Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testar iPhoneOS 3.0 beta?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av air:

Någon som har en källa var man hittar hur man ska modifiera carrier.plist filen? Jag sitter på Sonera's nät i finland så filerna från länken fungerar knappast.

Prova denna http://gist.github.com/81465

Och sedan PListEditPro (finns att ladda hem från Apple, googla efter den) för att redigera carrierfilen.

-jalle

Ursprungligen av BlackSmp:

Prova denna http://gist.github.com/81465

Och sedan PListEditPro (finns att ladda hem från Apple, googla efter den) för att redigera carrierfilen.

-jalle

Tack, hittade redan länken efter att jag postat och lyckades till och med hitta en finne som fått det att fungera så jag fick lite delad kunskap.

Nu fungerar MMS, men efter att jag skickat ett MMS så verkar 3G nätverket vara dött i cirka en minut. Någon annan som uppmärksammat detta?

För att testa:
* Avaktivera WLAN.
* Skicka MMS
* Försök nu gå in på t.ex. youtube applikationen, fungerar det direkt?

Ursprungligen av Lundmark:

Här finns operatörsinställningar för att få iPhone OS 3.0 att fungera med MMS. Däremot har jag inte fått dem att fungera. Jag använder Beta 3 som kom igår och även fast jag ser MMS-finesserna så fastnar meddelandet strax innan det skickats klart, för att sedan visa "kunde inte skickas".

http://andreasm.bloggy.se/operatorsintallningarna-for-att-fa-mms-att

Nån som fått MMS att fungera med 3.0b3? Jag kör med en gammal restore (självklart, eftersom jag inte kan förlora allting).

Jag hade samma problem med att MMS fastnade just innan det blev klart. Då gjorde jag en ren ominstallation och efter det så fungerade allt smärtfritt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-15 23:55
Ursprungligen av Lundmark:

Här finns operatörsinställningar för att få iPhone OS 3.0 att fungera med MMS. Däremot har jag inte fått dem att fungera. Jag använder Beta 3 som kom igår och även fast jag ser MMS-finesserna så fastnar meddelandet strax innan det skickats klart, för att sedan visa "kunde inte skickas".

http://andreasm.bloggy.se/operatorsintallningarna-for-att-fa-mms-att

Nån som fått MMS att fungera med 3.0b3? Jag kör med en gammal restore (självklart, eftersom jag inte kan förlora allting).

Laddar ner filen från siten, men den är i zip-format. iTunes vill inte installera den. Packar jag upp den blir det en Payload-mapp, iTunes vill inte installera det heller...?

Det borde gå att installera den. Du ska inte zippa upp filen. Det är iofs en zip-fil men du behöver bara zippa upp den för att redigera själva plisten.

Nu har jag iofs inte provat just den ipcc fil som du anger. Det kanske är något fel på den?

vad händer när du försöker installera den?

Testa med Firefox istället.

Ursprungligen av kenjon:

Laddar ner filen från siten, men den är i zip-format. iTunes vill inte installera den. Packar jag upp den blir det en Payload-mapp, iTunes vill inte installera det heller...?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-16 11:09
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Testa med Firefox istället.

Det löste problemet
Men var hittar jag mina synkade Anteckningar i datorn?

Ursprungligen av kenjon:

Det löste problemet
Men var hittar jag mina synkade Anteckningar i datorn?

Inte jag heller... Någon annan som gör det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-13 08:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte jag heller... Någon annan som gör det?

Du behöver ha 10.5.7an för det ska funka. Kom igår. Testade och det funkade!

Ursprungligen av 20hz:

Du behöver ha 10.5.7an för det ska funka. Kom igår. Testade och det funkade!

Jag provade med 10.5.7 nu på morgonen och hittade ändå inte. Iofs så var jag lite stressad i morse så jag kanske missade något, men var ligger de?

EDIT: Nu hittade jag... I mailappen. Det fattade jag aldrig

Senast redigerat 2009-05-13 16:47
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-16 11:11
Ursprungligen av Lundmark:

Här finns operatörsinställningar för att få iPhone OS 3.0 att fungera med MMS. Däremot har jag inte fått dem att fungera. Jag använder Beta 3 som kom igår och även fast jag ser MMS-finesserna så fastnar meddelandet strax innan det skickats klart, för att sedan visa "kunde inte skickas".

http://andreasm.bloggy.se/operatorsintallningarna-for-att-fa-mms-att

Nån som fått MMS att fungera med 3.0b3? Jag kör med en gammal restore (självklart, eftersom jag inte kan förlora allting).

Är det bara bilder man kan skicka med MMS (förutom text), inte ljud?
Jag kan ta emot både/och....

Ursprungligen av BlackSmp:

Givetvis, jag var (som ofta) otydlig.

Det som jag menade var att det är lovande för framtiden eftersom jag upplever att redan B2 är i paritet med 2.2

Håller INTE med. B2 var hopplös. Knapplåset slutade ofta att fungera (man kom in i appen som var öppen trots att låssymbolen syntes och det fanns inget sätt att återvända hem utan att reboota). iPod slutade fungera och låta. Att skriva SMS tog extremt lång tid eftersom tangentbordet hade sekundlånga lagg. Youtube kraschade ofta. Extrem seghet i menyerna då och då. osv.

Ursprungligen av Lundmark:

Håller INTE med. B2 var hopplös. Knapplåset slutade ofta att fungera (man kom in i appen som var öppen trots att låssymbolen syntes och det fanns inget sätt att återvända hem utan att reboota). iPod slutade fungera och låta. Att skriva SMS tog extremt lång tid eftersom tangentbordet hade sekundlånga lagg. Youtube kraschade ofta. Extrem seghet i menyerna då och då. osv.

Intressant, detta tyder på att det finns "individproblem"; dvs att det kan skilja sig ganska mycket mellan olika telefoner. Givetvis så finns det problem men jag upplever inte de problem som du beskriver (då hade jag blivit vansinnig). Har inte upplevt några problem med knapplåset men någon gång har jag hamnat i något konstigt läge i enstaka appar.

Däremot så ser jag att minnet ofta ligger i farozonen och gör rätt ofta "free memory" via MemoryInfo (en app).

Sedan så finns det ett antal appar som inte fungerar.

Beta 3 känns betydligt stabilare. Mina nätverksproblem med wifi är borta och det är inte alls så segt att t.ex. öppna anteckningarna eller få upp tangentbordet som det var i beta 2. Får se om det bygger upp igen efter en tids användande, men första intrycket är att det fixats ordentligt med buggar under huven. Och Youtube funkar igen.

Filen ska inte zippas upp, utan bara ha rätt namn. I inforutan, kolla vad filens hela namn är (filändelser syns inte säkert) och ändra namn till Telia_se.ipcc. Eller vad det nu var för telebolag.

Ingen som saknar Folders eller ngt slags trådat menysystem för program, blir tokig på att ha 100 ikoner i Springboard, särskilt när man inte kan ändra utseendet utan jailbreak.
Måste ju komma ngt lagligt alternativ till Cydia´s Folder

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-04-24 12:20

jag saknar folders som tusan, men jag vägrar jailbreaka min.. vill hålla den laglig..
funderar en stund nu och är grymt sugen på os3 beta..
men är det värt det?

det är nästan mest mms-funktionen jag är ute efter.. kanske sms/mail i landscape oxå..
men några mer jätteförändringar verkar det inte vara just i betan väl?

Jag som är väldigt ny med iphone (mindre än 1 vecka gammal) kan inte så mycket,
är det krångligt för mej att få igång mms-inställningar? (har telia)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-24 12:31
Ursprungligen av Questa:

jag saknar folders som tusan, men jag vägrar jailbreaka min.. vill hålla den laglig..
funderar en stund nu och är grymt sugen på os3 beta..
men är det värt det?

det är nästan mest mms-funktionen jag är ute efter.. kanske sms/mail i landscape oxå..
men några mer jätteförändringar verkar det inte vara just i betan väl?

Jag som är väldigt ny med iphone (mindre än 1 vecka gammal) kan inte så mycket,
är det krångligt för mej att få igång mms-inställningar? (har telia)

MMS funkar direkt utan några konstigheter, om man lägger in operatörsfilen enli tidigare inlägg.
Klipp&klistra, åäö på tangentbordet är andra saker som är välkomna.

Fortfarande kan jag inte hitta Anteckningar på min Mac, som jag har synkat från iPhone. Någon?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-04-24 13:10

vad kostar det ungefär? 10 dollar ungefär eller?
kan juh vara värt det fkt..
lite roligt med mms..

Kan man läsa dokument genom Spotlight?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-04-24 14:10

neee, jag har nog missuppfattat det hela, var får man tag på uppdateringen?

Ursprungligen av Questa:

neee, jag har nog missuppfattat det hela, var får man tag på uppdateringen?

Man måste vara registrerad iPhone-utvecklare (kostar 99 dollar per år) för att komma åt betan (som bara är tänkt för utvecklare). Sedan kan man ladda hem betan via utvecklings-sidan.

Beta 4 Ute någon som testat ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-30 11:37
Ursprungligen av @ndreas:

Beta 4 Ute någon som testat ?

Nja, får Okänt fel, kunde inte återställa (10)

Ursprungligen av kenjon:

Nja, får Okänt fel, kunde inte återställa (10)

Även med pre-release av nya iTunes ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-01 00:00
Ursprungligen av @ndreas:

Även med pre-release av nya iTunes ?

Det har jag inte testat, tack för info

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-02 23:12

testade att lägga in iphone os 3.0 beta 4 idag, fungerade klockrent.

Inga problem här. Gick bra att återställa från backup också. Och man *måste* köra 8.2 enligt Apple.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-04-30 12:05

Japp fungerar fint här, dock fortfarande en del program som kraschar..Bla SF bio.

Hur många mer Beta kommer släppas innan Release tror ni?
Inte testat själv men går det nu använda iPhonen som ett 3G modem till datorn utan hack med Beta 4:an ?

Bevaka tråden