS FOR BABY" | Official Raymond Scott site | RaymondScott.com
Volume 1 (1-6 months)
1. Lullaby
2. Sleepy Time
3. The Music Box
4. Nursery Rhyme
5. Tic-Toc
Volume 2 (6-12 months)
1. Tempo Block
2. The Happy Whistler
3. Toy Typewriter
Volume 3 (12-18 months)
1. Little Tin Soldier
2. Little Miss Echo
3. The Playful Drummer
Men är det inte polypropylen du köpt av dem? När jag mailade och frågade hade de inga polystyrene...
Polystyrol var det jag beställde... Glömde det. Inte lätt som gammal kemist att minnas...
En massa polystyren på väg iaf från farnell nu.
Bygg för fan! Löd er ner i transistor träsket , bli diy missbrukare,
knarka ner er med dragspels oscillatorer!
Är inte det där nåt stil med Double Deka Ultrasonic VCO?
http://www.bridechamber.com/bridechamber.com/F%20DoubleDeka.html
Tack allihopa! Allt går bra hittils, inga kosntiga sjukdomar iaf. Bra lite täppt i näsan iblabd.
Det där med radiomottagarmodul är ingen dum idé att ha i en modulär. Inte minst om man vill ha en kul brusgenerator
undrar om jag inte sett en tråd om det nånstans...
det finns väl inga dragspelare här helt enkelt !
postade det schemat + 2 andra gamla e&mm schemor på e-m forumet förut
electro-music.com :: View topic - some old e&mm synth-diy schemos