Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av JGG:

Hur länge tror ni det dröjer innan man kan låsa upp 3G s?

Nä, det är väl ingen som vet riktigt.

det kommer väl när det är klart.

Ursprungligen av JGG:

Hur länge tror ni det dröjer innan man kan låsa upp 3G s?

Som de andra säger; det är ingen som vet. Inte ens dom själva ännu, skulle jag tro. 3G S har samma baseband som är sårbart på 3G under 3.0, men för att komma åt det behöver dom jailbreak och det har dom inte ännu.

Dev Team har skrivit att dom inte kommer att posta något om hur den utvecklingen går heller:

P.S. For the new iPhone 3GS, please don’t expect periodic updates about any progress we have or don’t have. Nothing gives Apple the upper hand like someone tweeting or blogging partial hack results. That’s not how cat & mouse is played That’s how the cat gets fed.

Sitter just och leker med en lur här i Italien.

Högtalarna fungerar bra, åtminstone för att lyssna på musik med. Men det är ju individuellt och vad jag tycker är "högt" kanske inte är så starkt för dig.

Ursprungligen av scooterbabe:

Sitter just och leker med en lur här i Italien.

Ooh, förste på 99mac att fingra på en 3G S kanske rent av?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 00:01

Satt och kikade på en video om 3g-s från Cnet och tyckte det var intressant att han i slutet säger att telefonen kommer att levereras till en del länder den 26:e juni. Hoppas Sverige är ett av dem!

http://www.youtube.com/watch?v=scKgkDbQxrY&feature=related

Hej alla glada! Kan någon säga mig varför det inte finns någon mätare vid batteriet som säger hur många procent det är kvar på batteriet? jag trodde det ingick i uppdateringen, men jag kanske har missat något?

Ursprungligen av Horsepower:

Hej alla glada! Kan någon säga mig varför det inte finns någon mätare vid batteriet som säger hur många procent det är kvar på batteriet? jag trodde det ingick i uppdateringen, men jag kanske har missat något?

Varför?

Tja, ingen har skrivit koden för det. Eller så kan det ju vara så att 3G's batterimätarkrets kanske bara kan svara i 8steg eller så. Då blir ju en procenträknare värdelös.
3GS har säkert bättre upplösning på sin räknare.

Men men, man har väl lite ögonmått.

Ursprungligen av Samuell:

Satt och kikade på en video om 3g-s från Cnet och tyckte det var intressant att han i slutet säger att telefonen kommer att levereras till en del länder den 26:e juni. Hoppas Sverige är ett av dem!

Nej, om du kollar på keynoten (ungefär vid 1.57.35) så ser du att Sverige inte är med på listan över länder som får telefonen den 26 juni. Det är bara sex länder (Österrike, Austrailen, Belgien, Irland, Japan och Nederländerna) som är med på den listan.

Sverige är med på listan över länder som får telefonen någon gång i juli 2009, eller som Phil sa, "one or two weeks later" (och då syftade han på 26 juni alltså).

Får jag testa en teori på er? Ni behöver IKKE håna mej om det låter dumt. Antennen i 3G klarade 3.6 Mbit/s men den i 3GS ska ju klara 7.2 Mbit/s. Kan det vara så då att Apple bytt till bättre antenn som klarar bättre mottagning? Vad tror ni Apple-freaks om det?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Får jag testa en teori på er? Ni behöver IKKE håna mej om det låter dumt. Antennen i 3G klarade 3.6 Mbit/s men den i 3GS ska ju klara 7.2 Mbit/s. Kan det vara så då att Apple bytt till bättre antenn som klarar bättre mottagning? Vad tror ni Apple-freaks om det?

Här hånar vi ingen.

Om hastigheten beror på antennen är jag inte helt säker på. Det kan ju vara vilket 3G-chip som sitter där.
Det som sitter i 2G t ex klarar ju inte datakommunikation och Telefon samtidigt...

Jag har inte görat ner mig på den nivån i iPhone. Vi har dock en massa folk här som är kunniga på den nivån.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-22 19:35
Ursprungligen av Goflorp:

Här hånar vi ingen.

Om hastigheten beror på antennen är jag inte helt säker på. Det kan ju vara vilket 3G-chip som sitter där.
Det som sitter i 2G t ex klarar ju inte datakommunikation och Telefon samtidigt...

Jag har inte görat ner mig på den nivån i iPhone. Vi har dock en massa folk här som är kunniga på den nivån.

Hej, med 2G menar du första modellen iPhone då?
För min 3G verkar inte klara samtal och surf samtidigt.
Har även kollat med telia och de säger att det inte är möjligt, ändå kan min polares iPhone klara det ibland...? Är det fel på min iPhone, har testat på olika ställen, kvittar om jag har full mottagning eller inte....

Tacksam för svar

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-22 19:37
Ursprungligen av Pascoe:

Hej, med 2G menar du första modellen iPhone då?
För min 3G verkar inte klara samtal och surf samtidigt.
Har även kollat med telia och de säger att det inte är möjligt, ändå kan min polares iPhone klara det ibland...? Är det fel på min iPhone, har testat på olika ställen, kvittar om jag har full mottagning eller inte....

Tacksam för svar

Med EDGE fungerar det inte, med 3G bör det funka. Täckningen alltså, inte telefonen.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-22 19:39
Ursprungligen av zappee:

Med EDGE fungerar det inte, med 3G bör det funka. Täckningen alltså, inte telefonen.

Så fort jag får ett samtal hoppar den ner på edge direkt!! Har aldrig ett samtal uppkopplat med 3G täckningen kvar

Jag har tyvärr gett bort min till min sambo i födelsedagspresent, men så fort hon är tillbaka från jobbet ikväll ska det minsann lekas med iPhone

Ursprungligen av scooterbabe:

Jag har tyvärr gett bort min till min sambo i födelsedagspresent, men så fort hon är tillbaka från jobbet ikväll ska det minsann lekas med iPhone

Rapportera gärna om följande tre saker stämmer:
- Telefonen är riktigt snabb. Starta telefonen, starta program, rita upp webbsidor etc går mycket snabbare än tidigare.
- Kameran är mycket bättre.
- Videofunktionen är oväntat bra och användbar.

Utifrån vad jag läst på nätet verkar många instämma med ovanstående, men det är alltid kul att få förstahandsrapporter.

Det enda jag egentligen testat hittills är kameran. Autofokusfunktionen med peka och fokusera fungerar grymt bra, och är en hysteriskt cool feature. Lär inte dröja länge innan alla kompaktkameror har plagierat den funktionen.

Vad gäller hastigheten är det ju relativt - hur många sekunder får det ta att starta upp den innan det anses som långsamt?

Ursprungligen av scooterbabe:

Vad gäller hastigheten är det ju relativt - hur många sekunder får det ta att starta upp den innan det anses som långsamt?

Allt mer än några sekunder känns nog rätt långsamt, men skillnaden verkar vara påtaglig när man lägger dom bredvid varandra. Däremot verkar folk tycka att tiden det tar att starta program är märkbart kvickare.

Ursprungligen av scooterbabe:

Det enda jag egentligen testat hittills är kameran. Autofokusfunktionen med peka och fokusera fungerar grymt bra, och är en hysteriskt cool feature. Lär inte dröja länge innan alla kompaktkameror har plagierat den funktionen.

Vad gäller hastigheten är det ju relativt - hur många sekunder får det ta att starta upp den innan det anses som långsamt?

Det skall faktiskt finnas ngn pocket som använder den här funktionen.
Jag tror inte Apple är först här.

Va! Är inte Apple alltid först?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-22 17:07
Ursprungligen av scooterbabe:

Va! Är inte Apple alltid först?

hehe, man kunde ju hoppats att de var så Men SE har de redan på några av sina osv, så de finns allt på telefoner, o pocket förrut. väldigt smidigt dock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 22:40

En sak jag tänkte på. Bara jag som tycker det är fult med all text bak på iPhone. Ok för texten iPhone, antal GB och kanske serienummer men den andra texten?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-23 22:57
Ursprungligen av acke:

En sak jag tänkte på. Bara jag som tycker det är fult med all text bak på iPhone. Ok för texten iPhone, antal GB och kanske serienummer men den andra texten?

Men är det så på den officiella varianten? På apple.se visas den bara med antalet GB. fast alla andra bilder har fullt med text. Syns förvisso mindre på den vita modellen...

  • Medlem
  • 2009-06-23 23:20

en iphone 3g s (som är activated) + turbosim som användes till 2G telefonerna, tror ni det funkar?

Förövrigt verkar det som är någon har lyckats jailbreaka telefonen redan!

Ursprungligen av JGG:

en iphone 3g s (som är activated) + turbosim som användes till 2G telefonerna, tror ni det funkar?

Nej.

Citat:

Förövrigt verkar det som är någon har lyckats jailbreaka telefonen redan!

Ok, hänvisa gärna till var du läst det!?

Jag har en teori: Telia (och de andra operatörerna) har inte fått veta exakt lanseringsdatum av Apple, eller de fick i alla fall inte veta det omedelbart. Detta för att Apple vill se till att de har tillräckligt med telefoner i lager först, beroende på hur mycket som går åt den 17 och 26 juni.

Det skulle i så fall förklara varför varken Tre, Halebop eller Telia lyckats presentera ett datum, trots att det bara är några veckor kvar.

(Telenor har visserligen redan satt ett datum i sitt första pressmedelanden, men de kan mycket väl ha missuppfattat det som 9 juli från keynoten, som så många andra gjorde.)

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har en teori: Telia (och de andra operatörerna) har inte fått veta exakt lanseringsdatum av Apple, eller de fick i alla fall inte veta det omedelbart. Detta för att Apple vill se till att de har tillräckligt med telefoner i lager först, beroende på hur mycket som går åt den 17 och 26 juni.

Det skulle i så fall förklara varför varken Tre, Halebop eller Telia lyckats presentera ett datum, trots att det bara är några veckor kvar.

(Telenor har visserligen redan satt ett datum i sitt första pressmedelanden, men de kan mycket väl ha missuppfattat det som 9 juli från keynoten, som så många andra gjorde.)

Jag tror att min teori var helt rätt. Ingen operatör hade fått veta något datum av Apple förrän nu och Telenor hade bara missuppfattat keynoten som så många andra gjorde.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror att min teori var helt rätt. Ingen operatör hade fått veta något datum av Apple förrän nu och Telenor hade bara missuppfattat keynoten som så många andra gjorde.

Fantastiskt kul att du nästan alltid skriver att alla dina teorier stämmer

(Off-topic)

Ursprungligen av Patrik D:

Fantastiskt kul att du nästan alltid skriver att alla dina teorier stämmer

(Off-topic)

Jag har aldrig skrivit att alla stämmer, men jag skriver gärna när det stämmer och det står jag för. Att du tycker det är ofta beror bara på att det ofta stämmer

Ursprungligen av PeeMaN:

Vad exakt byggde du den där Vecka 28 teorin på?

Jag byggde förstås den gissningen på det som Phil Schiller faktiskt utlovade under URL="http://events.apple.com.edgesuite.net/0906pao..."]keynoten[/URL] (ungefär vid 1.57.35): en till två veckor senare sa han när han visade bilden där det stod "July '09" som Sverige var med på och syftade på föregående bild där det hade stått 26 juni.

Om man räknar framåt en till två veckor från 26 juni hamnar man mellan 3 och 10 juli och vecka 28 var 6-12 juli så jag tyckte det var en rimlig gissning vid den tiden. Då visste vi inte att det skulle dra ut på tiden, så man kunde bara anta att Apple faktiskt skulle hålla den plan man precis presenterat.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har aldrig skrivit att alla stämmer, men jag skriver gärna när det stämmer och det står jag för. Att du tycker det är ofta beror bara på att det ofta stämmer

Det mer roliga är ju att du alltid måste bekräfta det

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror att min teori var helt rätt. Ingen operatör hade fått veta något datum av Apple förrän nu och Telenor hade bara missuppfattat keynoten som så många andra gjorde.

Kanske dags för dig att påpeka även när dina teorier är fel, på:
http://www.ifun.se/telia-telenor-och-halebop-ska-salja-iphone-3g-s/
Går att läsa "Telenor har angivit 9 juli som datum medan Telia och Halebop inte ännu satt ett datum för säljstarten. Gissningsvis blir det under vecka 28, men det återstår att se." Vad exakt byggde du den där Vecka 28 teorin på?

Bevaka tråden