- B843186
- Medlem ●
- Västerås
Jag har utvecklarversionen av OS 3.0 GM eftersom jag är med i developer program men jag har märkt en bugg eller ska det vara så kanske, Hur som helst är det någon mera en jag med Telia som inte kan skicka MMS om man är ansluten till ett trådlöst nätverk? Mina MMS vägrar gå iväg då å står misslyckat men stänger jag av wifi å kör på 3g så skickas det iväg.
Själv kan jag inte skicka några MMS alls efter att uppdaterat till 3.0GM.
Hade samma problem, men jag startade om min lur o sen fungerar det perfekt! (men jag kör ju Comviq i min iPhone 3G 3.0)..
BTW är numerisk Wi-Fi och funktionen att kunna se batteristyrkan i % bredvid batteriet enbart för Jailbreakade eller finns det i 3.0? Anledning att jag frågar är att jag har kvar detta, min custom carrier logo och Emoji Emoticon-tangentbordet på min iPhone 3G efter att jag uppdaterade till 3.0..
BTW är numerisk Wi-Fi och funktionen att kunna se batteristyrkan i % bredvid batteriet enbart för Jailbreakade eller finns det i 3.0? Anledning att jag frågar är att jag har kvar detta, min custom carrier logo och Emoji Emoticon-tangentbordet på min iPhone 3G efter att jag uppdaterade till 3.0..
Här är 2 bilder så ni ser vad jag menar.. Har inte sett 3.0 på en iPhone som aldrig varit Jailbreakad förut så jag vet inte vad om detta är funktioner som finns i 3.0, men smileysarna tvivlar jag på att de finns med i 3.0 (det är runt 100 olika smileysar/figurer).. Någon som vet?
Här är 2 bilder så ni ser vad jag menar.. Har inte sett 3.0 på en iPhone som aldrig varit Jailbreakad förut så jag vet inte vad om detta är funktioner som finns i 3.0, men smileysarna tvivlar jag på att de finns med i 3.0 (det är runt 100 olika smileysar/figurer).. Någon som vet?
Smajlisarna finns. Om du har japansk leverantör. Inte någon annan. Går att på något sätt via jailbreaking att låsa upp dem för alla andra, men vet inte hur. Sök på "emoji"
Det finns en guide att läsa här:
http://www.ilove.nu/blogg/programtips-app-store/sa-anvander-du-smileys-pa-din-iphone-utan-jailbreak
MMS funkar utmärkt för mig!
Jag la in 3.0 GM i förra veckan och MMS går att skicka, och jag har Halebop.
Skulle någon vara så snäll och dela med sig av inställningarna för att få MMS att funka med Telia och Telenor respektive?
Även för "tethering" skulle uppskattas.
MVH
Bara installera GM eller snart riktiga 3.0an så rullar det direkt igång.
Jag har utvecklarversionen av OS 3.0 GM eftersom jag är med i developer program men jag har märkt en bugg eller ska det vara så kanske, Hur som helst är det någon mera en jag med Telia som inte kan skicka MMS om man är ansluten till ett trådlöst nätverk? Mina MMS vägrar gå iväg då å står misslyckat men stänger jag av wifi å kör på 3g så skickas det iväg.
Vad har du för inställningar? MMS skickas ju över "internet" och inte via GSM nätet. När du kör Wlan kan det vara så att din router eller vad det nu är för WLAN jox du har inte släpper igenom trafiken.
Det funkar för mig, dock väldigt mycket långsammare när jag kör med nätverk.
Ja, inte lite hetsig då eller? Fick även detta som ett PM av dig. Sök och läs så hade du nog fått svaret på din fråga på en minut.
vet du när dom gör så man kan uppdatera telefonen på itunes kan man det nu eller
Man kan få emojis genom en app i App Store. Så har jag låst upp det, så det behövs ingen jailbreak.
Guiden ovanför visar just den metoden.