Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få in film mm på Touch (ej jailbreakad)?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste jag flytta in film och filer jag vill ha in i min Touch till iTunes först för att det ska funka att få över dem till min Touch eller finns det något annat program än iTunes jag kan använda för att kopiera in filmen mm?

Tycker mig ha sett något program någonstans som erbjöd just denna funktion men kommer inte ihåg vad det var

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-07 15:24

Det enklaste är väll iaf att använda iTunes, du måste ändå ha filen i "rätt format" för att kunna lägga in den. Jag känner inte till om det går att använda något annat program men om det nu skulle gå så skulle du ändå behöva konvertera filmerna till ett format som din touch kan spela upp.

Varför gillar du inte iTunes?

Ursprungligen av kainen:

Det enklaste är väll iaf att använda iTunes, du måste ändå ha filen i "rätt format" för att kunna lägga in den. Jag känner inte till om det går att använda något annat program men om det nu skulle gå så skulle du ändå behöva konvertera filmerna till ett format som din touch kan spela upp.

Varför gillar du inte iTunes?

Har inte sagt att jag inte gillar iTunes, har dock bara för mig att det enda sättet att föra över filer till Touch är genom iTunes och de enda filer man har där är de man köper via iTS och eftersom videos inte går att köpa här i Sverige än, om någonsin, så förstår jag inte hur jag ska göra. Just nu håller jag på att konvertera en inspelad film i Eyetv till iPhone-format men hur gör jag med filmer som jag har i tex divx-format?

Du packar om dom till iTouch/iPhone format också så klart QTpro, MPEG Streamclip, VisualHub, etc..

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

men hur gör jag med filmer som jag har i tex divx-format?

En filapp till iPhone/Touch - t.ex. FileMagnet - kan man ju använda. Man måste givetvis packa filerna till vettigt format/storlek först.

Tack för hjälpen. Nu funkar det men allt verkar komma in som film även om det handlar om serier. Gör iofs inget

Tack för hjälpen. Nu funkar det men allt verkar komma in som film även om det handlar om serier. Gör iofs inget

ändra mediatyp till Tv program, och skriv vilken serie det är i program. så får du dom i ett "album" i "videor"

Det finns ett script för iTunes som fixar det. Mycket bra.

http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=setvideokindofselected

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-03-22 10:00

jag brukar köra ett program som heter Videora ipod converter. tar ganska lång tid att konvertera men annars funkar det bra. den färdiga filen läggs automatiskt in i iTunes.

/henka

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-22 12:32
Ursprungligen av kine:

jag brukar köra ett program som heter Videora ipod converter. tar ganska lång tid att konvertera men annars funkar det bra. den färdiga filen läggs automatiskt in i iTunes.

/henka

Jag kör med samma program, det tar nästan 2h att konvertera en .avi film på 800MB men det är överkomligt. Jag lider inte allt för mycket av det i alla fall.

jag kör iSquint på mac

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-03-23 22:23

Jag använder MediaCoder iPod Edition och det tar ca 15min att konvertera en fil på 350Mb

Många nya intressanta program som jag aldrig hört talas om men varför är det ingen som lägger in direkt-länkar till dem? Är det någon forumregel som jag missat som förbjuder dessa eller...? Visst kan jag söka men jag föredrar direktlänkar.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-03-25 20:16

Många nya intressanta program som jag aldrig hört talas om men varför är det ingen som lägger in direkt-länkar till dem? Är det någon forumregel som jag missat som förbjuder dessa eller...? Visst kan jag söka men jag föredrar direktlänkar.

Du föredrar direktlänkar??? Är du prinsessan på ärten som inte orkar söka eller.
Vänta Ers höghet så kommer dom här.

http://mediacoder.sourceforge.net/device/ipod_touch.html

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

Ursprungligen av lappen71:

Du föredrar direktlänkar??? Är du prinsessan på ärten som inte orkar söka eller.
Vänta Ers höghet så kommer dom här.

http://mediacoder.sourceforge.net/device/ipod_touch.html

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

Jag fattar inte varför många av mina svar i diverse trådar bemöts av ett sådant förakt. Direktlänkar gör det enklare för mig men säkert även andra att hitta det som avses men om du inte gillar att hjälpa o förenkla så är det ju bara att skita i det, du behöver inte bli otrevlig.

My 2 cents

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-03-26 18:50

Om det är många som bemöter dina svar med förakt så kanske det finns en anledning??

Men nu gjorde inte jag det utan var ironisk...som smilien på slutet dels visade

1
Bevaka tråden