- outshape
- Medlem ●
manikin-electronic.com/en/products_schrittmacher.html
Ser ni att den lirar olika långa steg? och att kanal 2-4 styr hur den lirar och hur länge... och åt vilket håll!!!
gaah!
Åh, jag har viljat ha den i flera år men vafan 17 000 SEK för en sequencer liksom.
Den eller en Sequentix vill jag ha någon dag.
den kan låta som ett rhodes!! om man vill!!!
Känns som den mest knasiga sequensern jag hittade, går långt över elektronburkarnas gränser i rymt och slump... tror det kan bli en skön kombination med elektronerna...
amino: du har en... koolt!! väldigt få som skriver om den tycker jag, kanske för den är lite egen och så dyr...
iaf så kände jag att mc303 kunde göra roliga saker som elektronerna inte kan, de är så jävla stiffa!! denna kan fan lira hur knasigt som hellst!!
Är fan nu mera lysrisk än från början av ratt/step-knapps upplegget, överskådligt fast utan "x0x-bygga pattern" iom att det är 2 rader med blubbar... Sen är den ju rätt jobbig med... har terroriserat dom lite, hoppas dom fixar lite nya triks.. de verkar positivt inställda till mina ideaer iaf...
32kanaler vansinne!!
gaah!
Är fan nu mera lysrisk än från början av ratt/step-knapps upplegget, överskådligt fast utan "x0x-bygga pattern" iom att det är 2 rader med blubbar... Sen är den ju rätt jobbig med... har terroriserat dom lite, hoppas dom fixar lite nya triks.. de verkar positivt inställda till mina ideaer iaf...
Jag skickade över en en lång lista med förbättringsförslag till dem för snart två år sedan och OS:t har uppdaterats noll gånger sedan dess. Har du 1.0d i den? Den finns inte på hemsidan, men jag fick den skickad till mig.
Det jag saknar mest är väl egentligen en song-mode. Och skalkvantisering. Det är rätt svårt att jämföra den med någon annan sequencer. Den är inte riktigt lika snabbarbetad som de snabbaste, men den är så genialiskt modulärt uppbyggd att man väldigt enkelt kan få fram saker som ingen annan sequencer överhuvudtaget klarar.
Jag skickade över en en lång lista med förbättringsförslag till dem för snart två år sedan och OS:t har uppdaterats noll gånger sedan dess. Har du 1.0d i den? Den finns inte på hemsidan, men jag fick den skickad till mig.
Det jag saknar mest är väl egentligen en song-mode. Och skalkvantisering. Det är rätt svårt att jämföra den med någon annan sequencer. Den är inte riktigt lika snabbarbetad som de snabbaste, men den är så genialiskt modulärt uppbyggd att man väldigt enkelt kan få fram saker som ingen annan sequencer överhuvudtaget klarar.
Nej det finns inget annat som kan det den kan va??;)
Hihihi!!
En "shoppingrunda" i Göteborg i helgen resulterade i att jag kom hem med ett par Roland, en R8m och en JP8000.
R8m var precis så som jag mindes den sen förra gången jag hade en så där funkade det med nostalgi men JP:n som jag drömt om så länge gav mig inte alls den kick jag hoppats på, vissa drömmar kanske borde förbli drömmar...
Jag får väl ge den en chans annars verkar den ju inte så svårsåld.
Jag sitter ju med mitt hemma bygge här och den har en del trix oxå hihi!!
YouTube - MBSEQ V3 Session 3
Inte min i filmen ju OBS!!
amino: 1.0c har jag i tror jag...
Songmode är verkligen inget som jag har behov av, mer kopiering av noter och slingor, samt lite clear och sånnt...
Känns iofs som att jag skaffade den för de grejjerna inte elektronerna har, så den får liksom köra sitt race.. kommer bli kul att grotta ner sig i den!!
amino: 1.0c har jag i tror jag...
Songmode är verkligen inget som jag har behov av, mer kopiering av noter och slingor, samt lite clear och sånnt...
Känns iofs som att jag skaffade den för de grejjerna inte elektronerna har, så den får liksom köra sitt race.. kommer bli kul att grotta ner sig i den!!
Det finns bara en nyhet i 1.0d, men den är ack så kul, nämligen trumspår!
Det bästa annars tycker jag är möjligheten att ha olika antal steg på varje spår och samtidigt synka dem till den globala klockan.
ellesspe... grattis till JP-8000. Ge den en chans. Fluffigare pads finns inte på den här sidan Jx8p.
Själv fick jag hem en Alesis ION i nyskick. Ja, den var nästan ny också. Förra ägaren köpte den ny i april när Musikbörsen sålde dem för 4995:- Och jag gav inga 7500:- för den kan jag säga
Mitt första intryck av den... fan vad tjockt den låter. Den lirar i en helt annan liga än JP-8000 och Nova.
ellesspe... grattis till JP-8000. Ge den en chans. Fluffigare pads finns inte på den här sidan Jx8p.
Själv fick jag hem en Alesis ION i nyskick. Ja, den var nästan ny också. Förra ägaren köpte den ny i april när Musikbörsen sålde dem för 4995:- Och jag gav inga 7500:- för den kan jag säga
Mitt första intryck av den... fan vad tjockt den låter. Den lirar i en helt annan liga än JP-8000 och Nova.
Tack, och grattis själv.
JP:n ska få många chanser, jag ger mig inte så lätt. Men när jag läser ditt inlägg låter det ju som jag borde köpt en ION
Blaff spladaff, mitt i natten, men fullt nykter och alert... faller jag slutligen till föga efter månader av hårdvarulusta, katalogbläddrande och internetsurfande... jag vill ha en pryl att spela på, som kan spelas utan datorn men även integreras med datorn. Och den måste kännas prisvärd. Men får gärna överraska. Plötsligt står hon där och är helt perfekt. Alesis Fusion 8HD. Ha! Jag beställde. Kanske marknadens mest underskattade instrument någonsin? Återstår att se, men jag brukar lita på min magkänsla... känns det rätt så är det rätt. Många säger att Fusion inte går att jämföra med andra workstations, den är mer av en Nord Modular G2 i annan förpackning. Och en sampler. Ja jösses. Skönt med en 88 också. Ah. Det här blir nog bra! : )
Blaff spladaff, mitt i natten, men fullt nykter och alert... faller jag slutligen till föga efter månader av hårdvarulusta, katalogbläddrande och internetsurfande... jag vill ha en pryl att spela på, som kan spelas utan datorn men även integreras med datorn. Och den måste kännas prisvärd. Men får gärna överraska. Plötsligt står hon där och är helt perfekt. Alesis Fusion 8HD. Ha! Jag beställde. Kanske marknadens mest underskattade instrument någonsin? Återstår att se, men jag brukar lita på min magkänsla... känns det rätt så är det rätt. Många säger att Fusion inte går att jämföra med andra workstations, den är mer av en Nord Modular G2 i annan förpackning. Och en sampler. Ja jösses. Skönt med en 88 också. Ah. Det här blir nog bra! : )
Köpte du demoexet på Thomann?
Tjo! Jag fick en sån där plötslig ingivelse, att wow, den här är bättre än vad vi förstår... och hey... det verkar inte finnas så många kvar. Gotta buy! ; ) Köpte inget demoex, köpte en sproilans, Musicstore säljer dem för 999€, tog även 128 Mb minne, stativ å obligatorisk gaspedal (till allt som påminner om ett piano). Cash on delivery, får se när den dyker upp nu då! : ) Man kanske hinner panta lite fler burkar tills dess... hehe.
Impulsköp är härliga! Hoppas den är rolig PF, alltid spännande att köpa sånt man inte provat innan. Jag själv hade aldrig provat en JP-8080 innan jag köpte den. Det var en sån synt jag drömde om att köpa 1998 men inte hade råd till då, var 16 år gammal när den släpptes och vill minnas att den var bra dyr för en liten kid som mig då.
Har suttit uppe inatt och verkligen läst igenom manualen till den samt tweakat den och styrt den via cubase, jävla rolig synt när man lär sig den, Den kan låta simpelt och mjukt/bubbligt som en SH-101/Juno-106 för att i nästa stund fräsa till som en Jupiter-8, och sen knorra som en TB-303. Så den täcker verkligen in ett brett spektrum av ljudklanger.
Så mitt senaste syntinköp börjar ge frukt nu, några veckor efter inköp.
najs /mr bara att pumpa på nu då!
Jag har fått knas/grus i svepet på en kanal i mitt m208. Det liksom självsvänger/oscillerar/feedbackar av sig själv. Men det är inget som stör mig. Bara kul.