Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nya iPhone 3GS är här! Priset är endast $199 för 16GB versionen.
32GB kostar $299. Finns i svart eller vitt precis som tidigare. Lanseras 19:e Juni i USA!
iPhone 3G kostar nu endast $99!

S står för "Speed". Ser likadan ut som den nuvarande. Ingen kamera på framsidan som tidigare rykten sagt. 2-3x gånger så snabb. Stödjer 7.2 Mbit HSPDA (Turbo 3G).

Batteritiden förbättrad - upp till nio timmar internetsurfing, 10 timmar video, 30 tilmmar ljud, 12 timmar 2G telefoni och 5 timmar 3G telefoni.

Miljövänlig utan arsenik i glaset och inget kvicksilver i bildskärmen.

Helt ny kamera - 3 Megapixel med autofocus!
Auto-makro för bilder endast 10cm från kameran Bättre ljuskänslighet.
"Tap-to-focus" för manuell fokusjustering.

Den kan spela in video!
30 bilder per sekund, VGA upplösning med ljud, auto-fokus, auto-vitbalans och auto-bländare. Enkelt att switcha mellan kamera och videokamera. Möjlighet att redigera filmerna på telefonen och ladda upp enkelt till YouTube, MMS, MobileMe och Email.

Röststyrning iPhone kan nu styras med rösten!

Digital kompass finns inbyggd.
iPhone stödjer nu Nike+

iPhone mjukvara

iPhone 3.0 har 100 nya funktioner och är GRATIS för alla iPhone användare!.
17:e Juni lanseras iPhone OS 3.0! Kostar $9.95 för iPod Touch.

Cut, Copy & Paste finns nu.
Tangentbordet går nu att använda horisontellt i alla huvudapplikationer.
MMS lanseras med iPhone 3.0. Sökning med Spotlight i hela iPhone!

Peer-to-peer via Bluetooth. Möjlighet att ansluta till andra telefoner för exempelvis spel trådlöst med vänner.

"Find my iPhone" är en ny funktion för den som tappat bort sin telefon!
Endast för MobileMe användare - logga in och se var telefonen är någonstans på en karta. Du kan slå på ett "pling" så börjar telefonen plinga - superlätt att hitta den. Genom "remote wipe" från Mobile Me kan du radera telefonen via distans!

Javascript i Safari är 3x så snabbt i iPhone 3.0. Stöd för strömmande ljud och video. Auto-fill för användarnamn och kontakter (från adressboken).

Stöd för 30 språk inklusive Hebreiska, Grekiska, Koreanska, Thai, Arabisk etc.

Internetdelning är nu möjligt på iPhone - via Bluetooth, Wifi eller USB-kabel!
Din bärbara dator kan använda internetanslutningen från din iPhone!

Det blir nu möjligt att hyra eller köpa filmer via iPhone och se dom direkt i telefonen!
Även TV-shower, musik och ljudböcker. iTunes U finns på iPhone också.

Apple har sålt 40 miljoner iPhone och iPod Touch.
Det finns 50.000 program för iPhone just nu! En miljard nedladdade program från AppStore.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-08 21:39

Dags för ny telefon nu då... 32gb.. tatt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 21:39

Om inte annat får man ju 3G:n rätt billigt nu? Får se vilken deal Telia och Telenor fläskar på me!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-08 21:42

Det är dock oklart när exakt den släpps i Sverige, om det är 9:e juli eller "nångång" juli 2009

Det är definitivt inte 9 juli. Det står ju juli '09 på iCalikonen. Så tror i alla fall jag. Annars hade inte '0-delen varit med.

Ursprungligen av Capeman:

Det är definitivt inte 9 juli. Det står ju juli '09 på iCalikonen. Så tror i alla fall jag. Annars hade inte '0-delen varit med.

Ja, jag lutar också åt det. Jag har försökt leta efter mer info från Apple på hemsidan, i pressmeddelandet och liknande, men jag har inte hittat några exakta lanseringsdatum. Och det står inte något ännu bland TeliaSoneras pressmeddelanden.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag lutar också åt det. Jag har försökt leta efter mer info från Apple på hemsidan, i pressmeddelandet och liknande, men jag har inte hittat några exakta lanseringsdatum. Och det står inte något ännu bland TeliaSoneras pressmeddelanden.

Jag kollade tillbaka på keynoten nu igen, Phil säger "a week or two later" utifrån den 26 juni. Så första halvan av juli lär det bli.

Här är länk till Telias pressmeddelande:

http://www.teliasonera.se/press/pressreleases/item.page?prs.itemId=431290

Nu återstår bara att de presenterar ett datum också.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-09 19:10
Ursprungligen av Adrian B:

Här är länk till Telias pressmeddelande:

http://www.teliasonera.se/press/pressreleases/item.page?prs.itemId=431290

Nu återstår bara att de presenterar ett datum också.

Japp, frågan är när det är mest troligt att det blir?
Förhoppningsvis ganska snart så att man kan planera ekonomin lite (fick ju skattepengarna idag ) eller så blir det säkert någon dag innan..
Dock vill de nog hemskt gärna hype'a det så mycket som möjligt för att få mer kunder

Jag ringde Telia tidigare idag och frågade om de visste något om detta (detta var runt 12tiden idag, innan jag hade sett pressmedelandet från Telia) samt om man kunde förhandsboka ett ex, så man slipper stå i en massa kö och även kan få den samma dag, men de hade inte mycket aning om vad som gällde än så länge.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-06-08 22:05

Någon får agera målvakt

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-08 22:11

Ska bli intressant att se hur lång tid Telia ska ha på sig för att ta fram abonnemangskostnad på de nya modellerna.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-08 22:29

Vet någon om de kommer sälja telefonerna på samma sätt som tidigare - dvs med iTunes-aktivering (och därav eventuella upplåsningschanser för oss svenskar)? Kommer isånafall plocka hem en 32GB under USA-resan..

Annars blir det väll italien igen

Samma dag den finns i affären och köpa kommer det finnas en i min ficka...

Vilken version beror på priset...

Dags att skaffa sig en italiensk kompis.

Någon som hittat nått om själva skalet? På bilderna ser i alla fall framsidan lite mattare ut. Anti-fingeravtryck är fan mer värt än kompass, video och röststyrning tillsammans.

--
A

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 22:51

Italienska ebay

... har man kunnat köpa olåsta iPhones.
Hoppas den nya 3GS kommer säljas där med...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 23:01
Ursprungligen av markstrom:

Dags att skaffa sig en italiensk kompis.

Någon som hittat nått om själva skalet? På bilderna ser i alla fall framsidan lite mattare ut. Anti-fingeravtryck är fan mer värt än kompass, video och röststyrning tillsammans.

--
A

Samma utsida.

Fast med en skärmyta som motstår fingeravtryck. Som sagt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-08 23:26
Ursprungligen av Capeman:

Fast med en skärmyta som motstår fingeravtryck. Som sagt.

"Fingerprint-resistant oleophobic coating"

Undra hur pass tålig den är mot repor jämfört med dagens glas...

  • Medlem
  • City
  • 2009-06-09 00:32

Tycker det är anmärkningsvärt att det inte blev någon ändring på skalet alls. Tror dom kommer tappa väldigt många som vill uppgradera pgr av detta, b.la. mig som kommer nöja mig med en billigare 3G version.

50% av upplevelsen med Apple är ju just designen och oavsett hur grym iPhone var för något år sedan så är det ändå gammal skåpmat, det hade räckt med någon millimeter på storleken antingen i tjockled eller avkapning av botten eller toppen eller vad säger ni?

Jag är minst sagt besviken, kompass, bättre kamera, hdspa i all ära men kom igen nu...suck

(vad nördigt att lipa över detta men men )

Enligt macworld e det 9 Juli som gäller, inte omöjligt med detta då det var väl runt där de va förra versionen kom också?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Enligt macworld e det 9 Juli som gäller, inte omöjligt med detta då det var väl runt där de va förra versionen kom också?

Det är möjligt att det blir så, men även MacWorld har blandat ihop 9 juli med juli '09.

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Enligt macworld e det 9 Juli som gäller, inte omöjligt med detta då det var väl runt där de va förra versionen kom också?

19 juni släpps den i sex länder. 26 juni släpps den i ytterligare ett gäng länder, och enligt Phil kommer den "en till två veckor senare" att släppas i en massa länder inklusive Sverige.

Två veckor efter 26 juni innebär fredagen den 10 juli, och vi kan väl tolka det som att detta är det senaste datum den bör dyka upp. Så vitt vi vet kan den lika gärna komma 3 juli.

Så iPhone 3G S har vi någonstans mellan 3 och 10 juli.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

19 juni släpps den i sex länder. 26 juni släpps den i ytterligare ett gäng länder, och enligt Phil kommer den "en till två veckor senare" att släppas i en massa länder inklusive Sverige.

Två veckor efter 26 juni innebär fredagen den 10 juli, och vi kan väl tolka det som att detta är det senaste datum den bör dyka upp. Så vitt vi vet kan den lika gärna komma 3 juli.

Så iPhone 3G S har vi någonstans mellan 3 och 10 juli.

Frågan är om det är värt att köpa den? Skulle va trevligt med en snabbare (inte snabbare internet) iPhone med mer minne, att den har snabbare 3G struntar jag egentligen i, tror inte jag ens kommer att notera det.

Ursprungligen av Patrik D:

Frågan är om det är värt att köpa den? Skulle va trevligt med en snabbare (inte snabbare internet) iPhone med mer minne, att den har snabbare 3G struntar jag egentligen i, tror inte jag ens kommer att notera det.

Jag sitter på en iPhone 2G och jag är riktigt sugen på 3G S. Bättre kamera och mer prestanda är egentligen tillräckligt för mig, resten är bonus (iPhone 3G var jag däremot aldrig sugen på, för liten skillnad).

iPhone befinner sig på samma stadie som Macarna gjorde för ett antal år sedan. Då var hastigheten på webbsurfandet begränsat av datorns hårdvara i första hand, inte av bandbredden. För även med det snabbaste bredbandet så var det segt att surfa. Vi fick bättre och bättre webbläsare, men det stora lyftet var när hårdvaran blev snabbare. iPhone befinner sig i samma läge idag, förbättrad prestanda är det som gör det stora lyftet, inte snabbare överföring.

Det skulle inte förvåna mig om det upplevs som snabbare att surfa via EDGE på iPhone 3G S än via 3G på iPhone 3G.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 15:54
Ursprungligen av Adrian B:

Jag sitter på en iPhone 2G och jag är riktigt sugen på 3G S. Bättre kamera och mer prestanda är egentligen tillräckligt för mig, resten är bonus (iPhone 3G var jag däremot aldrig sugen på, för liten skillnad).

iPhone befinner sig på samma stadie som Macarna gjorde för ett antal år sedan. Då var hastigheten på webbsurfandet begränsat av datorns hårdvara i första hand, inte av bandbredden. För även med det snabbaste bredbandet så var det segt att surfa. Vi fick bättre och bättre webbläsare, men det stora lyftet var när hårdvaran blev snabbare. iPhone befinner sig i samma läge idag, förbättrad prestanda är det som gör det stora lyftet, inte snabbare överföring.

Det skulle inte förvåna mig om det upplevs som snabbare att surfa via EDGE på iPhone 3G S än via 3G på iPhone 3G.

Jag håller med Adrian där. Sitter också med iPhone 2G och ska köpa 3Gs när den väl släpps. Blir vär i Belgien utan simlock.

Vad gäller surfa över edge så är det faktiskt överföringen som gör det extrem långsamt. Räcker högst för email men för att surfa är det olidligt långsamt.

//Rob

Bör man köpa iPhone 3Gs i Italien

Har en kompis som drar till Italien snart. Har hört att nya iPhone är billigare i Italien om man köper den obunden till operatör. Vet inte om det stämmer, men var kan jag kolla upp priset i Italien? Någon som vet någon bra sida? Och framför allt... ÄR den billigare i Italien nu när Euron är så förbannat dyr?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-13 21:36
Ursprungligen av Helmantlad:

Har en kompis som drar till Italien snart. Har hört att nya iPhone är billigare i Italien om man köper den obunden till operatör. Vet inte om det stämmer, men var kan jag kolla upp priset i Italien? Någon som vet någon bra sida? Och framför allt... ÄR den billigare i Italien nu när Euron är så förbannat dyr?

http://www.99.se/koepa-iphone/245851-koepa-iphone-olast-utomlands-new-post.html

MMS-inställningar för iPhone 3GS

Jag har köpt min telefon i Italien. Jag har 3 som operatör. De kan inte hjälpa mig med mina MMS-inställningar. Jag har på nätet hittat inställningar där man ska gå in i "mobilt datanätverk". Problemet är bara att den menyn inte återfinns på 3GS. Tre tippsar om att återställa fabriksinställningar via iTunes... Någon som har ett bättre tips?

Ursprungligen av Helmantlad:

Jag har köpt min telefon i Italien. Jag har 3 som operatör. De kan inte hjälpa mig med mina MMS-inställningar. Jag har på nätet hittat inställningar där man ska gå in i "mobilt datanätverk". Problemet är bara att den menyn inte återfinns på 3GS. Tre tippsar om att återställa fabriksinställningar via iTunes... Någon som har ett bättre tips?

Inställningar->allmänt->nätverk->mobilt nätverk där är inställningarna för MMS samt surf..

Äntligen

Har nu varit och skrivit in mig
på "kölistan" på stans bägge Telia butiker.
Men som på alla andra ställen så yrar dom
om lev datum... suck bara att vänta som en
dregglande bulldog

Bevaka tråden