Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone kan inte säkerhetskopieras efter 3.0 uppgradering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-06-18 20:30

Tjena!

Jag installerade 3.0 igår strax efter den släpptes och allt har fungerat bra sånär som att jag numera alltid får ett felmeddelande om att säkerhetskopieringen misslyckas när jag ställer den i dockan. Det exakta meddelandet är:

"iTunes kunde inte säkerhetskopiera iPhone-enheten "iPhone" eftersom säkerhetskopieringssessionen misslyckades"

Har någon annan råkat ut för detta? Tilläggas bör väl att när jag installerade OS 3.0 så säkerhetskopierades aldrig telefonen (jag har läst i 3.0-tråden att andras säkerhetskopiering tog lång tid etc, men min startades aldrig).

Edit:
Jag startade om datorn och efter det dyker den inte ens upp längre i iTunes. Jag prövade att sätta den i återställningsläge och då dök den upp, men iTunes vill återställa den till 2.2.1 och det misslyckas (se tillagd bild).

Något annat jag märkte var att när jag sätter den i dockan så piper den till två gånger (normalt är en gång).

Edit2:
Jag fortsätter min monolog här inne
Jag prövade precis att installera Itunes i Windows via VMWare och där dyker telefonen upp precis som den ska och det är inga problem att synkronisera eller säkerhetskopiera...

har prövat att avinstallera Itunes i OS X men det gjorde ingen skillnad.

Senast redigerat 2009-06-18 22:07

I listan för negativa felkoder står det:

-20 . writErr . . . . . . . . Driver can't respond to Write call

kanske till någon hjälp..

edit:
hmm.. det står ju faktist bara (20) och inte (-20).. kanske inte är samma!

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-06-22 23:41
Ursprungligen av rosen888:

I listan för negativa felkoder står det:

-20 . writErr . . . . . . . . Driver can't respond to Write call

kanske till någon hjälp..

edit:
hmm.. det står ju faktist bara (20) och inte (-20).. kanske inte är samma!

Det verkar vara något fel på Mac OS X, för den fungerar med andra Macar och Windows i VMWare på samma Mac. Har försökt återställa USB-portarna enligt Apples rekommendationer mend det har inte hjälp...är rädd att nästa steg är att installera om OS'et...

1
Bevaka tråden