- sunkhead
- Medlem ●
- Kristinehamn
> Jo, jag fick min första mac i fredags, en mac mini men den var DOA...
Tråkigt att du råkade ut för något sådant. Sån't händer emellanåt, tyvärr, men dessbättre ytterst sällan!
Tekniskt, och programvarumässigt, så verkar Mac:ar ha bättre livslängd än PC. För egen del snittar jag 4-5 år mellan bytena. Jag hoppas verkligen att du blir nöjd när din maskin kommer tillbaka!
Joo jag väntar med spänning, jag skall köra mac hoppas att maskinen kommer snart....
Förväntningens glädje är den största.........
Jag tycker synd om dig. Jag gick i butik och köpte min med det samma.
Firman hävde köpet och betalade tillbaka pengarna så nu är en ny beställd från "In wearhouse" (den kommer på måndag), är lite nervöst att börja med mac efter att ha kört pc sedan 1987.
Resterande delar av familjen samt vänner betecknar mig som mer eller mindre galen:cool::cool::cool:
Firman hävde köpet och betalade tillbaka pengarna så nu är en ny beställd från "In wearhouse" (den kommer på måndag), är lite nervöst att börja med mac efter att ha kört pc sedan 1987.
Resterande delar av familjen samt vänner betecknar mig som mer eller mindre galen:cool::cool::cool:
Du kommer känna att det mesta är kaos en stund, sedan hittar du strukturen.
Efter två veckor kommer det kännas som second nature...
Efter en månad kommer det enda som stör dig vara tanken: Varför gjorde jag inte det här tidigare.
Efter tre månader kryper det längs ryggraden när du tvingas sitta framför en Winburk...
Välkommen hem.
Mac är en kult, du är välkommen.
Kommer ihåg när min far släpade hem hushållets första dator nån gång under glada 80-talet - en Macintosh SE som jag mest spelade flygsimulator på. Sen kom MS och jag har kört PC sen dess...tills igår!
Jag gick all the way direkt och köpte en MacBook, BT mus & tangentbord, airport express för streaming (airfoil+spotify) samt sladd för inkoppling till HDMI TV.
Nu ska jag med glädje slänga ut min gamla stationära DELL och predika mac till alla vänner
Har kört Macbook Pro sedan november. Har nu också införskaffat en Mac Pro 2007 3GHz med 12 GB Ram och en 30 tums Cinema. Har vidare införskaffat två Airport Extreme (ett hemma och ett på jobbet) och mus, tangentbord osv.. Njuter fullt ut av OS X och klandrar mig själv hela tiden att jag väntade så här länge... Den som väntar på något gott. Använder Mac både hemma och på jobbet, de få apps som verkligen behöver Windows kör jag via VMWare Fushion. Det händer att jag småler när jag ser funktioner presenteras i Windows 7 och jag tänker: "Så fort den släpps är de bara ett par år bakom OS X och inte något decennium som nu...
Tjo ho
Det är mindre än en timme sen jag beställde min Mini, minstingen med 2 gig i ram...
Inte nog med det detta är mitt första inlägg på 99.se
Far min har kört mac så länge jag kan minnas, så efter ca 10 års snesteg från min sida är det dags att komma hem igen
Tjo ho
Det är mindre än en timme sen jag beställde min Mini, minstingen med 2 gig i ram...
Inte nog med det detta är mitt första inlägg på 99.se
Far min har kört mac så länge jag kan minnas, så efter ca 10 års snesteg från min sida är det dags att komma hem igen
Välkommen hem då! Och grattis till att du tagit steget.
Hoppas du blir kvar här. Vi är en rätt go samling gubbar här.
Det finns massvis med trådar som du kan "rycka in i" och hjälpa till.
Har du kört windows länge så finns det ju många macare som har Windows i burken på något sätt och ibland kommer i kläm...
Varför inte börja med att presentera dig i "Presentationer"
Säljer nu av mig både PC och TV för att köpa mig en MacBook! ska blir himla kul!
Imorgon eller på fredag landar min Mac Mini, första "main'en" som är en Mac. Har förberett mig väl genom att kolla alla introduktionsvideor på Apple's sida (plus en heeeel del på Youtube) samt läst i timtal här på forumet.
Fast jag inte ens testat Leopard hands on ännu så frågar jag mig redan varför jag kört Windows i alla år. De flesta sätt att arbeta på gentemot Windows verkar betydligt enklare, och framför allt mer logiska. Jag gillar hela tänket med databaser för musik, bilder och dyl också...
Sen dessutom kommer den ju lira lite enklare med min iPhone 3G, sync av kalender osv.
Imorgon eller på fredag landar min Mac Mini, första "main'en" som är en Mac. Har förberett mig väl genom att kolla alla introduktionsvideor på Apple's sida (plus en heeeel del på Youtube) samt läst i timtal här på forumet.
Fast jag inte ens testat Leopard hands on ännu så frågar jag mig redan varför jag kört Windows i alla år. De flesta sätt att arbeta på gentemot Windows verkar betydligt enklare, och framför allt mer logiska. Jag gillar hela tänket med databaser för musik, bilder och dyl också...
Sen dessutom kommer den ju lira lite enklare med min iPhone 3G, sync av kalender osv.
Du har en rolig tid framför dig!
Och du, läs mitt inlägg #1282 en bit upp.
När du känner att "den förbannade datorjäveln gör ju inte som jag är van vid. " ...
... gå ifrån, ta en kopp kaffe. Fråga oss gamlingar här om du vill/behöver.
Du är välkommen.
precis därför jag skaffar en Mac, den passar bättre med min iPhone. sedan är ju datorn bra mycket snyggare och OSX är helt överlägset windows.
Fast jag inte ens testat Leopard hands on ännu så frågar jag mig redan varför jag kört Windows i alla år.
Ungefär så kände jag med! Och jag har inte ångrat mig en sekund nu när jag skaffat en mac, (blev tillomed så att jag köpte en till häromveckan)
Ungefär så kände jag med! Och jag har inte ångrat mig en sekund nu när jag skaffat en mac, (blev tillomed så att jag köpte en till häromveckan)
Gött... min hämtas IDAG Tillsammans med lite annat mysigt hemelektroniskt!
Fick min macbook igår! en fin liten sak, haft en ibook för ett par år sedan men gick över till den mörka sidan igen, vilket jag ångrade så nu är jag här igen
Första gången med en Mac sedan Classic-tiden på Universitetet i början av 90-talet. Nu ståtar en iMAC G4 Globe med Airport på köksbänken och trots en del initiala frågetecken börjar nu smilbanden bli bredare och bredare. Efter 25 år med PC upptäcker jag att jag faktiskt spenderar mer tid åt att utföra saker än att få saker att fungera.
Jag har kört med PC i snart 20 år så det har varit en stor omställning att byta till Mac.
Har fortfarande en stationär PC och en laptop kvar men eftersom den stationära är en hyr-pc ska den lämnas tillbaks.Laptopen är frugans så den får vara kvar
Men det blir till att köpa en Qnap för lagring och streamning av film.
Kan erkänna att i början var jag tveksam om jag gjort rätt som bytt.
För att jag spelar mycket poker och utbudet på den fronten är dåligt när det gäller Mac.
Så därför kör jag Boot Camp med XP för att kunna spela men annars så är jag super nöjd över köpet.
Det som överraskat mig mest är över hur tyst den är. Fläkten går nästan aldrig.
Sen hur stabilt alla program fungerar och alla små knep som finns i operativsystemet.
En kommentar som jag fått från alla Mac ägare på jobbet är Grattis
Inget man får höra när man köpt en PC
Fick min första mac (en MB Unibody) i torsdags och känner mig helnöjd. Ett under av kvalitet!
Och den lirar sååå mycket bättre med min iPhone och mina iPods, grymt!
Får dock inte igång Handelsbankens banktjänst trots att jag installerat Firefox. Har inte heller riktigt fattat hur man installerar/tar bort saker... Har nog en lång väg att gå!