- zappee
- Medlem ●
- International user
Flash är den sämsta skit som finns.
Går du in på en dåligt kodad sida så kommer den ta alla resurser iPhonen har.
Dessutom kommer du får en massa reklam på köpet.
Vad sägs om av- och på-funktion?
Jag lägger min röst på att jag ska kunna skriva ut filer via nätverket, kanske t o m använda 30-pins-USB-kabeln för att ansluta direkt.
Adzam 1: Inte nog på G, det är på G. Finns i 3.0-betan.
Vad sägs om av- och på-funktion?
Jag lägger min röst på att jag ska kunna skriva ut filer via nätverket, kanske t o m använda 30-pins-USB-kabeln för att ansluta direkt.
Adzam 1: Inte nog på G, det är på G. Finns i 3.0-betan.
Rätta mig om jag har fel, men man har hittat bilder i en mapp va?
Det räknar jag iaf som att det inte är helt 100 % säkert än.
Rätta mig om jag har fel, men man har hittat bilder i en mapp va?
Det räknar jag iaf som att det inte är helt 100 % säkert än.
Mig veterligen har man visat bilder från senaste betan där det finns en av-/på-knapp bland inställningarna och även hur det ser ut in action. Och inte bara på sidor som MacRumors och liknande då.
Men det här med massradering av mail alltså.
Är det verkligen så att alla mail sparas på hårddisken?
I så fall kommer ju iPhonen förr eller senare att vara proppfull med mail, och det enda sättet att ta bort dem är ett och ett!
Så kan det väl ändå inte vara!
eller...
Men det här med massradering av mail alltså.
Är det verkligen så att alla mail sparas på hårddisken?
I så fall kommer ju iPhonen förr eller senare att vara proppfull med mail, och det enda sättet att ta bort dem är ett och ett!
Så kan det väl ändå inte vara!
eller...
Ställ in IMAP som Adamki säger. Dp ligger alltid mailen på servern.
Då kan du kolla mailen från såväl fasta burken som iPhonen utan att drabbas av problemet med att "mailet ligger i andra datorn".
Jag hade gillat om man kunde smälla in Flash i iPhone, men med möjlighet att stänga av det i inställningar. Så om man skulle se video på någon sajt, kanske besöka någon särskild sajt eller av någon annan anledning behöver flash kunde man aktivera flash, för att sedan stänga av.
IMAP. Hmm....
Ja, grupptrycket gör väl att jag får prova då.
Apple har i alla fall hört en av mina böner.
I iPhone 3.0 kan man läsa mail horisontellt.
Och så har den MMS.
Hoppas att den synkroniserar anteckningar också.
Jag har skrivit Anteckningar i iPhone, och synkat dem. Men var hittar jag dem i Macen? Anteckningar i "Mail:Brevlåda:Gå till...:Anteckningar" är grått....
Det är kanon att Iphonen funkar som modem på ett bra sätt i 3.0
En av dom bästa nyheterna tycker jag.
Jag hoppas inte Telia krånglar med det bara.
MMS är också kanon att det funkar även om jag hellre mailar.
Börjar Telia tramsa om sådant blir jag förbannad på riktigt. Då lär de tappa en hel del kunder också.
Jag vet inte hur viktigt det är för andra... men...
Jag skulle vilja ha en BRA RDS-Radio i min iphone - gärna med en utökad funktion/frekvenser så att den täcker FM + flygets AM band upp till 137Mhz.
Alltså en radio motagere som täcker 87-137 Mhz (76-137 på Japan model).
Detta skulle medföra att jag skulle kunna lyssna på piloternas snack när jag e ute o reser +landkontrollen på flygplatserna - en skitkul bi-hobby faktiskt. (i alla fall så länge man inte hör piloten säga "ooooooh shiiiiittt" eller något ännu värre)
Detta har jag på min Ericsson p990 efter en lite trevlig mod
Bra barometer (höjdmätare) och termometer skulle vara busenkelt då det redan finns mycket små sådana moduler. (se SUUNTO armbandur) - dessa moduler skulle direkt öppna för ännu fler praktiska applikationer.
ha en trevlig påsk!
/B
:::
Klart det blir kappmannen... Att det inte finns radio i Iphonen är skandalöst! Det finns många konsumenter som vill ha det... Polarens morsa valde en annan telefon just av den anledningen. Hon har en Ipod touch och skulle gärna vilja ha en Iphone, men lyssnar såpass mycket på radio att det blev en dealbreaker!
Klart det blir kappmannen... Att det inte finns radio i Iphonen är skandalöst! Det finns många konsumenter som vill ha det... Polarens morsa valde en annan telefon just av den anledningen. Hon har en Ipod touch och skulle gärna vilja ha en Iphone, men lyssnar såpass mycket på radio att det blev en dealbreaker!
jag har alltid ställt mig frågan varför(??), det är ju trots allt en väldigt simpel funktion att bara pula in i telefonen.
Skandalöst är väl att ta i? Ett dåligt kommersiellt beslut möjligen, men skandalklassningen vill jag spara till sådant som verkligen är skandaler. Vi behöver inte drabbas av kvällstidningssjukan här.
Radio funktion är i väldigt många lägen en dealbraker.
En radio i iphonen skulle göra den ytterliggare vassare, dessutom ett utmärkt kompliment när man inte har tillgång till internet anslutning. Förhoppningsvis kommer det i framtiden. En TV funktion är väl också att vänta - i Italien är TV funktioner i mobilen super poppis. Men som sakt radion är mycket bra att ha.
mvh
/B
de bra programmen finns som podradio. Vad är problemet?
Jag håller med om att radio är en bra funktion, men absolut ingen dealbraker.
Det där är ju helt individuellt. Men radioälskarna är nog en tillräcklig majoritet för att göra det lönsamt att installera en sådan funktion.
Säg mig, hur tänker du dig att man ska lyssna på direktsändning av sport via podradio?
Hur tänker du dig att man får höra de aktuella nyhetssändningarna?
Det finns mycket som podradion inte täcker. Dessutom gör rättighetsproblemen att många podradiosändningar inte har med musiken.
Att det inte finns radio i Iphonen är skandalöst! Det finns många konsumenter som vill ha det... Polarens morsa valde en annan telefon just av den anledningen. Hon har en Ipod touch och skulle gärna vilja ha en Iphone, men lyssnar såpass mycket på radio att det blev en dealbreaker!
Utifrån Apples försäljningssiffror av iPod från lanseringen fram till idag och försäljningssiffrorna av iPhone är det helt uppenbart att det inte är en viktig dealbreaker för speciellt många kunder.
Radio funktion är i väldigt många lägen en dealbraker.
I väldigt få lägen skulle jag säga. PeeMaNs polares morsa är uppenbarligen en av dessa, men totalt sett är det få som ser det som en dealbreaker. Annars skulle inte iPod och iPhone sålt så sjukt bra som dom gjort.
Jag har saknat FM-radio sedan dag 1 och tjatat många gånger om hur synd jag tycker det är att iPod och iPhone aldrig haft det, men det är ingen dealbreaker för mig och jag tror de flesta resonerar likadant.