Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella yellowsn0w tråden: iPhone 3G finally unlocked by the Dev-Team!

Tråden skapades och har fått 302 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Suck...

Jailbreakandet med den modifierade mjukvaran 2.2.1 fungerar perfekt.
Men tyvärr hittar inte iPhonen comviqnätet efter att jag installerat yellowsn0w

Tips?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-16 14:10
Ursprungligen av iOberg:

Suck...

Jailbreakandet med den modifierade mjukvaran 2.2.1 fungerar perfekt.
Men tyvärr hittar inte iPhonen comviqnätet efter att jag installerat yellowsn0w

Tips?

Du får nog vänta på att Dev-Team släpper en ny version på Yellowsn0w. Sorry

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 15:24

Ah, det funkar! Det var en del strul, men jag hade samma problem som http://www.99.se/upplasning/258625-iphone-3g-med-2-2-baseband-02-11-07-a.html
dvs en 2.2-telefon med ett äldre baseband.

Eftersom telefonen redan var i 2.2 så uppgraderar inte pwnage-tool baseband till rätt. Så bara att backa till 2.1 via option/restore i itunes, och sen göra om pwnage-proceduren.

Sen starta om 3-4 ggr innan den hittade telenor. Men nu är jag igång! Yes!

/Seb

Nu hoppade det igång direkt. Så J-A gött. Kan ju berätta varför jag bestämde mig för att köra på Yellowsnow och inte iSmartphone sim. Jag har de senaste dagarna inte haft 3G symbolen så jag kunnat surfa. Efter omstart har den funnits, men försvunnit sen. Inte ens ringen kom upp. Hoppas detta löser mitt problem. Annars blir det att gå till Telia och lämna in den.. fast det tar ju emot, ifall det finns risk att man efter reparation får 02.30.00. Och det är det ju det sista man vill (har till den 22 sep innan jag får låsa upp den).

har någon testat nedgradera sitt baseband? med denna metod kolla sidan

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=685297

http://www.yellowsn0w.net/
läs kommentar 29 på sidan säger samma sak

det jag menar då är alltså

How to Downgrade Baseband 2.30.03 to 2.28.00

Please download the application via Cydia MobileTerminal

Download this file and unpack it http://rapidshare.com/files/198571862/iPhone_3G_02.28.00_baseband.zip

Copy the folder over SSH in / var / root /

Launch Terminal on the iPhone and go to the directory where you uploaded the files

Write: su

Enter the password: alpine

Type: chmod 755 BBUpdaterExtreme

Write: launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

Type: ./BBUpdaterExtreme update -f ICE2_02.28.00.fls -e ICE2_02.28.00.eep

Restart the iPhone

Senast redigerat 2009-03-26 05:49

Det verkar vara fake... hittade bla detta i den 22 sidor långa tråden

Please, spare us everything that is about Tsamba team and their fake solution.

Don't you read before post?

This is 100% just waste of time SOLUTION!

Not even 1 person has managed 2 unlock their iphone 3g modem2.30.03 with this. Nowhere!!! Not even in the Phillipines.

PLEASE ADMIN OR MODS CLOSE THIS AND DELETE THE THREAD JUST LIKE TSAMBA TEAM WROTE IN MY THREAD WITH POLL ABOUT THIS SOLUTION.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det verkar vara fake... hittade bla detta i den 22 sidor långa tråden

Please, spare us everything that is about Tsamba team and their fake solution.

Don't you read before post?

This is 100% just waste of time SOLUTION!

Not even 1 person has managed 2 unlock their iphone 3g modem2.30.03 with this. Nowhere!!! Not even in the Phillipines.

PLEASE ADMIN OR MODS CLOSE THIS AND DELETE THE THREAD JUST LIKE TSAMBA TEAM WROTE IN MY THREAD WITH POLL ABOUT THIS SOLUTION.

Är de två paketen i Cydia som säger sig göra detta fake med?
De ligger på ganska pålitliga repos därav tycker jag att det kanske inte är helt otroligt.
Vad säger ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 12:28
Ursprungligen av theplague:

Är de två paketen i Cydia som säger sig göra detta fake med?
De ligger på ganska pålitliga repos därav tycker jag att det kanske inte är helt otroligt.
Vad säger ni?

Menar du DownBB ?

Det fungerar men endast på bootloader 5.8.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Menar du DownBB ?

Det fungerar men endast på bootloader 5.8.

//Rob

Ja, det var det jag menade.
Sen finns det även ett som heter "3G Baseband Downgrade" på BigBoss & Planet-iPhones-repon, men det kanske är exakt samma sak?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 17:02
Ursprungligen av theplague:

Ja, det var det jag menade.
Sen finns det även ett som heter "3G Baseband Downgrade" på BigBoss & Planet-iPhones-repon, men det kanske är exakt samma sak?

Ja det är nog samma sak. Men som sagt endast för Bootloader 5.8 och dom flesta har bootloader 5.9.

//Rob

För mig som bara är en itouch- och macbook pro-användare och inte kan så mycket om iphone:
Går det nu att låsa upp 3G köpt i USA med hjälp av yellowsn0w?
Har ingen aning om vad baseband är m.m..

Tack på förhand till den som orkar svara.
// F

Ursprungligen av Fridolf:

För mig som bara är en itouch- och macbook pro-användare och inte kan så mycket om iphone:
Går det nu att låsa upp 3G köpt i USA med hjälp av yellowsn0w?
Har ingen aning om vad baseband är m.m..

Tack på förhand till den som orkar svara.
// F

Ja, det går förutsatt att det inte är Firmware 2.2.1 i den. Den innehåller senaste baseband som inte går att låsa upp i dagsläget

Ok, tack! Vad är skillnaden på baseband och ännu viktigare för mig, vad är baseband? Känns som en dum fråga med tanke på hur självklart det låter för er, men men..

Senast redigerat 2009-03-31 23:36
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-17 12:49
Ursprungligen av Fridolf:

Ok, tack! Vad är skillnaden på baseband och ännu viktigare för mig, vad är baseband? Känns som en dum fråga med tanke på hur självklart det låter för er, men men..

www.ifun.se finns det en kalasartikel om baseband bl a.

köpte precis denna:

http://rebelsimcard.com/virtu/

och det fungerar utmärkt på min iPhone 3G (Telia) senaste modemfirmware.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-05-11 08:48
Ursprungligen av el gringo:

köpte precis denna:

http://rebelsimcard.com/virtu/

och det fungerar utmärkt på min iPhone 3G (Telia) senaste modemfirmware.

Kör samma, fungerar fint i en Telialåst 3G (2.2.1) med Telenor. Comviq/Tele2 strular dock som tusan. Men jag tror det beror på att simkortet är för fett.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-05-06 21:05

Okej nu ska vi se. Jag har tröttat på 2.2, vissa program går ju inte att installera för att dom kräver 2.2.1. Så det jag vill veta:
Om jag gör en .ispw custom restore i Pwnage tool rätt och ner, så kommer den inte uppdatera basebandet? Jag hajar ju att jag måste ha en dator med 10.5.5, och iTunes 8.0.2. Får helt enkelt kirra detta på jobbet där resurserna finns.
Hur är det med Yellowsn0w? Bara några inlägg upp står det att folk har problem, men enligt Dev-team ska det fungera. Vågar jag göra detta, eller är det dumt? Det kanske finns något hack i cydia som gör att Appstore tror att telefonen har 2.2.1..?

(Orkar inte gå igenom hela tråden och det kan ju ha uppdateras en del grejer senaste tiden.)

Ursprungligen av nllub:

Okej nu ska vi se. Jag har tröttat på 2.2, vissa program går ju inte att installera för att dom kräver 2.2.1. Så det jag vill veta:
Om jag gör en .ispw custom restore i Pwnage tool rätt och ner, så kommer den inte uppdatera basebandet? Jag hajar ju att jag måste ha en dator med 10.5.5, och iTunes 8.0.2. Får helt enkelt kirra detta på jobbet där resurserna finns.
Hur är det med Yellowsn0w? Bara några inlägg upp står det att folk har problem, men enligt Dev-team ska det fungera. Vågar jag göra detta, eller är det dumt? Det kanske finns något hack i cydia som gör att Appstore tror att telefonen har 2.2.1..?

(Orkar inte gå igenom hela tråden och det kan ju ha uppdateras en del grejer senaste tiden.)

Egentligen inte.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-05-07 10:29
Ursprungligen av theplague:

Egentligen inte.

Ok. Då ligger jag lågt. Pallar inte ha en telefon som inte fungerar..

Ursprungligen av nllub:

Ok. Då ligger jag lågt. Pallar inte ha en telefon som inte fungerar..

Men, du kan väl uppdatera till 2.2.1 och behålla gamla basebandet?
Läs genom tråden om du är tillräckligt intresserad av detta.

Ursprungligen av nllub:

Ok. Då ligger jag lågt. Pallar inte ha en telefon som inte fungerar..

Jag kan bara tala för mig själv, men min telefon blev mycket stabilare efter att ha uppdaterat till 2.2.1 (custom firmware). Med 2.2 hände det titt som tätt att telefonen frös till några sekunder när jag skulle låsa upp den, program kraschade oftare. En gång var skärmen t.o.m svart när ett samtal kom in, jag kunde därför inte svara.

Har kört 2.2.1 i över en vecka nu (kanske för kort tid för att bedöma) men har inte haft en enda krasch i safari, telefonen känns överlag mycket snabbare och mer stabil helt klart.

Det enda minuset är att batteritiden har förkortats (detta finns det väldigt många trådar om gällande 2.2.1), men jag är glad eftersom min telefon har kommit närmare den snabbhet som min första iPhone med 1.1.4 hade.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-07 11:25

Sen firmware 2.2.1 kom ut har det inte hänt någonting. Pwnage Tool och QuickPWN kan båda uppgradera till 2.2.1 och samtidigt behålla basebandet så att man fortfarande kan använda yell0wsnow.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 22:12

Hej på er,
Jag Jailbreakade och la på yell0wsn0w på min 2.2-iPhone i januari. Jag kör mitt Tele2 Business-kort i telefonen och det fungerar klockrent. Vi har dock haft en mängd problem med tappade samtal i vår mobila växel. Tele2 påstår att jag med min iPhone har fler tappade samtal än någon annan kollega. Frågan är om detta kan vara relaterat till yellOwsnOw eller om det beror på något annat. Jag la in den 0.91 eller så av yell0wsn0w och eftersom det har fungerat så har jag inte gjort något åt det. Borde jag prova att uppgradera till den senaste yell0wsn0w-versionen tror ni? Och framförallt, är det någon annan som känner igen problemet?

Ursprungligen av Joche:

Hej på er,
Jag Jailbreakade och la på yell0wsn0w på min 2.2-iPhone i januari. Jag kör mitt Tele2 Business-kort i telefonen och det fungerar klockrent. Vi har dock haft en mängd problem med tappade samtal i vår mobila växel. Tele2 påstår att jag med min iPhone har fler tappade samtal än någon annan kollega. Frågan är om detta kan vara relaterat till yellOwsnOw eller om det beror på något annat. Jag la in den 0.91 eller så av yell0wsn0w och eftersom det har fungerat så har jag inte gjort något åt det. Borde jag prova att uppgradera till den senaste yell0wsn0w-versionen tror ni? Och framförallt, är det någon annan som känner igen problemet?

Jag har själv Tele2 (Privat) och kör idag med 2.2.1 sedan 2-3 veckor tillbaka. Innan denna uppdatering hade jag 2.2 i 3 månader och jag hade fler tappade samtal med 2.2 än när jag körde med min tråkiga Nokia N95.

Så jag bestämde mig för att göra en custom firmware-installation som inte uppdaterar basebandet och uppdaterade mjukvaran till 2.2.1 och jag kan ärligt säga att jag högst har haft 1 tappat samtal. Så jag kan varmt rekomendera dig att läsa guider på iClarified och sedan lägga in 2.2.1 för min iPhone 3G blev genast både snabbare, stabilare och har inte kraschat i Safari en endaste gång sedan dess (hände då och då tidigare).

Enda nackdelen är att batteritiden inte är lika bra som med 2.2. Jag får ladda varje natt när jag kör med 3G och Push på (använder Mobile Me), men annars kan jag inte annat än att rekomendera dig att uppdatera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-16 13:02

koss_boss: Tack för ditt svar. Jag börjar misstänka att jag är trög på något vis för nu har jag letat både igenom tråden och även hos iClarified men jag hittar verkligen inte nån guide för etta med att uppgradera till 2.2.1 med behållet baseband....

Ursprungligen av Joche:

koss_boss: Tack för ditt svar. Jag börjar misstänka att jag är trög på något vis för nu har jag letat både igenom tråden och även hos iClarified men jag hittar verkligen inte nån guide för etta med att uppgradera till 2.2.1 med behållet baseband....

Här är guiden jag använde mig av: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1558

  • Medlem
  • Ale
  • 2009-05-18 20:09

Program som påstås nedgradera baseband

Hej
Jag såg detta på nätet idag,Är det fake eller vad tror ni?Programmet heter Iphone unlocker www.xiphone.org/sv/index.html sidan verkar vara direkt översatt av något automatiskt översättningsprogram. den påstås kunna återställa baseband från 2.30.03 till 2.28.00

zeke58

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-18 23:56
Ursprungligen av zeke58:

Hej
Jag såg detta på nätet idag,Är det fake eller vad tror ni?Programmet heter Iphone unlocker www.xiphone.org/sv/index.html sidan verkar vara direkt översatt av något automatiskt översättningsprogram. den påstås kunna återställa baseband från 2.30.03 till 2.28.00

zeke58

Verkara vara en scam sida. Det går att nedgradera basebandet igen men endast på telefoner med bootloader 5.8. Men eftersom alla iPhones som har tillverkats sen vecka 26 2008 har bootloader 5.9 och nyare är det nästan ingen som har bootloader 5.8. Det är ca 300000 telefoner som har bootloader 5.8.

//Rob

  • Medlem
  • Ale
  • 2009-05-19 19:21
Ursprungligen av Robo-X:

Verkara vara en scam sida. Det går att nedgradera basebandet igen men endast på telefoner med bootloader 5.8. Men eftersom alla iPhones som har tillverkats sen vecka 26 2008 har bootloader 5.9 och nyare är det nästan ingen som har bootloader 5.8. Det är ca 300000 telefoner som har bootloader 5.8.

//Rob

Hur vet man vilket bootloader man har? Modellen jag har heter MB046LL vad betyder detta?
Någon som vet hur man tar reda på till vilket land och operatör den är låst till?
Zeke58

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-19 22:27
Ursprungligen av zeke58:

Hur vet man vilket bootloader man har? Modellen jag har heter MB046LL vad betyder detta?
Någon som vet hur man tar reda på till vilket land och operatör den är låst till?
Zeke58

Kolla serienumret. 3,4 och 5 numret är viktigt. 3 siffran står för år 4 och 5 för vecka.

//Rob

Bevaka tråden