Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på trummis?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2009-06-17 21:22

5-6000 för en MD låter lite...var skulle det vara någonstans?

MK1 ej UW har jag sett för 5-6000 sek många gånger. Har du sett dem dyrare?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 14:09

Jag tycker MFBerlin MFB-522 verkar trevlig, tar liten plats och har ett hyfsat pris.
http://www.youtube.com/watch?v=ESeMY1OB0EY

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-18 20:17
Ursprungligen av Demokid:

Jag tycker MFBerlin MFB-522 verkar trevlig, tar liten plats och har ett hyfsat pris.
http://www.youtube.com/watch?v=ESeMY1OB0EY

Mvh
Demokid

Jag har kikat lite på den också. Det kanske blir ett köp utöver MD, isåfall får den byta ut min ER-1. Man kan ju aldrig få för många trummaskiner!

• Medlem
  • Nyköping
  • 2009-06-18 20:55

tycker MFB-522 påminner om 606:an. skulle lätt kunna tänka mig en sådan i framtiden.
men den har ju inte så mycket editerings-prylar, den är rent analog.

(personligen föredrar jag sampling när det gäller rytmik och förespråkar mpc-serien)

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-18 20:59

Sampling är ju egentligen grymt smidigt. Men jag har aldrig varit ett stort fan av det. Men vem vet, vindarna kanske vänder och jag slutar med en MPC istället för en MD

Hur pass bra är MD'n som sequencer egentligen? Duger den åt lättare basgångar och kanske några andra ljud?

Är futureretro's Orb onödigt dyr och finns det andra sequencers som jag helt har missat? Dock är det här inte så relevant, men det är alltid kul att lära sig nya saker. Jag kapar min egen tråd!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-18 21:02

MDs seq är långt över medel, och enkel , och många ljud/kanaler... det + parameterlås gör att den kickar det mesta , och även sjukt bred i ljudkaraktär...

mpc är larvigt...

Mångsidig, tajt och riktigt cool trummis? Jag skulle rekommendera Steve Gadd. Fast den modellen är lite dyr i dagsläget. Jäkla vintagehysteri.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-18 23:36

Din hädare där;) Med tanke på din bild så borde du ju sagt Linn LM-1, trummaskinernas ohotade konung, med sina s.k. "Prince-trummor":) Han lär f.ö. ha en LM-1 hedersfullt inbyggd i ett slags altare i Paisley Park Studios:cool:

Ursprungligen av Capeman:

Mångsidig, tajt och riktigt cool trummis? Jag skulle rekommendera Steve Gadd. Fast den modellen är lite dyr i dagsläget. Jäkla vintagehysteri.

Ursprungligen av T11:

Din hädare där;) Med tanke på din bild så borde du ju sagt Linn LM-1, trummaskinernas ohotade konung, med sina s.k. "Prince-trummor":) Han lär f.ö. ha en LM-1 hedersfullt inbyggd i ett slags altare i Paisley Park Studios:cool:

Haha, men jag försökte vara lite vitsig ju...

heeh

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 13:26
Ursprungligen av Kristofer Harken:

he nu e han UPPVÄRMD!!

.... LETS GO

http://www.youtube.com/watch?v=O0hMg51PDlA&feature=related

Lite annat än att spela med musknapp.

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-18 21:09

@ enapa: MD blir bara bättre och bättre ju! Jag kan ju säga att jag längtar efter sommarens slut, då jag äntligen kan köpa en!

@ Capeman: Ja, det kan nog bli svårt att få tag i en Gadd

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-18 21:24
Ursprungligen av evirob:

@ enapa: MD blir bara bättre och bättre ju! Jag kan ju säga att jag längtar efter sommarens slut, då jag äntligen kan köpa en!

Fast den är vädligt begrännsad på andra sätt med, man kan inte sätta olika längd på spåren eller styra uppspelnings ordningen på stegen å liknande grejjer, men å andra sidan så får man köra data eller lyxSEQ om man vill göra sånnt joiks...

evirob: Ja, då måste man nog ha kontakter. Och då får man nog bara hyra, inte köpa. Bajs.

hehee

här får du en grym ... finns ingen grymmare!!

Bevaka tråden