Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 590 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-18 19:23

Jag vet inte.. jag har inte kunnat få det ljudet på MnM,, men det kanske går? .. apan?

• Medlem
  • 2008-11-18 21:20

Monomaskinen har ju inte filtret från sid, vilket gör en hel del för soundet. Sedan låter den alldeles för rent. Däremot så tycker jag den låter riktigt bra som synt betraktat!

• Medlem
  • Borås
  • 2008-11-18 22:27
Ursprungligen av jgb:

Monomaskinen har ju inte filtret från sid, vilket gör en hel del för soundet. Sedan låter den alldeles för rent. Däremot så tycker jag den låter riktigt bra som synt betraktat!

Japp, håller med. Den är inte dålig, men det blir en helt annan synth.

Apan; hehe

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-11-18 23:16

äh.. låter det så är det bra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-25 21:28

ingen synt, men en kenton pro solo åker posttåg till mig nu.

Fick nyss hem en Oberheim DX..

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-11-26 18:03

trummis najs som fn!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-04 13:20

min tjej tycker den ser ut som en kassa-apparat och jag kan delvis hålla med.
Men jag gillar min nya mpc 4000!

En Korg Micro X!

Som jag bytte till mig från den trevlige herr nvmph här på 99!

Ursprungligen av Synapskollaps:

En Korg Micro X!

Fint!
Är sugen på en sådan! Korgarna gör bra grejer

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-12-04 16:30

och idag hittade en ny mpc2500 sitt hem
väger mer än väntat, den är snygg i verkligheten men inte på bild

frågan är väl mer om det skall bli jjos eller inte.

-HeLe. jepp Jag hade en p3000 tidigare som jag sålde vid en penga kris men lyckades hitta en till salu igen.
jag kände till 2st i sverige tidigare men den som jag fick tag på nu var ingen av dom.så antagligen finns det 3 st ,eller?
jag har 3 st EIIIor Bara en som fungerar dock.Samt en som jag lånat av en polare.
Svårt att sätta en prislapp på något som inte finns till salu.

UPS var precis här och nu står Voyager OS:en på soffbordet och väntar på att bli rumstempererad. För det är nog en god idé, väl?
Jag får läsa lite i manualen och patchboken som låg med i lådan (glad överraskning) så länge

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-05 14:22

Trevligt! Jag vill också ha en rumstempererad Oldschool på soffbordet när jag kommer hem idag...:)

En DSI Mopho har flyttat hem till mig. Första synthköpet på år och dag. Egentligen tänkte jag satsa på en ny Moog LP2....men sedan började jag fundera på vad 17 jag skulle med en sådan till?

Första intrycket av Mopho var väldigt bra. Editorn är en gudagåva och ljudet är så göttigt analogt som jag hoppats på. Det enda jag evetuellt saknar på den är ett högpassfilter och USB - men det är inget som jag retar mig på precis.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-12-08 22:16

Ryms inte direkt i laptopväskan men MacBeth M5N jag haft hemma några dar nu har andra goda egenskaper. Har man bratwurstfingrar som jag så är den himmelriket jämfört med min gamla eurorackmodular där det var jävligt trångt mellan rattarna.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-09 21:58
Ursprungligen av MidFi:

Ryms inte direkt i laptopväskan men MacBeth M5N jag haft hemma några dar nu har andra goda egenskaper. Har man bratwurstfingrar som jag så är den himmelriket jämfört med min gamla eurorackmodular där det var jävligt trångt mellan rattarna.

Grattis!! Då borde vi va runt 4st i Sverige med en sådan däringa då!! Sweet!

Ursprungligen av OldNikk:

Grattis!! Då borde vi va runt 4st i Sverige med en sådan däringa då!! Sweet!

Ken håller på och kämpar med min!

Så vi är snart 5 i sverige...

Håhå!

Jag fick en Casio miniräknare med inbyggd synt (eller var det tvärtom?!) idag.

Da da da!

Gudars vad kackigt den låter! Stämningen var hög i fikarummet idag!

O du store tid, den finns som VST:
Casio VL-TONE emulator

/R.t:M.I.

Uj sikket fint exemplar.
Jag har två hemma: min, som ser ut som skit och frugans som är nästan mint... (gissa vem som aldrig lekte med sin)
Jag använder oftast min som trummis genom phaserpedal
presetten 99999999..eller når sånt låter skoj dladladladladladladladladladla...

Ursprungligen av Rotwang:

Håhå!

Jag fick en Casio miniräknare med inbyggd synt (eller var det tvärtom?!) idag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 23:39

MidFi:
Wow fan vad nice, grattis! Har aldrig testat den trots att jag varit på JAM miljoner gånger. Den har aldrig varit inkopplad. Den ska tydligen låta väldigt lik 2600:an. Nu fåru bjussa osså på en smakis

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-09 06:10

Jösses, MidFi, de där är ju hur snygga som helst, vore jättekul med en rapport och en demo! Känns som en sån där "en sån ska jag köpa när jag blir stor" (på royalties då?)...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-09 22:37

Uppgradering: Nord Electro 3 inköpt på 4Sound här i Göteborg. Nu står deras butik tom på sådana ett tag framöver. De förväntas få in två till under december månad. Förtidigad julklapp, perhaps.

• Medlem
  • Tyresö
  • 2008-12-11 19:05

Köpte en Alesis Micron för några dagar sedan. Är mycket nöjd!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-12 14:39

Man ska nog inte se M5:an som en ARP-klon. Läste någonstans att Ken INTE hade för avsikt att den skulle låta som en ARP, den har bara designats så.

Den vita M5N är väldigt snygg ihop med Modcan (Bruce Duncan) B-serien, apropå fabrikörer med skotska efternamn.

Njut Sonic State - News (Video Item) WNAMM06: Analog Haven PT2, Ken MacBeth, ModCan and Dr Doepfer

Senast redigerat 2008-12-12 15:03

jag köpte outshapes machinedrum häromsistens.
meget nice!

Och jag köpte Elektrons Machinedrum!

köpt prophet 2002, så nu kanske någon vill ta över min DSS-1?

Ursprungligen av remsjev:

köpt prophet 2002, så nu kanske någon vill ta över min DSS-1?

Säg till om du kommer över coola disketter, originaldisketter eller liknande till profeten. Skulle gärna ha dem...

Ursprungligen av outshape:

Säg till om du kommer över coola disketter, originaldisketter eller liknande till profeten. Skulle gärna ha dem...

jora, det fanns några winecountry som var bra, inga sequential original dock.
jag har ingen studio förräns i januari, så jag dumpade den hos en polare så länge

Självklart kan du få lite ljud..jag har ny tel nr, så pm'a ditt nummer

Bevaka tråden