Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 590 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Köpte en korg polysix idag med mycket inte tråkigt piano på

Ursprungligen av neriks:

Usch ... varje gång SH1000 kommer på tal så får jag så grymt dåligt samvete. Jag slängde en fullt fungerade SH1000 (och en Kort Trident) i början av 90-talet ... vilket jag naturligtvis bittert ångrar idag

leere - grattis till fyndet!

Jag förstår hur du känner dig IDAG, men då på 90-talets början skrattade alla åt en om man hade en sådan synth. MS20 kostade 800kr i gulan. TB303 låg på 150kr. Medans M1 kostade 10.000.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-01 10:48
Ursprungligen av synthetic:

Jag förstår hur du känner dig IDAG, men då på 90-talets början skrattade alla åt en om man hade en sådan synth. MS20 kostade 800kr i gulan. TB303 låg på 150kr. Medans M1 kostade 10.000.

Exakt ...

Det trista idag är att en del av de syntar som jag får in på reparation är i så pass risigt skick att det inte är ekonomiskt att laga dem. Bland de trevligare maskiner som jag skrotat och som jag idag plockar reserdelar från finns en Arp Solina, en Moog Taurus (endast kretskortet) samt en Roland SH-2000. Jag har även en Yamaha D-85 som jag köpte för att skrota och plocka reservdelar från. När jag fick hem den och testade den så fungerade den och då blev det svårt att skrota den!

Ursprungligen av neriks:

Bland de trevligare maskiner som jag skrotat och som jag idag plockar reservdelar från finns en Arp Solina

-Vore ju fränt om choruset gick att plocka ut till en egen liten låda, bästa choruset i stada?

Haha, tycker du om mina "Clean Piano"-patches..

Ursprungligen av tobbetle:

Köpte en korg polysix idag med mycket inte tråkigt piano på

Ursprungligen av axelwaad:

Haha, tycker du om mina "Clean Piano"-patches..

Ja det finns en hel del goa ljud i den men de flesta ryker nog.

Ursprungligen av kroffe:

Grattis! Vårda den ömt!

Danke.
Jag ska göra mitt bästa. Vill aldrig mer spela på en trasig polysix.
Så snart dyker det nog upp en annons på en polysix som fungerar till ca 80-90%
/TObbE

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-01 12:41
Ursprungligen av tobbetle:

Köpte en korg polysix idag med mycket inte tråkigt piano på

Grattis! Vårda den ömt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-01 17:25

Evolver

Köpte en Evolver av Analog. Mycket nöjd

/Jon

En MPC2000XL med 8 ut har precis burits genom halva Stockholm i en IKEA-bag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 21:51
Ursprungligen av The Introvert:

En MPC2000XL med 8 ut har precis burits genom halva Stockholm i en IKEA-bag

Yeeehaw! Grym maskin!

Synthi A är på väg till AnalogSweden!

Ursprungligen av segerfalk:

Synthi A är på väg till AnalogSweden!

-Grattis / grymt!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-09-08 21:39
Ursprungligen av segerfalk:

Synthi A är på väg till AnalogSweden!

Svettigt! Grattis!

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-09-08 22:12
Ursprungligen av segerfalk:

Synthi A är på väg till AnalogSweden!

Ååh! Bra val. Löjligt rolig. Vass och frän i ljuden. Skumma repeterbara envelopes och riktig joystick! Du vet väl att under matrisen sitter en bred flatstiftskontakt med alla kontaktpunkterna kopplade! Jag tror att det var ett tidigt försök att kunna göra presets!. Bara att etsa upp lite kort och löda resistorer efter behag, eller varför inte sätta telejack?
Grattis. Jag är riktigt avis.

Ursprungligen av SINUS:

Ååh! Bra val. Löjligt rolig. Vass och frän i ljuden. Skumma repeterbara envelopes och riktig joystick! Du vet väl att under matrisen sitter en bred flatstiftskontakt med alla kontaktpunkterna kopplade! Jag tror att det var ett tidigt försök att kunna göra presets!. Bara att etsa upp lite kort och löda resistorer efter behag, eller varför inte sätta telejack?
Grattis. Jag är riktigt avis.

Ah, det är det som den är till för! Kanske blir en liten breakoutbox eller liknande. Har du något schema till den? Den kommer i helgen. Jag skall spela in när jag tar min synthi-oskuld. Nasty

Hittade denna: cartridge med ett ljud, typ!

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-09-08 22:44

Jag har faktiskt schema.. någonstans. Gjorde en riktig genomgång en gång på var alla kablar tar vägen i just en sådanhär. Den är sprängfylld av kabel!

Edit: där var nog inte så mycket kabel ändå... den tog bara väldig tid att mäta upp.

Senast redigerat 2008-09-08 23:12
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-09-08 22:47

Du har olika färg på patcpinnarna. Nu kommer jag inte ihåg villka som var vad, men det är olika resistanser på dem. När du pillar in en pinne så snor den av signalen. Samma källa kan gå till många ställen, så man väljer med färgerna hur mycket.

Ah! du hittade bilder på dem! Säg bara till så tillverkar jag ett par på firman.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 23:05

Wohoo coolt en Synthi A

Segerfalk ftw

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-09-09 08:05

hoppsan!!

Riktigt koolt! Önskedröm!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-09 13:14

va fan, en sån vill ju jag ha, och en buchla 200e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-10 00:43

Ingen synt men en Roland r8m + två ljudkort Electronic och 808:a billigt

Ursprungligen av Demokid:

Ingen synt men en Roland r8m + två ljudkort Electronic och 808:a billigt

Jag har några ljudkort till den jag vill bli av med. Lägger ut en annons på dem.

Det är en rätt bra maskin med hyggligt tryck i ljudet. Men är inte Electronic samma kort som det med en massa 808:ljud? Det finns ett kort som heter Dance som har ett gäng 909-ljud också. Dessa är väl värda med än hela maskinen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-10 16:18
Ursprungligen av Real Parakeet:

Jag har några ljudkort till den jag vill bli av med. Lägger ut en annons på dem.

Det är en rätt bra maskin med hyggligt tryck i ljudet. Men är inte Electronic samma kort som det med en massa 808:ljud? Det finns ett kort som heter Dance som har ett gäng 909-ljud också. Dessa är väl värda med än hela maskinen

Jo det är Dance och Electronic korten jag fick. Har dock inte fått hem den. Står hos en skältning just nu. Vad är det för kort du har?

En trasig Ion, var hittar man vettiga 24pulsers 12mm + 14mm skaft encoders någonstans? För oss vanliga dödliga som inte har reggat ngt företag?

  • Medlem
  • 2008-09-10 14:08

segerfalk....snart kan du börja ta entré biljett och ha guidade turer för 99 medlemmar!

En virus polar är mitt senaste tillskott

Ursprungligen av gazt:

segerfalk....snart kan du börja ta entré biljett och ha guidade turer för 99 medlemmar!

En virus polar är mitt senaste tillskott

Alla är välkomna att boka tid, precis så många timmar/dagar/månader som plånboken tillåter - det är ju en kommersiell studio

Korten ligger ute under "Säljes". Det är Jazz Brush, Sound Effects och Dry.

Pippn väntar på ett stort paket...

Bevaka tråden