Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testar iPhoneOS 3.0 beta?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beta 5 kom just. 9 to 5 mac skriver att "Initial reports say that MMS and tethering are disabled". Jag har inte testat själv än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-07 09:07
Ursprungligen av @ndreas:

Hur många mer Beta kommer släppas innan Release tror ni?
Inte testat själv men går det nu använda iPhonen som ett 3G modem till datorn utan hack med Beta 4:an ?

Du måste ställa in lite saker ipcc om det ska fungera. Iaf på tre som jag själv använder som leverantör.

Edit: Testade precis och tethering och mms fungerar kanon fortfarande!

Btw, beta 5an ute idag. Smackat in den på iPhonen i morse!

Ursprungligen av 20hz:

Du måste ställa in lite saker ipcc om det ska fungera. Iaf på tre som jag själv använder som leverantör.

Edit: Testade precis och tethering och mms fungerar kanon fortfarande!

Btw, beta 5an ute idag. Smackat in den på iPhonen i morse!

Märkt några förbättringar då ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-07 09:43
Ursprungligen av @ndreas:

Märkt några förbättringar då ?

Nope.. upplevde dock 4an redan mycket snabb och stabil.

Jag har inte riktigt velat uppdatera till betan hittils eftersom jag bara har tillgång till en telefon, men det kanske är lika bra nu när de gick ut med att de inte godkänner program om det inte fungerar under 3.0.

Undrar hur det fungerar att uppdatera från 2.2.1 backup till 3.0 beta 5 istället för att köra fullständig återställning.. Hade gärna behållt alla SMS osv på telefonen nämligen.
Har ju hört att det tidigare varit problem att uppdatera från backup istället för att köra den som en helt ny iPhone.

Någon som lyckats få med sig sms etc. från 2.2.1 ->3.0, eller från en beta till en annan?

Ha det gött! Fredag idag !

Jag hör till dem som förlorade MMS (gör inget) och Tethering (svider hårt). Gjorde en uppdatering till beta 5, inte en restore, och där rök det. Nya inställningar för MMS finns men det verkar inte bita. Verkar som om senaste preview av iTunes 8.2 gör något så man inte kan fiffa med operatörsinställningarna längre. Naturligtvis har jag slängt den första previewen av iTunes 8.2 och har inte kvar den - är det någon som kan dela med sig? Oss utvecklare emellan alltså!

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag hör till dem som förlorade MMS (gör inget) och Tethering (svider hårt). Gjorde en uppdatering till beta 5, inte en restore, och där rök det. Nya inställningar för MMS finns men det verkar inte bita. Verkar som om senaste preview av iTunes 8.2 gör något så man inte kan fiffa med operatörsinställningarna längre. Naturligtvis har jag slängt den första previewen av iTunes 8.2 och har inte kvar den - är det någon som kan dela med sig? Oss utvecklare emellan alltså!

Skall det inte finnas MMS nu eller vad ?

Jag passar på att upprepa min fråga som hittills har varit obesvarad:

Dokument man får i mail, .pdf, .doc etc - Kan man läsa dessa via spotlight eller är det endast via mail man kan läsa dem? För jag önskar ett sätt att spara ner dokument i luren, precis som man gör med bilder och undrar om man kanske löst det med spotlight?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-09 01:18
Ursprungligen av henkebarn:

Jag passar på att upprepa min fråga som hittills har varit obesvarad:

Dokument man får i mail, .pdf, .doc etc - Kan man läsa dessa via spotlight eller är det endast via mail man kan läsa dem? För jag önskar ett sätt att spara ner dokument i luren, precis som man gör med bilder och undrar om man kanske löst det med spotlight?

I beta 5 så söker den endast i mail, dvs du kan inte spara ner annat än bilder.

Ursprungligen av 20hz:

I beta 5 så söker den endast i mail, dvs du kan inte spara ner annat än bilder.

Okej, men om du har fått ett mail med en pdf som heter "Presentation.pdf", kan du då söka i Spotlight efter "Presentation.pdf" och sedan läsa det dokumentet, eller måste du öppna det genom Mail?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-09 02:55
Ursprungligen av henkebarn:

Okej, men om du har fått ett mail med en pdf som heter "Presentation.pdf", kan du då söka i Spotlight efter "Presentation.pdf" och sedan läsa det dokumentet, eller måste du öppna det genom Mail?

Den hittar mailet med presentation.pdf och klickar jag så kommer jag till mailet som har denna film bifogad.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-05-09 15:39
Ursprungligen av 20hz:

Den hittar mailet med presentation.pdf och klickar jag så kommer jag till mailet som har denna film bifogad.

*host* fil

Ursprungligen av 20hz:

Den hittar mailet med presentation.pdf och klickar jag så kommer jag till mailet som har denna film bifogad.

Aha!
Nåja, good enough.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-10 00:16

haha fil ja inte film

Sökfunktionen i mail fungerar mycket snabbt och bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-11 17:20

Sms-mms

Jag skrev ett SMS (trodde jag) till två personer, men det gick iväg som ett Grupp-MMS. Väljer den automatiskt MMS om man har mer än en mottagare? Verkar vara en bugg...
Beta 4

Ursprungligen av kenjon:

Jag skrev ett SMS (trodde jag) till två personer, men det gick iväg som ett Grupp-MMS. Väljer den automatiskt MMS om man har mer än en mottagare? Verkar vara en bugg...
Beta 4

Japp, jag noterade samma sak innan min MMS-funktion försvann. Bjöd in några kompisar på partaj och det gick som MMS utan att jag bett om det. Så två personer med iPhones utan MMS fick aldrig inbjudan. Man ska sätta för stor tillit till teknik, får väl lärdomen bli.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-12 20:14
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Japp, jag noterade samma sak innan min MMS-funktion försvann. Bjöd in några kompisar på partaj och det gick som MMS utan att jag bett om det. Så två personer med iPhones utan MMS fick aldrig inbjudan. Man ska sätta för stor tillit till teknik, får väl lärdomen bli.

Hoppas bara de fixar det.... har något testat om det är samma sak med beta 5?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-05-17 12:55

Efter några timmar av resultatlöst testande med gamla iTunes så gjorde jag något jag inte har sett beskrivas i andra inlägg: jag skrev in MMS-inställningarna under Mobilt Datanätverk. Uppgifterna fick jag initialt från ipcc-filen, men när de inte fungerade gick jag in på Telias kundsupportsida och upptäckte att port 8080 ska bytas ut mot 9201. Även efter detta så strulade det. Dock tills att jag kom på att jag tidigare hade avaktiverat MMS på mitt abb. Efter en uppdatering så fungerade det.

Alltså: man behöver inte ladda hem en ipcc-fil och ha en gammal iTunes för att få MMS att fungera.

Nej jag uppdaterade idag till Beta 5 från 2.2.1, MMS fanns inte och jag försökte återställa till 2.2.1 och till Beta 4 allt misslyckades. Kör senaste Itunes för Beta 5, sedan lagt in inställningarna i Network för mms, ställt den i återställningsläge och sedan återställt via Itunes igen till Beta 5. Och vips fanns mms där att välja jag kör med Telia och det fungerar perfekt både skicka och få mms

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-22 09:45

Någon som har lyckats importera en IPCC fil för tethering till beta 5?
Jag körde aldrig beta 4 så jag har inte lagt in ipcc genom den. Ny itunes klarar ju inte importen av ipcc-filer och version 8.2B7 (10) krachar bara på min macbook.

Kan man inte använda ssh eller sftp för att manuellt ändra denna inställning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-22 10:41
Ursprungligen av Zajber:

Någon som har lyckats importera en IPCC fil för tethering till beta 5?
Jag körde aldrig beta 4 så jag har inte lagt in ipcc genom den. Ny itunes klarar ju inte importen av ipcc-filer och version 8.2B7 (10) krachar bara på min macbook.

Kan man inte använda ssh eller sftp för att manuellt ändra denna inställning?

Körde update från 4an till 5an och hade redan då laddat över en ipcc profil. Fungerar perfekt. Dock vet jag inte om det går att köra direkt från 5an. Kan testa hemma sen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-22 11:13
Ursprungligen av 20hz:

Körde update från 4an till 5an och hade redan då laddat över en ipcc profil. Fungerar perfekt. Dock vet jag inte om det går att köra direkt från 5an. Kan testa hemma sen

Det vore trevligt. Jag ska forska lite i filsystemet en stund nu..

Efter ett totalhaveri med rosa skärm så är jag på G igen med Beta 5.
MMS är aktiverat manuellt, däremot använda den med 3G modem.. är detta totalt omöjligt i dagsläget ?

Eller finns det ngn ny ipcc fil att tillgå ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-23 12:24

Zajber: Funkar bra att dunka in ipcc profilen direkt till beta 5an. Men som sagt, hade den redan innan men då jag stoppar in den klagar den iaf inte.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-05-23 12:52
Ursprungligen av 20hz:

Zajber: Funkar bra att dunka in ipcc profilen direkt till beta 5an. Men som sagt, hade den redan innan men då jag stoppar in den klagar den iaf inte.

Men med vilken iTunes har du gjort det? För jag har inte fått det att fungera med 8.2b10 (13). Enligt webben ska det krävas en äldre version där detta inte är spärrat. Eller så gör man som jag gjorde - skriv in inställningarna manuellt och starta om iPhone.

Och jag missade att beta4 "expired" och blev sittandes med en ickefungerande telefon (har nämligen inget developerskonto utan har kört med fullösningar). Så det var lite pyssel med att få igång telefonen. Sitter nu med beta2 och funderar på hur jag ska komma upp till femman. Finns det någon som har en slot att sälja?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-23 19:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Och jag missade att beta4 "expired" och blev sittandes med en ickefungerande telefon (har nämligen inget developerskonto utan har kört med fullösningar). Så det var lite pyssel med att få igång telefonen. Sitter nu med beta2 och funderar på hur jag ska komma upp till femman. Finns det någon som har en slot att sälja?

Samma för mej. Men jag kan inte återställa, får fel 14, 21 bl a.
Hur gjorde du?
Min börjar återställningen, termometern växer både på iPhonen och iTunes, men innan den är klar kommer den lila bilden upp igen
Jag har iTunes 8.2b7 (10).

Ursprungligen av kenjon:

Samma för mej. Men jag kan inte återställa, får fel 14, 21 bl a.
Hur gjorde du?
Min börjar återställningen, termometern växer både på iPhonen och iTunes, men innan den är klar kommer den lila bilden upp igen
Jag har iTunes 8.2b7 (10).

Prova att återställa via Xcode det funkade för mig efter ett tag

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-23 23:35
Ursprungligen av @ndreas:

Prova att återställa via Xcode det funkade för mig efter ett tag

Det är bortom min kunskapsnivå

Bevaka tråden