Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2G iPhone GPRS Tele2

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-25 08:59

Fick för mig att aktivera gprs på min gamla 2G iphone men det gick inget bra, vad jag kunde läsa mig till så va det bara internet.tele2.se som behövdes som APN men den kommmer inte ut på nätet alls. (har 3.0 på den)

Nån ide?

Du har gprs aktiverat hos tele2?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-25 09:23

Hm, har man inte det automatiskt?
Är det inte bara MMS man måste aktivera?

Tele2 chatkundtjänst here I come.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-25 10:25
Ursprungligen av bonq:

Hm, har man inte det automatiskt?
Är det inte bara MMS man måste aktivera?

Tele2 chatkundtjänst here I come.

Nej, eftersom data kostar extra brukar man få välja till det i abonnemanget.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-25 09:47

Dom kunde inte se nått som va fel.

Får testa med en annan telefon hemma sen.

Uppgradera till Telia så får du snabbare GPRS!

Tele2s GPRS ger dig max 48kbit, Telia har 236kbit.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 16:18
Ursprungligen av bonq:

Fick för mig att aktivera gprs på min gamla 2G iphone men det gick inget bra, vad jag kunde läsa mig till så va det bara internet.tele2.se som behövdes som APN men den kommmer inte ut på nätet alls. (har 3.0 på den)

Nån ide?

Starta om iPhonen när du har ändrat APN. Ibland tar det en omstart för att inställningen ska ta.

//Rob

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-25 21:11

Yo

Testade i min gamla sony ericsson telefon, där funkade det så abonnemanget har iaf gprs aktiverat.

Att byta till telia vore ju trevligt men dom är ju så dyra, därför det itne skett.

Nån annan ide?
Finns det nån här som kör gprs på en 2G iphone med tele2 och 3.0 OS som kan svara på om det öht funkar?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-25 21:32
Ursprungligen av bonq:

Yo
Finns det nån här som kör gprs på en 2G iphone med tele2 och 3.0 OS som kan svara på om det öht funkar?

Det fungerar för mig. APN-inställningen försvann i uppdateringen, men efter att jag skrev dit den igen så har det fungerat.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-25 21:42

Okej bra att veta då får jag ta en omgång med tele2's kundtjänst imorrn igen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-25 21:44

Ja lika bra att fråga, det är bara internet.tele2.se som APN och inget mer som behövs va?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-25 22:03
Ursprungligen av bonq:

Ja lika bra att fråga, det är bara internet.tele2.se som APN och inget mer som behövs va?

Jag har inte något annat iaf.

De få gånger som jag ändrat APN, brukar det ta ett tag innan det funkar. Sist fick jag vänta några timmar innan det rullade igång.

Kan alltså vara värt att vänta en stund eller två.

Jag kan surfa på 2g Iphone och ta emot mail per gprs MEN inte skicka mail!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-25 22:47
Ursprungligen av jurassic579:

Jag kan surfa på 2g Iphone och ta emot mail per gprs MEN inte skicka mail!

Rätt SMTP-server angiven?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-26 10:57

Jag har väntat i ett par dygn nu, så det känns som det borde räcka, hehe.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-26 11:04

Tele 2 kunde inte hjälpa mig öht så jag ger upp, har jag klarat mig utan det i 2 år gör jag nog det ett tag till, får köpa en 3GS istället

Jag får det inte att funka. Har väntat en halv dag nu. När jag provade via tele2s hemsida att skicka gprs inställningarna till min telefon kom det upp ett fönster.

Oj!

Du kan inte wappa eller skicka MMS med din telefon. Skaffa en ny så att du också kan skicka MMS, spela spel , läsa nyheter med mera!

Hitta bra telefonerbjudanden i vår webbutik!

Dax o köpa 3GS

Ursprungligen av StevenSteven:

Jag får det inte att funka. Har väntat en halv dag nu. När jag provade via tele2s hemsida att skicka gprs inställningarna till min telefon kom det upp ett fönster.

Du ska inte beställa några inställningar till din iPhone.
Du ska fylla i dem själv - internet.tele2.se - i Inställningar->Allmänt->Nätverk->APN

Du ska inte beställa några inställningar till din iPhone.
Du ska fylla i dem själv - internet.tele2.se - i Inställningar->Allmänt->Nätverk->APN

Jo jag vet. Gjorde precis som du säger. Det jag gjorde på tele2s hemsida var av nyfikenhet.
Jag får mata in inställningarna igen och hoppas att det fungerar imorgon.

1
Bevaka tråden