- enapa
- Medlem ●
- Eskilstuna
Jannes teebee tog en omväg hit
... passar fint ihop med mQ.
Funkar, om någon undrar, finfint att seqa med uwen, accent, slides och hela faderullan.
Tack Källman för en snabb och smidig affär.
snyggt!!!
kommer dock snart ha ännu gulare setup än dej!
Ostbricka!
It's back!!!
http://www.youtube.com/watch?v=wld4x-wDnUA
Skaru inte ha en till?
Musikutrustning & Instrument - Synthar - Diverse racksynthar
Skaru inte ha en till?
Musikutrustning & Instrument - Synthar - Diverse racksynthar
Sluta retas...
Korg Electribe EM-1. Rompler med 50 vågformer och 144ish trummor men dom låter bra och varierar stort, går att tweaka rätt bra med. Sen är den kompakt, lättanvänd, lättförstådd och billig, och den har gummifötter istället för sylvassa skruvar som sliter upp bordsytor, och har suverän midi-implementation. ATTENTION ROLAND! >: )
Fast strömadaptern (tredjeparts kompakt ClasOhlson multiadapterstuk på den) dödde för inget skäl alls, och strömuttaget verkar glappa lätt, om det inte bara är så att det är strömadapter-pluggarnas överdrivna längd som ställer till det (vilket jag tror - var skaffar man då en icke-djup plugg?). Sagda strömadapter klarade max 0.25A, det förklarar saken
I like my women like I like my grooveboxes.
Trevligt MrLånghår! En trevlig manick det där...
Den är underbar och ger mig tankar om att sälja min Yamaha RM1x som bara agerar sequencer och dassig sunksynth-ljudmodul åt min Fatar SL880. Det skulle fria upp 4-6HE i racket och ge mig pengar åt det jag söker härnäst, en sampler med HD eller Korg EA-1 (VA syntes). RM1x är obekväm att använda även när den hänger i racket, men så kraftfull och stark, så många blinkenlights, så mycket potential.. som försvinner efter den hundrade gången man tar sig in i Jobs menyn och tappar lusten totalt.
Bekväma rattar, mjuka pads. Electribe, de många sätt jag älskar dig, let me count the ways.
Korg Electribe EA-1 igen, och lackskadan längst ner till vänster påminner 99% om den förra jag hade så det kanske är samma exemplar
Nu är min minimalist setup EM1, EA1 och KP3. Vad fattas?
Feedback-routad mixer som audio-in waveformsource till EA1an, just ja.
Jag fortsätter på groove box-temat. En styck MCP-500 kommer att hitta hem till mig i helgen. Min första MPC någonsin. Saknade möjligheten att sampla trummor. Jag är utled på de trumljud jag har. Jag inbillade mig att samplern i EX7:an skulle lösa detta, men nej. Disketter ÄR inte kul.