Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kategorier för bilder?!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-19 15:00

Har sett bilder på folk som har sina bilder indelade i olika kategorier i sin iPhone. Någon som vet hur man får det så? För mig står det bara "Kamerarulle" och "Bildbibliotek" nu.

Sitter på en Windows XP dator om det har någon betydelse

Hoppas ni kan hjälpa mig!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-19 17:41

Jag har flertalet kategorier i min iPhone men det är album som jag gjort i iPhoto och synkroniserat med telefonen. Om det går att skapa album direkt i telefonen vet jag inte.

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-19 17:45
Ursprungligen av joakimo:

Jag har flertalet kategorier i min iPhone men det är album som jag gjort i iPhoto och synkroniserat med telefonen. Om det går att skapa album direkt i telefonen vet jag inte.

Asså spelar ingen roll om man gör det i iPhonen eller på datorn undrar bara hur man får det. Men det kanske inte går på Windows. Finns det en iPhoto version till Windows?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-19 17:58

iPhoto finns inte till windows så det blir svårt. Jag vet inte om något annat program på windows synkar med iPhone, tyckte jag läste något om Adobe Photoshop Album men vet inte om den kan göra det du vill.

Detta är svinlätt att fixa ju!
I Itunes under fliken "Bilder" så väljer du vilken mapp från datorn du vill ha (asså där du har dina bilder)
I den mappen gör du bara helt vanliga mappar med bilder i så kommer det upp likadant i Iphonen.

Mvh Emil

Senast redigerat 2009-03-19 21:05
  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-19 20:18
Ursprungligen av Emilio95:

HAHAHA detta är svinlätt att fixa ju!
I Itunes under fliken "Bilder" så väljer du vilken mapp från datorn du vill ha (asså där du har dina bilder)
I den mappen gör du bara helt vanliga mappar med bilder i så kommer det upp likadant i Iphonen.

Mvh Emil

Tackar fungerade fint!

Testade faktiskt detta, dock så fyllde jag aldrig mapparna med bilder.

EDIT: Ännu mer trubbel :mad:. Jag hade först ett par bilder i min kamerarulle på iPhonen, där såg dom riktigt bra ut. Koppla in min telefon till datorn och tog ut bilderna och lade in dom i en annan kategori. Nu när jag kollar på dom på iPhonen så ser dom korniga ut. Verkar som om upplösningen har minskats på dom med. På datorn ser dom ut som vanligt. Vad kan ha hänt? Har för mig att jag läste att detta hade hänt för någon annan.

Senast redigerat 2009-03-19 20:38
Ursprungligen av Emilio95:

Detta är svinlätt att fixa ju!
I Itunes under fliken "Bilder" så väljer du vilken mapp från datorn du vill ha (asså där du har dina bilder)
I den mappen gör du bara helt vanliga mappar med bilder i så kommer det upp likadant i Iphonen.

Mvh Emil

men bara med en undermapp. jag vill ha fler. hur då?

Hej, kul att hjälpa till

Hmm...det brukar vara så INNAN bilden har laddat klart ordentligt. Prova att "vänta in" bilden så ska det nog lösa sig.

Mvh Emil

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-19 21:57

Det är en känd bugg att när man syncar in bilder så skalar telefonen/iTunes ner bilderna innan dom hamnar i telefonen... även om det är bilder tagna med kameran i telefonen... rätt dåligt :/

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-20 00:58
Ursprungligen av kainen:

Det är en känd bugg att när man syncar in bilder så skalar telefonen/iTunes ner bilderna innan dom hamnar i telefonen... även om det är bilder tagna med kameran i telefonen... rätt dåligt :/

Det är ju helt otroligt dåligt. Skulle ha lämnat dom i kameramappen där var dom iaf inte korniga. Blir det så här för alla bilder?

Är ju sjukt konstigt att apple inte har fixat detta!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-20 07:17

Tyvärr blir det så för alla bilder som du syncar in med hjälp av iTunes.

Själv har jag använt mig av programmet AirSharing som finns i appstore (kostar en slant numera)... och slängt in mina bilder jag vill ha i rätt storlek där. Det finns säkert flera appar som klarar detta om du kikar runt lite

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-20 07:22
Ursprungligen av kainen:

Tyvärr blir det så för alla bilder som du syncar in med hjälp av iTunes.

Själv har jag använt mig av programmet AirSharing som finns i appstore (kostar en slant numera)... och slängt in mina bilder jag vill ha i rätt storlek där. Det finns säkert flera appar som klarar detta om du kikar runt lite

Jaha vad bra tack så mycket. Kanske går om man laddar upp bilden till en sida och sparar den genom safari, fast då kan man inte välja vilken bildkategori. Kan man göra det med airsharing?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-20 09:11

Med airsharing öppet på iPhone/Touch så kan du lägga över bilderna direkt i finder/utforskaren i mappar du vill ha dessa.

Läs mer här:
http://lifehacker.com/5047136/air-sharing-transfers-files-between-iphones-and-any-system
http://avatron.com/products/

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-21 20:18
Ursprungligen av kainen:

Med airsharing öppet på iPhone/Touch så kan du lägga över bilderna direkt i finder/utforskaren i mappar du vill ha dessa.

Läs mer här:
http://lifehacker.com/5047136/air-sharing-transfers-files-between-iphones-and-any-system
http://avatron.com/products/

Köpte Air Sharing nu och visst så är bilderna fina nu, men det går inte att få över dom till bildgalleriet på något sätt? Vill ha en del bilder som bakgrund.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-22 21:07
Ursprungligen av Orr3:

Köpte Air Sharing nu och visst så är bilderna fina nu, men det går inte att få över dom till bildgalleriet på något sätt? Vill ha en del bilder som bakgrund.

Tyvärr verkar det inte gå, inte än iaf, det kanske kommer som feature när dom släpper 3.0an som tillåter att utvecklare gör mer med systemet .

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-22 21:51
Ursprungligen av kainen:

Tyvärr verkar det inte gå, inte än iaf, det kanske kommer som feature när dom släpper 3.0an som tillåter att utvecklare gör mer med systemet .

Aha okej Får hoppas att Apple kommer tillåta det iaf så man kan maila bilderna till sig själv genom air sharing.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-20 09:12

Med airsharing öppet på iPhone/Touch så kan du lägga över bilderna direkt i finder/utforskaren i mappar du vill ha dessa.

Läs mer här:
http://lifehacker.com/5047136/air-sharing-transfers-files-between-iphones-and-any-system
http://avatron.com/products/

1
Bevaka tråden