Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte in på Hotmail i Safari 3.0

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag tror inte det är fel på hotmail, det är fel på våra datorer. Jag har precis samma fel på min mac. Enda sättet att få det att fungera igen är att återställa safari, men då försvinner alla sparade lösenord och inloggningsnamn över allt. Jag tror att macen blandar ihop dom eller nåt eftersom hotmail säger att det är antingen fel inloggningsuppgifter eller så måste man starta ett live konto. Jävligt irreterande!!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-31 23:36
Ursprungligen av JoeyKiller:

jag tror inte det är fel på hotmail, det är fel på våra datorer. Jag har precis samma fel på min mac. Enda sättet att få det att fungera igen är att återställa safari, men då försvinner alla sparade lösenord och inloggningsnamn över allt. Jag tror att macen blandar ihop dom eller nåt eftersom hotmail säger att det är antingen fel inloggningsuppgifter eller så måste man starta ett live konto. Jävligt irreterande!!!!

det räcker med att stänga av Safari och starta det igen :)... då funkar www.hotmail.com

  • Medlem
  • 2008-02-01 11:10
Ursprungligen av Esa:

det räcker med att stänga av Safari och starta det igen :)... då funkar www.hotmail.com

För mig räcker det inte, jag måste rensa cookies för att komma in

Men - som nämnts ovan - så är även Windows drabbat. Dessutom uppstår och försvinner problemet/segheten över tiden för samma användare och maskin. Tror fortfarande att problemet ligger nånstans på Microsofts sida.

Lösningen är enkel, du stänger safari helt. Då försvinner troligen en cachad sida och du kan logga in igen.
Själv stänger jag alltid bara fönstren när jag är färdig med safari med apple-w och inte med apple-q (sparar en halv sekund) och då får jag dessa problem.
Hade hoppats på lite mer konstruktiva lösningar än stäng safari och starta om igen, men det är i samband med hotmails övergång till live hotmail och påverkar alla safariversioner och operativsystem (vi har en leopard och en tiger, en safari 2.x.x och en safari 3.x.x hemma).

Edit: Det fungerar alltså så länge du inte gått ner i viloläge/nått hotmails timeout gräns, bara för att förtydliga att det är därför det funkar för vissa under en längre period.

Edit2: Systemet är verkligen inte bra byggt av M$, loggade in på hotmail för drygt ett dygn sedan, fick ett tips om att testa http://my.msn.com och javisst, jag är fortfarande inloggad. Åtkomst till min mailbox, allt.
Detta är ju verkligen inte bra att även efter 24 timmar med ett 10 tal vilolägen emellan är jag fortfarande inloggad...

Har provat i princip alla tips som står i denna tråd. Men fungerar fortfarande inte

Någon som kommit på något nytt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-29 19:15

Jag måste alltid be Pithhelmet rensa cookiesarna gör login.live.com för att komma in.

  • Medlem
  • 2008-01-31 21:36
Ursprungligen av Bjarte:

Jag måste alltid be Pithhelmet rensa cookiesarna gör login.live.com för att komma in.

samma här, måste rensa alla cookies för att komma in, sjukt störigt

fungerar ändå inte för mej! :/ måste gå via Firefox..

och för mej fungerar nedera!

Följ dessa steg så ska det fungera Safari: Can't sign in to Hotmail website

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-04 12:01

buggar för adamsen87 sweet dude ^

Funkade kanon! Tackar!

Rensa i kakburken!

I Safari, gå till inställningar - Säkerhet - Cookies - show cookies
Skriv in live.com
Klicka på Remove all.
Klart.

Kom ihåg att logga ut från Hotmail efter varkje session, så slipper du problemet.

Mer här:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071212084421968

Bevaka tråden