Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

går 3.0 på ipod touch 1G?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej, har en ipod touch 1G.
och har 2 frågor om 3.0 uppdateringen.

1. kommer jag kunna ha den?

2. om jag kan det, så är det en vanlig uppdatering. alltså kommer den komma upp i itunes fönstret som dom föregående. eller måste jag hålla på med och ladda ner och instalera det manuelt?

1. Japp!

2. Vanlig uppdatering för cirka 100 kronor. Uppdatering genom iTunes. Inte _exakt_ som t.ex. 2.2.1, men liknande.

När 2.0 kom kunde man köpa uppgraderingen i iTunes store, och sedan installerades den på iPoden helt automatiskt. Antar att det blir samma nu.

måste man köra SDK 3.0, för att kunna köra 3.0 på ipoden

och när kommer den? kollat på google, och där står det på tisdag, vilket ju var den 17. men på föredraget säger som i sommar. och på föredraget sa några apple snubbar att den skulle komma i på kvällen till allmänheten. mycket förvirrande.

För att få möjlighet att lägga in beta versionen av 3.0, måste du köpa SDK. De som är med där fick i tisdags tillgång till beta versionen.

För oss andra gäller det att vänta till sommaren, då programvaran släpps till "resten" av oss.

ska man alltså köpa SDK 3.0 i sommar? men spelar det någon roll om man kan köra det eller inte, har en G5 utan intelprocessor så jag kan inte köra det.

Skilj på själva mjukvaran och SDK.

iPhone OS 3.0 kommer du kunna installera även om du har en PowerPC-maskin.

SDK-et är det du använder för att utveckla program för iPhone, och det kräver en Intel-processor. Men så länge du inte ska utveckla något kan du utan problem installera iPhone OS 3.0 på din iPod, även på PPC.

Jag antar att SDK för 3.0 blir gratis till sommaren, när det kommer ur beta-status, precis som det nuvarande SDK-et är. Men som sagt; SDK-et behöver du inte bry dig om det minsta, om du inte ska utveckla.

om jag ska göra det får jag ta morsans dator.
men det var bra att jag slipper ha all min musik till ipoden där.

1
Bevaka tråden