I kärlek och affärer finns inga givna regler. Den som är skrupelfri, kan tjäna massor av "kosing " Att vissa kommer att må dåligt bryr sig inte dessa kräk om.
Den här killen bakom Kameraexperten, skrattar förmodligen åt alltihop. Har flytt landet med några miljoner och håller han sig borta i 10 år så kan han börja om på ruta ett igen
Ett annat metod som kunde bli lönsam. Man erkänner en massa mord, och efter några månader på "kåken " så tar man tillbaks alltihop och kräver några miljoner i skadestånd.
Göra som Tomas Quick att först sitta i 20 år på "kåken " och sedan ta tillbaks, tror jag inte det är någon som vill göra.
Till sist en ärlig affär som alla kan göra, och du blir mångmiljonär på nolltid, och du behöver inte göra ett enda dugg mer än "håva in kosing". Du behöver dessutom bara registrera enskild firma/föreningsverksamhet.
Min kompis gjorde detta för 15 år sedan. Han registrerade en Singelförening för 30 -50 åringar. Satte in en annons i DN " Gå med i min Singelförening och få ett trevligare liv." Var god sätt in 600:-på postgirokonto xxxxxxx.
Eftersom 90 procent av alla 50 åringar är skilda, så hade 6000 inom en månad betalt medlemmsavgiften. Sex" mille " rakt ner i fickan.
Det sjuka i kråksången, var att det enda det fick för dessa 600:-var att vara medlem i ett år samt ett månadsblad.
När första året hade gått fick man betala 400:- för varje år. Nästa smarta drag, var lokalfrågan. Så här mycket folk måste ju ha en lokal att dansa och träffas i.
Alla vet vi att de flesta större haken står öde från Måndag till Fredagar. Kompisen tog kontakt med BZ bredvid Berns. Naturligtvis fick vi lokalen helt gratis. Alla drack eller åt någonting och många bäckar små, med så mycket folk gjorde att dom tjänade mer på denna deal, än allt annat. Dom hade ju ändå kockar, kökspersonal och annat folk som låg på lönekonton.
Nu finns inte klubben kvar, men till er som är intresserade, det är svårare idag, eftersom det finns flera efterföljare.
Det är bättre att springa i fel fil, än att fila i fel springa
God Jul