Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 15:42
Ursprungligen av Myrslok:

Någon som hittat information vilket datum de börjar sälja nya 3GS i Belgien? som jag fattat det är det bara att spatsera in på mediamarkt och köpa en olåst?

Är det några problem med att man måste registrera den i belgien (köpa kontantkort?) eller går det göra i sverige?
Kräver försäljarna att man måste ha belgiskt ID eller kreditkort vid köp?

Datum ej känt än. Kolla på belgiska iphone forum http://www.belgium-iphone.com/
Det står inget idag den nionde juni.

Edit: den tionde juni står att man tror att den kommer 26 juni men Mobistar som fortsätter att vara exklusiv importör har inte gett besked. Media Markt har nog ingen kanal bredvid Mobistar. När jag köpte min 3G i november så sade Mobistar butiken att det var trettio dagars kö medan Media Markt hade lika många på hyllan. Ps momsen är 21 ist. f. 25 proc i Be, gör 240 spänn på 6'. aså om jag köper 200 stycken så skulle jag kunna tjäna 24.000 på att sälja i på torget i Svedala:-)

När jag köpte min på Media Markt utanför Waterloo brydde de sig inte om leg eller vilket land i vilket kreditkortet var utfärdat. Du behöver inte registrera den med belgiskt kort, telefonen är helt olåst.

Senast redigerat 2009-06-10 23:57
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 15:57
Ursprungligen av jonasolof:

Datum ej känt än. Kolla på belgiska iphone forum http://www.belgium-iphone.com/
Det står inget idag den nionde juni.

När jag köpte min på Media Markt utanför Waterloo brydde de sig inte om leg eller vilket land i vilket kreditkortet var utfärdat. Du behöver inte registrera den med belgiskt kort, telefonen är helt olåst.

Datumet är känt. Belgien får den, den 26 juni.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 01:02
Ursprungligen av Robo-X:

Datumet är känt. Belgien får den, den 26 juni.

//Rob

kan jag beställa via internet från Belgien?

//Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 19:37
Ursprungligen av lelkes:

kan jag beställa via internet från Belgien?

//Peter

Som det står innan, inte från officella källor!

Men ebay.be går säkert bra.

Ursprungligen av kainen:

Döpte om tråden till "Köpa iPhone olåst utomlands".
/Mod

Lysande!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-02 23:35
Ursprungligen av Lisinge:

Min kära far fick uppdraget att köpa en iphone till mig i norge. Kommer det att tillkomma tull när han skickar den hit? och någon här som kan gissa vad frakten kan kosta?

Om han inte deklarerar innehållet så bör det vara riskfritt.

Angående frakt så kolla med norska posten?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-03-03 19:52
Ursprungligen av zappee:

Om han inte deklarerar innehållet så bör det vara riskfritt.

Angående frakt så kolla med norska posten?

Fick den idag. Ingen tull eller något

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-03-11 12:48

Halloj,
Har nu läst o läst forum efter forum, och det jag kan konstatera är om man har 3, så är det bästa ett köp i Italien. Det kan bli av nästa vecka, och vidare verkar TIM vara de bästa. Men väl där, vad ska man tänka på, givet att få ett kontant kort, inte låsa till abonnemang, men är det något mer de behöver göra med mobilen, behöver man specifikt be om att de låser upp den?

Sedan nästa fråga, vad gör man därefter, antar att det bara är att plugga in o in med itunes och bara kör!? Men är det möjligt för mig att göra det på plats i Italien, eller är det bästa att vänta till man är hemma igen?

Tacksam för svar i vanlig ordning!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-11 13:09
Ursprungligen av frrusty:

Halloj,
Har nu läst o läst forum efter forum, och det jag kan konstatera är om man har 3, så är det bästa ett köp i Italien. Det kan bli av nästa vecka, och vidare verkar TIM vara de bästa. Men väl där, vad ska man tänka på, givet att få ett kontant kort, inte låsa till abonnemang, men är det något mer de behöver göra med mobilen, behöver man specifikt be om att de låser upp den?

Sedan nästa fråga, vad gör man därefter, antar att det bara är att plugga in o in med itunes och bara kör!? Men är det möjligt för mig att göra det på plats i Italien, eller är det bästa att vänta till man är hemma igen?

Tacksam för svar i vanlig ordning!

Läst tråden? Finns svar på dina frågor här

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-03-11 13:31
Ursprungligen av 20hz:

Läst tråden? Finns svar på dina frågor här

Handlar om att få det bekräftat, det jag skriver är det jag har läst.. Men vill få mer "kött på benen", Angående om det går bra att aktivera telefonen i ett annat land har jag inte kunnat hitta någonstans. Då jag har läst en hel del tidigare trådar har jag noterat att du är lite av en anal forum polis, så inte så förvånnad att jag får det svaret av dig!
Mina frågor återstår till övriga ej så anala medmänniskor!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-11 17:39
Ursprungligen av frrusty:

Halloj,
Har nu läst o läst forum efter forum, och det jag kan konstatera är om man har 3, så är det bästa ett köp i Italien. Det kan bli av nästa vecka, och vidare verkar TIM vara de bästa. Men väl där, vad ska man tänka på, givet att få ett kontant kort, inte låsa till abonnemang, men är det något mer de behöver göra med mobilen, behöver man specifikt be om att de låser upp den?

Sedan nästa fråga, vad gör man därefter, antar att det bara är att plugga in o in med itunes och bara kör!? Men är det möjligt för mig att göra det på plats i Italien, eller är det bästa att vänta till man är hemma igen?

Tacksam för svar i vanlig ordning!

Som skrivits innan så är de helt upplåsta i Italien.

Sedan är det bara att aktivera den som vilken iPhone som helst.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-03-12 09:04
Ursprungligen av zappee:

Som skrivits innan så är de helt upplåsta i Italien.

Sedan är det bara att aktivera den som vilken iPhone som helst.

Tack så mycket, visste att det fanns någon hjälpsam.

Jag tolkar "sedan är det bara att sktivera som vanligt" att det går att aktivera den i Italien, med mitt svenska 3 abonnemang, om jag har med min laptop. Så jag kan ringa under min vistelse. (Kanske bättre att aktivera telefonen och använda mig av kontantkortet när jag väl är där nere)

Jaja, tack i alla fall!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-12 11:05
Ursprungligen av frrusty:

Tack så mycket, visste att det fanns någon hjälpsam.

Jag tolkar "sedan är det bara att sktivera som vanligt" att det går att aktivera den i Italien, med mitt svenska 3 abonnemang, om jag har med min laptop. Så jag kan ringa under min vistelse. (Kanske bättre att aktivera telefonen och använda mig av kontantkortet när jag väl är där nere)

Jaja, tack i alla fall!!!

Ja du behöver en dator för att aktivera telefonen. Samma dator som du sedan kommer synca din musik och annat med. Annars kan du inte lägga in ny content utan att blåsa mobilen.

Aktiverar du inte telefonen så kan du inte ringa annat än nödsamtal. Och vad som menas med olåst är att du kan stoppa i vilket sim du vill under aktiveringen. Till en låst kommer den inte aktiveras utan sitt riktigt simkort. Men allt detta står redan i den här tråden.

  • Medlem
  • 2009-03-22 21:40

Nu har jag skummat igenom det hela, och inser att de är olåsta i Belgien! UTMÄRKT, jag flyttar hit i sommar, så jag kan låta far köpa en när han är här i veckorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-23 15:21

vad kostar de i belgien då?

Ursprungligen av arne123:

vad kostar de i belgien då?

En sida bakåt i tråden: http://www.99.se/1717404-post1197.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-23 23:28

Efftersom jag har använt både min svenska teliaköpta telefon och min belgienköpta i Italien i februari så kan jag ge några besked: Tim erbjuder ett särskilt prepaid kort för iphone, både telefoni och viss mängd data.
Telefonen är ju olåst när du köper den så du bör kunna registrera den med apple med vilket kort som helst. Notera att itunes-land styrs av vilket land kreditkortet du registrerar telefonen med i iTunes.

Butiken talar om hur du aktiverar tim-kortet.

När du ändå står i butiken, köpt ett bra USB 3G modem också (7,2 mbit/s). Tim säljer Huawei E 169 olåst, har antennkontakt och mjukvaran funkar fint, bara lägga till nya kort så kan du sedan välja vilket du vill köra med. Man får större datamängd för pengarna för ett rent dataprepaidkort än det sskda iphonekortet.

Hur ska du få internetkontakt med din dator för att registrera med iTunes? Du kan ju t ex använda ovannämnda usbmodemet och tim-kortet och låta ditt 3 kort sitta i iphonen.

Senast redigerat 2009-03-24 11:29
  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-04-16 00:33

OM jag vill beställa en olåst iPhone från italiens TIM.. finns det en websida eller det e bara att dra dit själv in person och handla?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-16 01:18
Ursprungligen av Ove123:

OM jag vill beställa en olåst iPhone från italiens TIM.. finns det en websida eller det e bara att dra dit själv in person och handla?

Det togs upp tidigare i tråden.

//Rob

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-04-16 10:13
Ursprungligen av Robo-X:

Det togs upp tidigare i tråden.

//Rob

- Jo, men med 30 sidor så innehåller denna tråden över 1200 inlägg.
En idé kan ju vara att samla de viktigaste/mest förekommande frågorna i huvudinlägget..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-16 20:18
Ursprungligen av Ove123:

OM jag vill beställa en olåst iPhone från italiens TIM.. finns det en websida eller det e bara att dra dit själv in person och handla?

Hitta en butik som säljer tim och handla från den. Tror inte att tim säljer centralt.

Eller hitta en från Belgien.

Edit: Det finns en kalr risk att det snart tar slut med olåsta iphones i Belgien. Europdomstolen har nämligen underkänt det belgiska förbudet att sälja telefon bundet till visst abonnemang så de belgiska lagarna måste ändras. Domstolen ansåg att förbudet var konkurrenshämmande. Domen handlade egentligen om något helt annat men detta är rättsliga konsekvensen i vad gäller olåst iphone.

har inte hört om någon motsvarande prövmning av den italienska situationen.

Senast redigerat 2009-04-29 12:29
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-16 11:08

Skumma igenom eller sök i tråden. Finns en "sök i diskussionen" länk uppe till höger.

//Rob

Någon som köpt telefon i Turkiet, (turkcell) enligt Appels sida (nedan) så ska den vara olåst.
http://support.apple.com/kb/HT1937

Pris?

Ursprungligen av sirandrew:

Någon som köpt telefon i Turkiet, (turkcell) enligt Appels sida (nedan) så ska den vara olåst.
http://support.apple.com/kb/HT1937

Pris?

Nja - det finns ingen bock i kolumnen Carrier offers authorized unlocking, vilket jag tolkar som att det inte går att köpa olåsta iPhone i Turkiet. Därmed faller det allmänna intresset för det alternativet till i närheten av °K.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-01 14:41
Ursprungligen av leonardo:

Nja - det finns ingen bock i kolumnen Carrier offers authorized unlocking, vilket jag tolkar som att det inte går att köpa olåsta iPhone i Turkiet. Därmed faller det allmänna intresset för det alternativet till i närheten av °K.

Che dice, Leonardo ?

Samma avsaknad av bockar i listan gäller väl Italien (TIM) och Belgien (Mobistar) där vi vet att telefonerna säljs olåsta. Media Markt i Belgien säljer tusentals med iphones, alla olåsta. Du behöver inget belgiskt sim för att aktivera dem.

Men vad gäller turkiet finns ändå en hake:

http://www.hackint0sh.org/forum/f148/53154.htm

Senast redigerat 2009-05-01 16:11

aaahh...
Både dyrt och krångligt.
8 334,97 SEK ger dig 758,00 EUR att amn dessutom måste skaffa Turkcell abb känns mindre lockande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-24 12:55

Om någon sitter på en Olåst iphone från respektive länder där det fungerar, så hör av er till mig!
jag är Väldigt intresserad.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-06-08 23:28

kan man inte beställa en billigt? Alla snackar om att åka till landet och köpa en. Hur gör man för att beställa en från nåt annat land billigt och olåst?

Jag ska också till italien och att köpa en iPhone 3GS blir ett givet köp. Frågan är om 3GS är olåst?

Ursprungligen av Hunter78:

Jag ska också till italien och att köpa en iPhone 3GS blir ett givet köp. Frågan är om 3GS är olåst?

Det är väl lag på det i Italien, om jag inte missminner mig.

hm...är det billigare att köpa den olåst i italien än i norge? tror priset för en olåst i norge är runt 5000 NOK. Det blir ju drygt 6000 SEK.

Bevaka tråden