- odlarn
- Medlem ●
- Borås
Monomaskinen har ju inte filtret från sid, vilket gör en hel del för soundet. Sedan låter den alldeles för rent. Däremot så tycker jag den låter riktigt bra som synt betraktat!
Japp, håller med. Den är inte dålig, men det blir en helt annan synth.
Apan; hehe
Fick nyss hem en Oberheim DX..
En Korg Micro X!
Som jag bytte till mig från den trevlige herr nvmph här på 99!
-HeLe. jepp Jag hade en p3000 tidigare som jag sålde vid en penga kris men lyckades hitta en till salu igen.
jag kände till 2st i sverige tidigare men den som jag fick tag på nu var ingen av dom.så antagligen finns det 3 st ,eller?
jag har 3 st EIIIor Bara en som fungerar dock.Samt en som jag lånat av en polare.
Svårt att sätta en prislapp på något som inte finns till salu.
En DSI Mopho har flyttat hem till mig. Första synthköpet på år och dag. Egentligen tänkte jag satsa på en ny Moog LP2....men sedan började jag fundera på vad 17 jag skulle med en sådan till?
Första intrycket av Mopho var väldigt bra. Editorn är en gudagåva och ljudet är så göttigt analogt som jag hoppats på. Det enda jag evetuellt saknar på den är ett högpassfilter och USB - men det är inget som jag retar mig på precis.
Ryms inte direkt i laptopväskan men MacBeth M5N jag haft hemma några dar nu har andra goda egenskaper. Har man bratwurstfingrar som jag så är den himmelriket jämfört med min gamla eurorackmodular där det var jävligt trångt mellan rattarna.
Ryms inte direkt i laptopväskan men MacBeth M5N jag haft hemma några dar nu har andra goda egenskaper. Har man bratwurstfingrar som jag så är den himmelriket jämfört med min gamla eurorackmodular där det var jävligt trångt mellan rattarna.
Grattis!! Då borde vi va runt 4st i Sverige med en sådan däringa då!! Sweet!
Uj sikket fint exemplar.
Jag har två hemma: min, som ser ut som skit och frugans som är nästan mint... (gissa vem som aldrig lekte med sin)
Jag använder oftast min som trummis genom phaserpedal
presetten 99999999..eller når sånt låter skoj dladladladladladladladladladla...
Håhå!
Jag fick en Casio miniräknare med inbyggd synt (eller var det tvärtom?!) idag.
Man ska nog inte se M5:an som en ARP-klon. Läste någonstans att Ken INTE hade för avsikt att den skulle låta som en ARP, den har bara designats så.
Den vita M5N är väldigt snygg ihop med Modcan (Bruce Duncan) B-serien, apropå fabrikörer med skotska efternamn.
Njut Sonic State - News (Video Item) WNAMM06: Analog Haven PT2, Ken MacBeth, ModCan and Dr Doepfer
jag köpte outshapes machinedrum häromsistens.
meget nice!
Säg till om du kommer över coola disketter, originaldisketter eller liknande till profeten. Skulle gärna ha dem...
jora, det fanns några winecountry som var bra, inga sequential original dock.
jag har ingen studio förräns i januari, så jag dumpade den hos en polare så länge
Självklart kan du få lite ljud..jag har ny tel nr, så pm'a ditt nummer