Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program jag köpt i App Store

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tram:

Backgammon är det enda inköpta hitintills. Och det fungerar klockrent!

hur är AI:n?
Jag körde en backgammon från installer med värdelös AI, man vann jämt.

Ursprungligen av poseidon84:

hur är AI:n?
Jag körde en backgammon från installer med värdelös AI, man vann jämt.

Det är samma spel faktiskt, men numera kan man välja svårighetsgrad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-22 10:25
Ursprungligen av Patrik D:

Det är samma spel faktiskt, men numera kan man välja svårighetsgrad.

Man kunde ju donera på den i installer för att få dom funktionerna också...

Tycker att den svåraste är helt OK motstånd faktiskt. Gillar man spelet är det värt 45:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-07 21:17

Jag köpte Koi Pond. Min 1 åriga dotter älskar det. Snygg grafik och bra ljud - men kanske inte så roligt för vuxna.

Se video här: YouTube - Koi Pond Turns Your iPhone Into An Aquarium

Hoppas att de uppdaterar programmet så att man även kan mata fiskarna. Då skulle fiskarna komma till en, istället för att bara simma bort.

jag har kopt Inetwork test, funkar som det borde, inget att klaga over.

hur ofta upptateras App store? kanns som jag aldrig ser nogot nytt xD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 20:46
Ursprungligen av Ollebro:

jag har kopt Inetwork test, funkar som det borde, inget att klaga over.

hur ofta upptateras App store? kanns som jag aldrig ser nogot nytt xD

det kommer nya program varje dag.

Jag kan förövrigt tipsa om Enigmo. Kul spel!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-10 18:34
Ursprungligen av Ollebro:

jag har kopt Inetwork test, funkar som det borde, inget att klaga over.

hur ofta upptateras App store? kanns som jag aldrig ser nogot nytt xD

Sortera efter datum..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-11 22:15

PhoneView - Gör din Iphone till extern HD

(Även för oss som sitter inne)

Är helt Macburen, och lycklig innehavare av en icke Jailbreakad 3G och köpte just PhoneView [https://www.ecamm.com] – som funkar alldeles utmärkt.

Det lilla programmet rör inget onödigt i Maskinen och gör den tillgänglig som extern disk. Tror den lagrar dina drag- and-droppade filer i Iphonens mediamapp. Finns även funktioner för Notes mm.

Ingen kompatibel-med-allt-Flashlösning direkt men:

$20, prisvärd, och du får installera på så många maskiner du vill.

Digga och gläds.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-08 20:42

Jag köpte mig en iTouch för att kunna köra Beatmaker. Ett trevligt sätt att förkorta bussturen till jobbet varje dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-11 22:41

kan säga att MSN skulle jag betala en hel del för kanske upp till 200 kronor

Ursprungligen av Esa:

kan säga att MSN skulle jag betala en hel del för kanske upp till 200 kronor

det finns palringo... gratis och funkar utmärkt:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-11 23:14
Ursprungligen av Mongoul:

det finns palringo... gratis och funkar utmärkt:D

funkar den som msn?

japp man ändrar i inställningar så kan man lägga till msn, tar en stund att lista ut men det är lätt att göra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-12 00:04
Ursprungligen av Mongoul:

japp man ändrar i inställningar så kan man lägga till msn, tar en stund att lista ut men det är lätt att göra

hehe hur? jag kollar runt men kan inte finna var?

Touch4 är fantastiskt kul och man kan spela mot andra över nätet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-30 10:38

Jag köpte ett några program härom dagen.

Jewel Quest II 15 kr
Pussel-spel som jag spelat som gammalt webbaserat flashspel tidigare. Lång tid för att starta men jag tycker att det är roligt. Gillade inte alls den här typen av spel tidigare.

Recension på IGN: Jewel Quest II iPhone Review (då kostade spelet mycket mer)

300 Bowl 7 kr
Det var väl det billiga priset som fick mig att slå till på detta lilla bowlingspel. Det är dock segt och inte speciellt kul, kommer nog att avinstallera det inom kort.

QuickVoice Recorder 7 kr
Använda iPhone som diktafon. Det finns även en programvara till din dator och man skall kunna för över det man spelat in från telefon till dator. Det verkar skoj, kostade inte så mycket men jag har i ärlighetens namn inte använt det så mycket.

Mer info om själva programmet finns här: QuickVoice

Många program sänker sina priser nu. En sida som listar just det är 148Apps - iPhone and iPod Touch Application Reviews and News

-Jimmy

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-04 13:26

Trism: Helt fantastiskt spel! Lite åt Tetris-stuket. Mycket välgjord grafik, roliga lägen, massa achievements att låsa upp. Utnyttjar både touch-skärmen och att enheten känner av läget (man kan spela åt alla håll, och trianglarna ändrar gravitation beroende på hur du håller iPoden/iPhone). Bör finnas på allas iPhone/iPod!

Har ni något tips på bilspel? Cro-mag rally dör hela tiden (dör varje gång det är dags att börja köra race) och det där motorchaser var ju inget att hänga upp i julgranen (tur att jag bara betalde 15 kr för Cro-mag och 7 kr för Chaser).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-04 19:32

Flick Bowling är faktiskt ett välgjort och grymt underhållande spel. Väntar spänt på uppdatering som möjliggör spel via 3G eller WiFi. (önsketänkande)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-10 10:01

Jag har bara haft telefonen i ett par veckor och det här är vad jag lyckats samla på mig:

  • Evernote helt grymt anteckningsverktyg, ett måste. Gratis för instegsversionen.

  • South Park Imagination Land- kul litet spel, synd att grafiken inte är bättre

  • Geocaching - Leta efter skattgömmor med iPhone GPSen, komplett med kompass och karta.

  • Bloom - Som en lava-lampa som gör musik. Signerat Brian Eno. Helt fantastisk.

  • Cyber Chess- Fult namn på en groteskt ful Schack-klient med otaliga buggar. (vad sägs t ex om att de inte uppdaterar versionsnumret i about-rutan mellan versionerna?) Men den låter dig spela schack mot den fenomenala schack-servern FICS. Vilket gör att den blir väl värd sina 15:-

Tack för alla andra tips, jag skall kika på Aqua Forest t ex när tid ges.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-10 10:44
Ursprungligen av rwq:

Jag har bara haft telefonen i ett par veckor och det här är vad jag lyckats samla på mig:

  • Evernote helt grymt anteckningsverktyg, ett måste. Gratis för instegsversionen.

  • South Park Imagination Land- kul litet spel, synd att grafiken inte är bättre

  • Geocaching - Leta efter skattgömmor med iPhone GPSen, komplett med kompass och karta.

  • Bloom - Som en lava-lampa som gör musik. Signerat Brian Eno. Helt fantastisk.

  • Cyber Chess- Fult namn på en groteskt ful Schack-klient med otaliga buggar. (vad sägs t ex om att de inte uppdaterar versionsnumret i about-rutan mellan versionerna?) Men den låter dig spela schack mot den fenomenala schack-servern FICS. Vilket gör att den blir väl värd sina 15:-

Tack för alla andra tips, jag skall kika på Aqua Forest t ex när tid ges.

Geocaching, funkar den bra? Dyr tycker jag, är den värd det? Finns svenska skattgömmor med?

Ursprungligen av kenjon:

Geocaching, funkar den bra? Dyr tycker jag, är den värd det? Finns svenska skattgömmor med?

Geocaching i sverige - w w w . g e o c a c h i n g . s e

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-10 11:00

Jo, surfa kan jag. Jag menade programmet för iPhone, vad det innehåller. Bara karta och kompass finns ju redan innan, så man borde få något mer för 75 kr....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-18 11:21

Kolla deras screenshotts. Med geocache klienten får du med allt du behöver för att spontan- cacha. Den kollar upp vilka gömmor som finns relaterat till var du själv är (gps). Välbyggd app, värd pengarna! 11 gömmor inom 3 km omkrets.. och då jobbar jag ändå en bit ut på landet.

Jag har precis testat en ny trum-app, vDrummer. Hur kul som helst! Utmärkt ljud och väldigt realistisk grafik.
Det var värt de 22 kronorna, appen känns väldigt professionell.
Jag köpte det för att det såg skoj och snyggt ut, och det var det även om jag inte kan trumma "på riktigt".
Rekommenderas varmt!

http://www.v-drummer.com/vDrummer/vDrummer_the_Ultimate_virtual_drum_kit_for_iPhone_and_iPod_touch.html

Senast redigerat 2009-04-15 12:20

Nu är jag lite tråkig då...

men "tagut" som letar reda på närmsta bankomat är helt grymt.
Hjälpte mig finna en bankomat när jag var i Lund sist....,
GPS:en håller reda på var du är, du får kartbild och vägbeskrivning till automaten....

Skall finnas en till för Postens Brevlådor...

Ursprungligen av Goflorp:

Skall finnas en till för Postens Brevlådor...

Posten, finns dom fortfarande?

Ursprungligen av johan_tanying:

Posten, finns dom fortfarande?

Aboslut, det är dom som försöker få alla bostadsrättsföreningar att betala för byggandet av postboxar i trappuppgångarna för att brevbärarna inte ska få dåliga ryggar på grund av att Posten delar ut allt tyngre buntar med reklam när breven börjar sina.

Ursprungligen av Adrian B:

Aboslut, det är dom som försöker få alla bostadsrättsföreningar att betala för byggandet av postboxar i trappuppgångarna för att brevbärarna inte ska få dåliga ryggar på grund av att Posten delar ut allt tyngre buntar med reklam när breven börjar sina.

Fantastiska Posten.

Ursprungligen av Adrian B:

Aboslut, det är dom som försöker få alla bostadsrättsföreningar att betala för byggandet av postboxar i trappuppgångarna för att brevbärarna inte ska få dåliga ryggar på grund av att Posten delar ut allt tyngre buntar med reklam när breven börjar sina.

Gnäll!

Morsan har jobbat halvt ihjäl sig på posten.

Tror du det är posten som uppfinner reklamen?

Vad kan kostnaden vara för ett par skåp nere på bottenvåningen vara då?
Inte fan är det några summor att prata om.

Jag bor i ett hus med nio våningar, då skall post till 9x4 lägenheter delas ut in genom dörrarna. Snacka om att det tar tid.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-18 08:59
Ursprungligen av Goflorp:

Gnäll!

Morsan har jobbat halvt ihjäl sig på posten.

Tror du det är posten som uppfinner reklamen?

Vad kan kostnaden vara för ett par skåp nere på bottenvåningen vara då?
Inte fan är det några summor att prata om.

Jag bor i ett hus med nio våningar, då skall post till 9x4 lägenheter delas ut in genom dörrarna. Snacka om att det tar tid.

OT???
Är man halvdöd efter att ha jobbat på Posten är det väl ändå fel på arbetsgivaren? ))

Bevaka tråden