Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem sa att Microsoft inte är innovativa

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2009-06-18 09:11

Detta var mycket coolt. Någon som vet när/om detta släpps? Vad kan priset tänkas vara? Samma som för Krysslåda 360 när den var ny?

Sen undrar jag lite hur de har tänkt.

Ex. 1: Man såg en familj sittandes i soffan och körde formel 1, hur är det tänkt att man ska kunna gasa, bromsa och växla? Kan den nya krysslådan känna av sådant?

Ex. 2: Om det släpps Fps-spel till den, hur ska man ladda om, byta vapen, använda andra saker som licklampa och liknande? Hur ska man kunna välja första och andra avtryckare samt "melee"?

Föressten, ingen som vet hur det har gått för Sonys idé med spelkonsol som skulle sända informationen direkt in i hjärnan, typ som i matrix?

Ursprungligen av Robo-X:

Du vill inte förstå vad jag menar. Poängen är att när MS släpper något är det inte genomtänkt. Det fungerar men inte intuitivt. Det är bara att jämföra MacOS X med Windows. Inte allt är guld med Mac OS X men jag kan lova dig att nästan alla nybörjare kommer igång snabbare med en Mac än med en Windows maskin.
Surface var bara ett exempel hur Microsoft släpper saker utan att finslipa de. Hade de gjort det riktigt så skulle surface fungera på en gång utan att man måste leta efter var man ska koppla in sladden eller ställa in den med tangentbort och mus först. Att nu natal har ett bra demo betyder inte att det kommer att fungera 100%.

//Rob

Lite som Philipskameran jag skulle installera till svärfar (Far och dotter kunde videochatta), installationsanvisningarna tof säkert en halvtimma att jobba sig igenom.

Gud nåde en om man gjorde fel. Jag TROR om jag kommer ihåg rätt att kameran skulle i EFTER programvaran. Gjorde man tvärtom så skrek Windows att den hittat ngn ny hårdvara som den inte begrep sig på...

Kameran funkade bra, när den väl var installerad, men installationen var det veligaste jag vart med om på flera år.

Hörde en podcast nu om Palm Pre; det verkar helt omöjligt hitta vissa tecken på tangentbordet (Semikolon t ex), men det finns orange-knappar, är det där en SHIFT? Man kan inte trycka på dem utan att använda nageln... ingen korrigering heller.

Skillnaden på Apple och många andra bolag är att Apple är så fruktansvärt petiga.
Ta MMS på iphonen nu, jag behöver inte välja?! Det finns en liten kamerasymbol brevid textrutan - struntar jag i den = SMS. Väljer jag en bild eller tar en = MMS.
Sjukt smart. Ngn petig jävel har vart där.

Innovativt tycker jag det är när flera tekniker (som kasnke redan finns) raffineras och man kommer fram till ngt helt nytt. iPhone är innovativ. MP3-spelaren när den kom var innovativ. Var det Motorola som "uppfann" fliptelefonen? Det tycker jag var innovativt (om än väldigt enkel grej). Det behöver inte vara massivt komplicerat för att vara innovativt.

Jag gillar som många andra Apple anhängare att skratta åt Microsofts puckade projekt, som Songsmith. Eller den där Surface artikeln som Robo-X länkade till är ju för rolig.

Samtidigt hoppas jag Microsoft, eller vem som helst för den delen, kan släppa något så bra som Project Natal verkar. Tyvärr så är jag också rädd detta kan vara en ny vaporware som andra har påpekat här.

Varför bry sig om vem som innoverar, alla har ju kopierat varandra i åratal. Om Microsoft kan släppa ut detta så är det häftigt och kan lätt bli succé. Det är ju nästa generationens Wii.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-18 10:09

Ja, den kommer släppas 2010-10-10 10:10 och priser blir 10.00 USD

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2009-07-03 07:03

Efter som de inte visade upp några avancerade funktioner live utan enbart förinspelade videos betvivlar jag skarpt att det kommer fungera så bra som man säger.

Titta här tillexempel http://www.youtube.com/watch?v=f1IxkDR03t8

  • Oregistrerad
  • 2009-07-03 13:06
Ursprungligen av Prehn:

Efter som de inte visade upp några avancerade funktioner live utan enbart förinspelade videos betvivlar jag skarpt att det kommer fungera så bra som man säger.

Titta här tillexempel http://www.youtube.com/watch?v=f1IxkDR03t8

Så du menar att Late Show - http://www.engadget.com/2009/06/11/jimmy-fallon-rocks-out-with-project-natal/ inte är på riktigt?

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2009-07-03 13:48
Ursprungligen av studiox:

Så du menar att Late Show - http://www.engadget.com/2009/06/11/jimmy-fallon-rocks-out-with-project-natal/ inte är på riktigt?

Det sade jag aldrig. Vad jag säger är att de som verkligen imponerade under E3 visar en tjej som står framför en förrenderad video. Att det fungerar tvekar jag inte på. Men att det skulle kunna göra alla de där "häftiga" sakerna som man skrytit om tvivlar jag starkt på. Enklare saker fungerar den säkert fin fint med, men när det kommer till "Milo" är det samma vanliga crap-talk.

Bevaka tråden