- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
Halebop börjar med iPhone!
Nu på fredag börjar Halebop, som andra operatör i Sverige, sälja iPhone 3G i sin webbshop på halebop.se. Priset för iPhone 3G 8GB blir 0 kronor om man tecknar abonnemanget Halebop Vänner. Samtidigt sänks kostnaderna för mobilsurf rejält.
- Både vi och våra kunder har längtat efter iPhone 3G. Vi har fått mängder av förfrågningar och är därför extra glada att vi kan erbjuda våra kunder den banbrytande mobiltelefonen redan från och med nu på fredag, säger Bodil Prising, chef för Halebop.
iPhone 3G 8GB kommer att kosta 0 kronor alternativt med abonnemanget Halebop Vänner. Väljer kunden kontantkortet Halebop Vänner blir priset för iPhone 3G 5995 kr.
Sänkt mobilsurfkostnad
Samtidigt som Halebop börjar sälja iPhone 3G passar man på att sänka priset på sin fastpristjänst för datatrafik i mobilen från 89 till 59 kronor i månaden under en kampanjperiod (gäller när man skaffar iPhone innan 30 juni 2009). Fastpristjänsten ger obegränsad mobilsurf upp till 500 MB.
- Vi vet att iPhone-användare i väldigt hög utsträckning surfar i mobilen. Vi vill att alla våra kunder ska känna att de kan surfa obehindrat utan att behöva tänka på kostnaden, säger Bodil Prising.
Läs mer: http://halebop.se/iphone
Humm Humm.. Nu blev man sjukt sugen. Kan det vara att de försöker bli av med inköpta 8GB lurar som inte sålt som förväntat? Med tanke på att det kan komma en ny modell i sommar.
Halebop är väl förknippat med telia med mer än bara nätet?
Halebop: 218 kronor i månaden till låg samtalskostnad och 500MB fri surf
Telia: iSurf 299 kronor i månaden till låg samtalkostnad och 1000MB fri surf
Same same but different...
Ja. Enligt Wikipedia: "Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen, men är inte ett dotterbolag utan ett eget varumärke och har ett eget tjänsteutbud."
iSurf gör att du får betala 2895 kr för en 8GB. Telefonen ingår i Halebop-abonnemanget för 218:-
iSurf gör att du får betala 2895 kr för en 8GB. Telefonen ingår i Halebop-abonnemanget för 218:-
inte alls...
1 kr.
telefonen ingår på samma sätt i iSurf för 299 kr som den ingår i Halebop för 218 kr. Dvs med förhöjd månadsavgift.
Så du kan betala 2895 kr för luren och pröjsa 149 kr/mån för isurf eller
2400 kr för luren och 118 kr/mån för halebopp (även om nu detta inte är ett valbart alternativ).. Så, summa summarum... Same same but different
Humm Humm.. Nu blev man sjukt sugen. Kan det vara att de försöker bli av med inköpta 8GB lurar som inte sålt som förväntat? Med tanke på att det kan komma en ny modell i sommar.
De kör i och för sig med lite bluff...
Om du binder dig i 24 månader så betalar du 100:- extra under bindningstiden => Telefonen för 2400
Om du binder dig i 18 månader så betalar du 200:- extra, dvs 3600 för telefonen.
I abbonemanget 118 kronor så ingår 500 MB fri surf per månad samt SMS till Alla...
Öppningsavgift 79 öre (om jag minns rätt) och 0:- i minutkostnad till andra Halebopabbonemang.
En rätt bra affär som jag ser det.
(I Max25 som jag tecknade åt grabben så ingår fria SMS i abbonemanget för 49:- och man kan lägga till data för 99:-... ganska likvärdigt)
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJ!!!! HELVETE!!!
Blir så ledsen när jag ser det här Köpte en iPhone 3G från telia för en månad sen för 2895 kr + 149kr i 24 månader! Halebop blir ju över tusenlappen billigare, då hade jag kunnat tagit en 16GB.
EDIT: OMG! Nej! Såg nu att det var gratis SMS också! Ringer nästan aldrig, SMS är det ända jag använder! Ohhh blev ledsen nu
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJ!!!! HELVETE!!!
Blir så ledsen när jag ser det här Köpte en iPhone 3G från telia för en månad sen för 2895 kr + 149kr i 24 månader! Halebop blir ju över tusenlappen billigare, då hade jag kunnat tagit en 16GB.
EDIT: OMG! Nej! Såg nu att det var gratis SMS också! Ringer nästan aldrig, SMS är det ända jag använder! Ohhh blev ledsen nu
Håller med.. Köpte en telefon till grabbens födelsedag för två veckor sedan och jag räknar ut att detta hade blivit 2000 billigare. Till saken hör att han hade Halebop som vi gjorde om till Telia Max25...
Det kommer med största säkerhet en ny iPhone i juni/juli. Jag kommer inte att uppdatera tills det är säkert att det inte kommer en ny iPhone i sommar.
Är Halebop sim låst? Jag antar att det är Telia som säljer iPhonen under Halebop märket. Det var ju känt sen tidigare att man kunde använda Halebop även med Telia låsta iPhone.
//Rob
Lite OT: Det ska bli mycket intressant att följa utvecklingen för iPhone till hösten. När iPhone kom så kom kritik på tre huvudpunkter:
1) Brister i mjukvaran
2) Brister i hårdvaran
3) Monopol för en operatör
När det gäller punkt 1 så kommer iPhone OS 3.0 att rätta till väldigt många av bristerna som finns idag.
När det gäller punkt 2 så rättades den främsta bristen (ej 3G) till redan i somras, men fortfarande finns det lite andra brister (medelmåttig kamera t.ex.), men förhoppningvis får vi se dessa brister rättas till i sommar.
När det gäller punkt 3 så bryts monopolet redan nu på fredag alltså. Men inte nog med det, det är ju sedan tidigare redan klart att Telenor ska lansera iPhone också, om än utan någon tidsplan ännu (de kanske väntar in nästa modell?).
Så sammanfattningsvis verkar det mycket lovande för iPhone-användarna framåt hösten.
(En annan brist som ofta påpekades var priset, men ärligt talat tycker jag inte det är rimlig kritik när toppmodeller från Sony Eriksson, Nokia med flera faktiskt kostar lika mycket.)
Lite OT: Det ska bli mycket intressant att följa utvecklingen för iPhone till hösten. När iPhone kom så kom kritik på tre huvudpunkter:
1) Brister i mjukvaran
2) Brister i hårdvaran
3) Monopol för en operatör
När det gäller punkt 1 så kommer iPhone OS 3.0 att rätta till väldigt många av bristerna som finns idag.
När det gäller punkt 2 så rättades den främsta bristen (ej 3G) till redan i somras, men fortfarande finns det lite andra brister (medelmåttig kamera t.ex.), men förhoppningvis får vi se dessa brister rättas till i sommar.
När det gäller punkt 3 så bryts monopolet redan nu på fredag alltså. Men inte nog med det, det är ju sedan tidigare redan klart att Telenor ska lansera iPhone också, om än utan någon tidsplan ännu (de kanske väntar in nästa modell?).
Så sammanfattningsvis verkar det mycket lovande för iPhone-användarna framåt hösten.
(En annan brist som ofta påpekades var priset, men ärligt talat tycker jag inte det är rimlig kritik när toppmodeller från Sony Eriksson, Nokia med flera faktiskt kostar lika mycket.)
Telenor ryktas dra igång imorgon.
känns surt som fan att man köpt den med telia och så kommer ett sådan här abb där du får 500mb att surfa och fria sms, när det enda jag gör med iPhonen är just det. men det är bara att stå ut ett och ett halvt år till! fast är ju grymt glad att jag har kunnat ha denna otroliga telefon sedan start. blir nog iPhone v4.0 när den väl kommer sommaren 2010(insider information ;D) då kommer 3Gn bytas ut!
Halebop har som enda operatör i Sverige även SMS till HELA VÄRLDEN till fastpris (3000st).
Därför är det orimligt dyrt med något annat bolag för oss som är lite internationella och försöker hålla kontakten
Att det sedan ingår i 199kr's abonnemanget är en gudagåva!
Lutar åt en 16gb Vit med 24Mån bind. För 408kr / mån...
Sänkt mobilsurfkostnad
Samtidigt som Halebop börjar sälja iPhone 3G passar man på att sänka priset på sin fastpristjänst för datatrafik i mobilen från 89 till 59 kronor i månaden under en kampanjperiod (gäller när man skaffar iPhone innan 30 juni 2009). Fastpristjänsten ger obegränsad mobilsurf upp till 500 MB.
Hur menar dom här?
Kostar det 59kr / mån hela tiden eller bara fram till Juli?
Får man bara 500mb att utnyttja och sedan är det 9kr / dag?
Hur menar dom här?
Kostar det 59kr / mån hela tiden eller bara fram till Juli?
Får man bara 500mb att utnyttja och sedan är det 9kr / dag?
Nej, som jag fattar kostar det 59,-/mån fram till juli, därefter 89,-/mån.
Nej, som jag fattar kostar det 59,-/mån fram till juli, därefter 89,-/mån.
Mailade halebop och frågade om detta. De sa att det kostar 59 kr/mån under hela abonnemangsperioden.
Mailade halebop och frågade om detta. De sa att det kostar 59 kr/mån under hela abonnemangsperioden.
Så bra! Måste ha varit trött när jag läste första inlägget, för nu framstår det som ganska klart att det gäller under hela abonnemangsperioden.
Nu finns den att beställa på halebop.se
Hoppas man kan köpa den hos telia-butiken istället imorgon!
EDIT:
Gick inte att köpa hos telia-butiken men dom skulle tydligen erbjuda det i framtiden...
Beställde en 16Gb Vit precis
Nu finns den att beställa på halebop.se
Hoppas man kan köpa den hos telia-butiken istället imorgon!
EDIT:
Gick inte att köpa hos telia-butiken men dom skulle tydligen erbjuda det i framtiden...
Beställde en 16Gb Vit precis
Me too Hoppas på snabb leverans!
Enligt hemisdan är dom operatörslåsta. Ryktades ett tag att dom inte skulle vara låsta men det verkar vara fel.
Man får hoppas levaransen går snabbt med tanke på att man redan hade Halebop!
Nån som vet hur om det funkar att operatörsupplåsa telefonen?
Ska flytta till norge och där finns inget erbjudande som ligger i närheten av halebops priser.
Tänkte isåfall bara teckna abonnemanget som en avbetalning för luren.
Är det 2.2.1 så är det kört.
Vit (en Mactaliban ska ju självklart matcha sin vita MacBook), 24 månader, 150 kr extra i månaden — den smällen är jag beredd att ta. Lade min order i går.
Du menar alltså att en mactaliban inte skulle ha den senaste macbooken?