Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testar iPhoneOS 3.0 beta?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kenjon:

Det är bortom min kunskapsnivå

Nejdå.. jag har ingen kunskap alls och lyckades så det borde du också kunna.
Du har väl laddat ner SBK ?

Starta Xcode med iPhonen kopplad då fick jag fram ett fönster och såg vilken version som fanns i telefonen, fanns också någon knapp för att välja Restore efter det funkade den igen.

En fråga:

Hur får jag igång Teathering på min telefon ?
Jag har fått igång MMS men hur får jag fram mobilt bredband ???

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-23 14:05

Jag kör 8.2b7 (10)

Jag kan inte komma åt ipcc filen i nya iTunes med Beta 5 filen är ju grå så man kan inte markera den ens.
Men MMS fungerar, jag är dock intresserad hur jag får 3G modem att fungera när man har en bärbar dator som man vill ansluta till internet, onödigt att betala 199 kr i månaden för ett 3g Abb om man kan utnyttja sitt iPhone Abb ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-23 20:00

skumt.. fungerade perfekt här.

Här ska du hitta det: Inställningar/Allmänt/Nätverk/Internetdelning

Är det någon annan än jag som har problem med att fjärrkontrollen (knappen på headsetet) slutade fungera i och med beta5? Jag klickar som en besatt på knappen men inget händer. Är det ett allmänt problem eller kan det vara så enkelt att min knapp gav upp samtidigt som jag bytte?

--Jalle

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-24 18:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Är det någon annan än jag som har problem med att fjärrkontrollen (knappen på headsetet) slutade fungera i och med beta5? Jag klickar som en besatt på knappen men inget händer. Är det ett allmänt problem eller kan det vara så enkelt att min knapp gav upp samtidigt som jag bytte?

--Jalle

Ja! Samma (läs: liknande) problem här. Jag har tryckt ca 430 000 gånger på den knappen nu för att försöka ändra låt när jag cyklar utan resultat..

Svar på några frågor ovan, ja det går att skicka ljudfiler med MMS (beta 5), däremot verkar den välja SMS när man skicka roch inte skriver något på ämnesraden för då blir det MMS.

Letade efter Tethering, desa isntällningar finns inte under Nätverk, behöver man lägga in filer manuellt?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-24 13:09
Ursprungligen av MRM-Racing:

Svar på några frågor ovan, ja det går att skicka ljudfiler med MMS (beta 5), däremot verkar den välja SMS när man skicka roch inte skriver något på ämnesraden för då blir det MMS.

Letade efter Tethering, desa isntällningar finns inte under Nätverk, behöver man lägga in filer manuellt?

Du behöver IPCCfilen. Men någon skrev att den inte gick att installera i beta5, utan måste göras under beta4 (och sedan uppdatera till beta5)....

Ursprungligen av kenjon:

Du behöver IPCCfilen. Men någon skrev att den inte gick att installera i beta5, utan måste göras under beta4 (och sedan uppdatera till beta5)....

Det är inte telefonens FW som blockerar utan det är versionen av iTunes. Om du har 8.2b7 (10) så går det att uppdatera även beta5 med en ny IPCC fil. Det kom en ny version av iTunes tillsammans med beta5 som tydligen inte går att använda för IPCC filer

--j

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte telefonens FW som blockerar utan det är versionen av iTunes. Om du har 8.2b7 (10) så går det att uppdatera även beta5 med en ny IPCC fil. Det kom en ny version av iTunes tillsammans med beta5 som tydligen inte går att använda för IPCC filer

--j

Jag har nu lagt in 8.2 B7, men När jag väljer filen Telia_se.bundle så är den grå och kan ej väljas. någon ide om varför?

Jag undrar om du måste uppdatera med en IPCC fil? Men jag tror inte det, jag har ett svagt (med betoningen på svagt) minne av att jag såg att internetdelningen fanns på plats innan jag fixade in MMS stödet med en ny IPCC fil.

--j

Hittade felet genom denna tråd; Figured it out, OS X was hiding the .zip at the end. So in reality the name was ATT_US.ipcc.zip . All I had to do was select 'get info', and say 'show extension'. Then took off the .zip at the end.

Härligt nu går internet delning via bluetooth direkt + mms. Tack för hjälpen

Japp det var inte så krångligt så man kan sammanfatta!
Har man uppdaterat till Beta 5 och inte fått med sig inställningarna har man följande alternativ:

1. Ta hem iTunes 8.2 Pre-Release B7 (10) och installera ipcc filen
2. skriv in manuellt uppgifterna i inställningarna men då får man bara MMS

Nu har jag tecknat fast data 199 kr / mån och surfa jävlar skall jag med MBP via iPhonen
Någon som vet laddar man iPhonen när man kör den med USB samtitidt som den används för internetdelning ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-24 20:35
Ursprungligen av @ndreas:

Har man uppdaterat till Beta 5 och inte fått med sig inställningarna har man följande alternativ:

Nu har jag tecknat fast data 199 kr / mån och surfa jävlar skall jag med MBP via iPhonen
Någon som vet laddar man iPhonen när man kör den med USB samtitidt som den används för internetdelning ?

Det tror jag säkert, men det är bara att kolla batteriikonen....

Varför fast data för 199? Behöver du Homerun? Annars kostar det 99.....

Ursprungligen av @ndreas:

Den laddar samtidigt, men får inte tillräckligt med ström för att inte tappa batterikraft när den är kopplad via usb, så för bästa batteriprestanda ska du koppla in den i vägguttaget. Men man klarar sig rätt länge med usb också.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-24 21:56

99kr/mån är inte det med ett trafiktak på 0.5gb/månaden?
Det räcker inte länge.

• Medlem
  • Skåne
  • 2009-05-24 22:33
Ursprungligen av Zajber:

99kr/mån är inte det med ett trafiktak på 0.5gb/månaden?
Det räcker inte länge.

Stämmer att det bara är 0,5gb/mån sen sänker dom hastigheten

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-25 11:24
Ursprungligen av maso:

Stämmer att det bara är 0,5gb/mån sen sänker dom hastigheten

De byter abonnemang som en annan byter skjorta....
Det jag har finns inte längre (har 5 GB för 99 kr/mån). Nu finns Veckosurf, 2 GB för 99 kr/mån.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-27 09:47
Ursprungligen av kenjon:

De byter abonnemang som en annan byter skjorta....
Det jag har finns inte längre (har 5 GB för 99 kr/mån). Nu finns Veckosurf, 2 GB för 99 kr/mån.

MobilSurf Alltid heter mitt abonnemang. Och nu fick jag SMS från Telia, att de har sänkt från 99kr/mån till 69kr/mån

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-28 23:10

GPSen följer

Märkte idag att min positionsnål i programmet Kartor följer med när jag kör. Dvs nålen är alltid i skärmens mitt, och kartan rör sej, som på en "riktig" GPS.
Jag har inte sett det förut, men har nog inte använt funktionen sedan jag installerade 3.0 beta, så jag vet inte om den kom när första betan kom.
Kör nu beta5.

hmm nja Homerun använder jag ju inte ännu men det vore ju trevligt att det finns den dagen man börjar ta med sig datorn runt om i landet.
199 kr / mån mkt riktigt är för 5Gb och 69 kr tror jag hon sa på Telia ?! var för 0,5 Gb

När nu ipcc filen lades dit och mms + internetdelning fungerar dök även Visual Voicemail upp, är det något som man kan få fungera?
Men det har väl med Telia att göra....

Det är 99kr/vecka inte månad

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-26 23:47
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det är 99kr/vecka inte månad

Jag betalar 99 kr/månad, fri surf (dvs 5 GB) och inget homerun.

Edit: Såg nu att deras nya var per vecka, det blir dyrt...

Ni som har betan inlagd, har ni märkt någon skillnad i bildkvalitet på youtube?
Som de är nu så kvaliteten usel på 3g nätet.
Sen tycket jag de ska bli intressant att se hur Apple resonerar med bluetooth delning, inte kan dom mena allvar att man ska behöva skicka tex. ljudfiler via mms??

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-27 09:12

Detta kanske har tagits upp i andra forum. Men är det någon mer än jag som har problem att tangentbordet blir osynligt i safari ibland? Knapparna funkar som dom ska men är som sagt osynligt..

För övrigt måste jag säja att internetdelningen funkar förvånansvärt bra. Mycket snabbare än på min Nokia E90.

Ursprungligen av Zajber:

Detta kanske har tagits upp i andra forum. Men är det någon mer än jag som har problem att tangentbordet blir osynligt i safari ibland? Knapparna funkar som dom ska men är som sagt osynligt..

För övrigt måste jag säja att internetdelningen funkar förvånansvärt bra. Mycket snabbare än på min Nokia E90.

Kolla diskussionsforum för 3.0 beta hos Apple. Du har ju tillgång till dem om du loggar in på developer.apple.com/iphone.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-05-29 01:50

Den funktionen fanns redan i 2:an.

Bevaka tråden