Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskemål på nästa iPhone

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänker inte dra mig in i detta igen, lämnar radiodiskussionen för de som känner för att debattera den en gång till...

Jo, IMAP är ju framtiden - att ha allt på en server som klienter bara speglar och som en browser också kan titta på. Egentligen är ju också Exchange - som äger världen - en slags IMAP. Allt är på server och speglas till klienter.
POP är från Inets barndom liksom...men det är iofs FTP också och ändå lever det och frodas...

Skulle gärna se en möjlighet att enklare kunna organisera program. Om det inte går att lösa i självaste iPhonen så vore det trevlig om man kunde organisera dem visuellt i iTunes. Att man kunde dra programmen mellan de olika iPhone skärmarna.

Jag skulle dessutom tycka om en funktion där man i sökfunktionen kunde söka efter typ av program. Skriv racing och alla program/ spel dyker upp som berör den typen av program, tex bilspel.

Dessutom skulle jag önska en lista på senast använda program. Helst skulle detta gå att få fram universiellt, alltså även i öppna program. Här inser jag vissa problem i hur det skulle lösas men den biten överlåter jag till Apple Oavsett skulle detta göra livet lättare utan att behöva köra multi-tasking.

radio är skit, det brusar bara i alla lägen.
Klipper, stereo försvinner etc
Funkar väl kanske i innerstan.

Men det är poppis bland de finska gubbarna på jobbet som då kan lyssna på finska Uutiset

Men det finns faktiskt folk som frågat mig helt döallvarligt - Har den Radio. Så vissa tycker det är en dealbreaker.
Brukar svara att den finns inte med T9 heller, eller i rosa.

Ursprungligen av Goflorp:

radio är skit, det brusar bara i alla lägen.
Klipper, stereo försvinner etc
Funkar väl kanske i innerstan.

Rätt utfört behöver det inte alls brusa hela tiden. Och även om det gör det kan det vara värt om man har en viktig idrottshändelse som man följer, vill höra vädret eller nyheterna osv. SR fungerar utmärkt även utanför innerstan.

Men vi ska inte göra detta till ännu en tråd om radio, tack. Vi kan bara konstatera att den krets som kanske kommer att användas i iPhone v3 har FM-möjligheter.

Ursprungligen av Adrian B:

Rätt utfört behöver det inte alls brusa hela tiden. Och även om det gör det kan det vara värt om man har en viktig idrottshändelse som man följer, vill höra vädret eller nyheterna osv. SR fungerar utmärkt även utanför innerstan.
.

Och nu tar du upp en fördel med analogradio... den går att höra med något sämre kvalitet tillskillnad från digitala sändningar

Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu tar du upp en fördel med analogradio... den går att höra med något sämre kvalitet tillskillnad från digitala sändningar

Mm, men det var ju analogradio vi pratade om antar jag, dvs FM-radio.

Ursprungligen av Adrian B:

Mm, men det var ju analogradio vi pratade om antar jag, dvs FM-radio.

Jag var otydlig... Jag menade helt enkelt att jag hade inte tänkt på den fördelen för FM-radio jämfört med att lyssna på strömmande radio över datanätet.

Jag tenderar till att bli lite väl kortfattad ibland (speciellt när jag skriver inläggen från iPhonen istället för från datorn som nu )

--jalle

Att det fanns en radiodiskussion, det visste inte jag.
Jag använder FStream och blir besviken på att man inte anger vilken låt som spelas.
Utvecklingen verkar gå sakta på internetradions område.
På datorns "radiostationer" som inte finns analogt ser man ju vilken låt som spelas.
RDS Radio har efterlysts, men den talar ju inte om vilken låt som spelas.

Ursprungligen av the örjan:

Att det fanns en radiodiskussion, det visste inte jag.
Jag använder FStream och blir besviken på att man inte anger vilken låt som spelas.
Utvecklingen verkar gå sakta på internetradions område.
På datorns "radiostationer" som inte finns analogt ser man ju vilken låt som spelas.
RDS Radio har efterlysts, men den talar ju inte om vilken låt som spelas.

RDS (Radio Data System) talar visst om vilken låt som spelas - om stationen i fråga sänder ut det.
Problemet med kommersiell mög-radio á la Rix är att man hellre får in lite stålars i månan och sänder ut "Köp konserverad gröt" i displayen hela tiden.
Så rent praktiskt har du rätt.

Det är så sällan man behöver ha live-sänt. Vill jag ha news finns "BBC Global News", uppdateras var tredje timme, dygnet runt.
Duger för mig.

Ursprungligen av the örjan:

Att det fanns en radiodiskussion, det visste inte jag.
Jag använder FStream och blir besviken på att man inte anger vilken låt som spelas.
Utvecklingen verkar gå sakta på internetradions område.

Men det görs väl på FStream? I alla fall på vissa kanaler såsom min favorit för tillfället... springsteenradio.com

Eller missförstod jag dig?

Veckovy horisontellt är ett måste, men verkar inte komma i 3.0 heller... Idag finns INGET sätt att se när man har en lucka under en vecka vilket gör kalendern näst intill oanvändbar för att boka in saker. Visst, det går i dagsvy, men det är ju som att inventera en lägenhet genom brevlådan.

Så jäkla enkelt - måste ta MAX en lunchrast för kalenderkodargänget att fixa.

Det är en deal-breaker om något. Hmpf........

Jag håller med dig, veckovy hade varit kanon och borde vara enkelt att fixa. Dealbreaker tycker jag inte att det är, men jag som arbetar regelbundet udda veckor och väldigt skiftande (i regel för mycket dock) jämna veckor skulle verkligen uppskatta det.

Veckovy skulle funnits där redan...

RDS Radio (FM) skulle vara super för en sportsfreak som jag. Fort när där e sport på radion lyssnar jag, dvs varje lördag och söndag går den dygnet runt - direkt sänd sport radio är en live-glädje - Ishockey VM är ett bra ex på en sport man lyssnar på när man jobbar.

Sen skulle det gå att fixa som de gjort till ipod - ett orginal radiotillbehör ! ...men det fungerar inte med iphonen Någon som vet hur man kan fixa så det fungerar eller var man kan köpa ett snyggt o bra radio tillbehör som fungerar till iphone.

Ser även fram emot barometer/hygrometer/termometer mätare inuti iphonen oxå.

mvh
/B

Ursprungligen av billextreme:

Veckovy skulle funnits där redan...

Ser även fram emot barometer/hygrometer/termometer mätare inuti iphonen oxå.

mvh
/B

Ja precis! Vore ju coolt om iPhone blev en hi-tech-swiss-army-knife!:D

In med allt som går ba!

Dom grejjer jag har just nu är:
Vattenpass.
Kompass.
Decibelmätare.
Diktafon.

Termometer vore bra.

Att veckovy inte finns är ju bara knäppt.
iCal har ju fortfarande inte ens veckonummer!!

Det är så mycket småknäppa grejjer hela tiden.
När tycker sms att en ny konversation börjar?
Borde inte jag få ställa in det själv?

Varför är snooze i väckarklockan 10 minuter?
Borde inte jag få ställa in det själv?

Varför hittar inte Bluetooth mina andra enheter?
Den bara söker, och söker, och söker i evighet.

Jo, Fstream. SR visar inte låtarna.

Bluetooth funktionen kan bli bättre.

Det tog 15 minuters jobbande för att få ihop min 3G iphone med HBH-IV835 (Ericsson Headset) ....ok, det gick till sist - men vilken dj... tid. Till en Nokia tog samma headset 40 sekunder - till Ericsson 30 sekunder.

...bättre tider tack

/B

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-18 21:31
Ursprungligen av the örjan:

Ja precis! Vore ju coolt om iPhone blev en hi-tech-swiss-army-knife!:D

In med allt som går ba!

Dom grejjer jag har just nu är:
Vattenpass.
Kompass.
Decibelmätare.
Diktafon.

Termometer vore bra.

Att veckovy inte finns är ju bara knäppt.
iCal har ju fortfarande inte ens veckonummer!!

Det är så mycket småknäppa grejjer hela tiden.
När tycker sms att en ny konversation börjar?
Borde inte jag få ställa in det själv?

Varför är snooze i väckarklockan 10 minuter?
Borde inte jag få ställa in det själv?

Varför hittar inte Bluetooth mina andra enheter?
Den bara söker, och söker, och söker i evighet.

Jo, Fstream. SR visar inte låtarna.

Veckonummer används ju inte i så många länder i världen har jag för mig, så helt otroligt märkligt är det ju inte.

Jag lyckades parkoppla iPhone med min Tom Tom GPS i bilen.
Det är rätt kul för man kan använda Tom Tom:en som handsfreetelefon!
När det ringer ringer det i Tom Tom och så svarar man med en dutt på skärmen.

Konstigt att det går med den men inte med något annat.

Hur mycket RAM är det i en iPhone?

Ingen som vet något om en ljusmätarapp ännu?
Den har ju ljusmätare.
(Eller ljussensor, ska man väl säga...)

Nu kom jag på två grejjer till jag vill ha:

Smajlys i SMS.en.

Batteriladdning i procent.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-20 18:35
Ursprungligen av the örjan:

Nu kom jag på två grejjer till jag vill ha:

Smajlys i SMS.en.

Batteriladdning i procent.

Det sista är nog på G.

jag skulle vilja ha mera saker i "dubbel klick på hemknappen funktionen" så som genuis och shuffle.

Stegräknare?
Finns inte det?

Och leveranskvitto på SMS tycker jag den ska ha.

Och man ska kunna bifoga filer i mail.

Senast redigerat 2009-04-20 20:51
  • Administratör
  • Lund
  • 2009-04-22 13:48

Lite OT med önskelista så här tidigt...
Hade önskat mig en Silence knapp på högersidan som aktiverade/avaktiverade 3G. som det är nu måsta man in och pilla i inställningarna, vilket resulterar i att telefonen alltid är på edge. Man behöver ju enbart 3G nätet när man tankar ner större saker eller streamar.

Ursprungligen av thor:

Lite OT med önskelista så här tidigt...
Hade önskat mig en Silence knapp på högersidan som aktiverade/avaktiverade 3G. som det är nu måsta man in och pilla i inställningarna, vilket resulterar i att telefonen alltid är på edge. Man behöver ju enbart 3G nätet när man tankar ner större saker eller streamar.

Ett alternativ till det är ju att förbättra batteritiden. Jag använder bara EDGE läget för att spara batteri, men det går knappast surfa på EDGE imo.

Hur funkar spotlight med dokument, som .doc, .pdf osv? Kan man leta upp dokument hur som helst och läsa dem? Eller måste de vara via Safari eller Mail?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-23 00:18

Länka gärna, för det måste jag ha missat isåfall! : )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-23 14:44
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-23 21:24

Mer processorkapacitet eller arbetsminne för att hantera online video. Min fryser Iphone 3G ibland när jag hanterar bilder från axis-kamera, fr a i Safari men även i dedicerade appen Mobiscope. I cydia finns en app (iStat) som bl har en funktion för att rensa arbetsminnet, vore bra att ha det i icke jailbreakad telefon också.

iStat med minnesrensningsfunktion finns även i App Store.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-24 09:38
Ursprungligen av Capeman:

iStat med minnesrensningsfunktion finns även i App Store.

Tack.. Gick från 3 till 50 MB fritt minne med íStat efter att ha kört bl a axiskamera. Kanske inte behöver en ny iPhone när allt kommer omkring.

Bevaka tråden