Hej, jag har stött på ett tråkigt problem med min Iphone 3G lur, den är köpt lagligt i Indien i en affär och låst till Airtel, garantin är kvar och jag kollade den på apples hemsida och allt är i sin ordning. (varför jag nämner det är för att utesluta att jag köpt nån skit kopia) Jag har uppdaterat till 3.0 via itunes och sen gjort en jailbreak som funkar med redsnow. Allt bra så här långt, jag har även lagt in ultrasn0w via Cydia och det funkade även utan felmedd. Men jag får ingen kontakt med nätverket nu, har tele2 och jag kan se alla nätverk i nätverkslistan. Men när jag försöker lägga till det manuelt säger den bara att den inte kan få kontakt med nätverket längre. Jag har testat att slå av 3g och installera om Ultrasnow, har testat att blåsa telefonen ren och sen köra allt igen. Har testat att återställa nätverksinställningar x antal gånger. Har testat att köra på vanliga bandet och 3g. Inget funkar det står bara NO FUCKING JÄVLA SERVICE (är så trött på den texten nu...) Innan 3.0 var den ocskå jailbreakad och det funkade bra, fick dock aldrig 3g att funka. Har läst igenom många trådar och forum och hittar fler som har samma problem men inga lösningar. Det här är min andra Iphone så jag är inte ett totalt blåbär. Är mycket tacksam för alla tips och tankar kring det här!