Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameraexperten levererar inte

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lång artikel i dagens Göteborgsposten

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=465470

(Det finns en tråd i Musikdelen under instrument, men den hittar man bara till om man söker)

Här är den:

http://www.99.se/vrig-h-rdvara/256799-varning-f-r-kameraexperten.html

Summa summarum:

Folk som betalt in pengar får inte sina grejer. Polisanmälningar strömmar in. Ägarna står inte att hitta.

Så, varning utfärdas.

"- Vi har inlett förundersökning om grovt bedrägeri och anser att det finns anledning att anta att det brottet har begåtts."

Säger Jan Granqvist vid Stockholmspolisens bedrägerirotel nord i vars upptagningsområde företaget är registrerat."

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-19 15:51

Usch för de som lurar folk på sina pengar. Som alltid är det tryggast att handa hos etablerade företag som man använt tidigare och är välkända.

Inte ens det hjälper. Såg dock ett bra tips.

Om man har såpass ordning att man har månadsfaktura, det blir lättare bestrida mot BANKEN att "den transaktionen har inte gett någon vara." och förhindra att pengar går iväg.

Det vanliga är ju att ens pengar dras direkt och man hamnar då i sitsen att man får ringa banken och höra om de kan backa det hela. OM banken går med på det beror på den enskilda personen på banken samt ditt allmänna förhållande till banken....

Samma gäller i de fall man råkar ut för Skimming, alltså att ngn tömmer ens konto efter att de läst av kod och nummer....
Man kan då bestrida att en transaktion skett och banken drar då inte de pengarna. det vanliga är ju att ens konto töms och att det kan ta tre veckor innan man får tillbaka pengar... Kul Jul!

• Medlem
  • 2008-12-19 17:40

Ja, det är hemskt. Jag beställde min 50D därifrån i november och fick den till förmånligt pris och allt, men nu i december tycks de ha blivit bovar hela bunten. Tråkigt. De hade gott omdöme tidigare, och förhållandevis lång existens...

Ursprungligen av CKOTG:

Ja, det är hemskt. Jag beställde min 50D därifrån i november och fick den till förmånligt pris och allt, men nu i december tycks de ha blivit bovar hela bunten. Tråkigt. De hade gott omdöme tidigare, och förhållandevis lång existens...

Håller med! Det sorgliga är att ägarna bakom Kameraexperten säkert har planerat skiten, kört ett ärligt och pålitligt race för att bygga upp ett förtroende hos kunderna.. Allt för att sedan, nu lagom till jul, låta de förbetalda beställningarna strömma in och sen bara dra utomlands med pengarna..

Hoppas dom hittas och sätts på Riker's Island, där förtjänar dom att sitta!

700 personer blåsta tydligen ...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=466086

Mindre kul för dem.

I kärlek och affärer finns inga givna regler. Den som är skrupelfri, kan tjäna massor av "kosing " Att vissa kommer att må dåligt bryr sig inte dessa kräk om.

Den här killen bakom Kameraexperten, skrattar förmodligen åt alltihop. Har flytt landet med några miljoner och håller han sig borta i 10 år så kan han börja om på ruta ett igen

Ett annat metod som kunde bli lönsam. Man erkänner en massa mord, och efter några månader på "kåken " så tar man tillbaks alltihop och kräver några miljoner i skadestånd.
Göra som Tomas Quick att först sitta i 20 år på "kåken " och sedan ta tillbaks, tror jag inte det är någon som vill göra.

Till sist en ärlig affär som alla kan göra, och du blir mångmiljonär på nolltid, och du behöver inte göra ett enda dugg mer än "håva in kosing". Du behöver dessutom bara registrera enskild firma/föreningsverksamhet.

Min kompis gjorde detta för 15 år sedan. Han registrerade en Singelförening för 30 -50 åringar. Satte in en annons i DN " Gå med i min Singelförening och få ett trevligare liv." Var god sätt in 600:-på postgirokonto xxxxxxx.

Eftersom 90 procent av alla 50 åringar är skilda, så hade 6000 inom en månad betalt medlemmsavgiften. Sex" mille " rakt ner i fickan.

Det sjuka i kråksången, var att det enda det fick för dessa 600:-var att vara medlem i ett år samt ett månadsblad.

När första året hade gått fick man betala 400:- för varje år. Nästa smarta drag, var lokalfrågan. Så här mycket folk måste ju ha en lokal att dansa och träffas i.

Alla vet vi att de flesta större haken står öde från Måndag till Fredagar. Kompisen tog kontakt med BZ bredvid Berns. Naturligtvis fick vi lokalen helt gratis. Alla drack eller åt någonting och många bäckar små, med så mycket folk gjorde att dom tjänade mer på denna deal, än allt annat. Dom hade ju ändå kockar, kökspersonal och annat folk som låg på lönekonton.

Nu finns inte klubben kvar, men till er som är intresserade, det är svårare idag, eftersom det finns flera efterföljare.

Det är bättre att springa i fel fil, än att fila i fel springa

God Jul

Vi vet ju inte riktigt.
Det kan ju vara knark eller ngt sånt inblandat. Jag har för mig att kameraexperten är ett tvåmannabolag....

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255c06%255c22%255c342372

"Två män bakom företaget Kameraexperten döms till fem respektive tre års fängelse av Solna tingsrätt."

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-26 06:23
Ursprungligen av Chaosstar:

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255c06%255c22%255c342372

"Två män bakom företaget Kameraexperten döms till fem respektive tre års fängelse av Solna tingsrätt."

Bra att de åkte i fängelse. Synd att pengarna förmodligen är på något konto utomlands. Har ett batterigrepp som är köpt från dem. Med förlängd garanti, men det gäller ju inte längre... :/

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-22 13:39

Verkar som de kommer att ha gott om pengar när de slipper ut ur fängelset iaf...

Ursprungligen av joakimo:

Verkar som de kommer att ha gott om pengar när de slipper ut ur fängelset iaf...

Med lite tur så har de väl gott om medfångar som gärna pinar ur dem vart kosingen ligger....

Nu får man vöäk kalla de här gubbarna för kändisar...

Det raporteras om domarna i kvart-i-fem Ekot.

Sy in dem bara.

1
Bevaka tråden