- Glitzerstrahl
- Medlem ●
- Alingsås
Får dock inte igång Handelsbankens banktjänst trots att jag installerat Firefox.
Utan att själv ha läst ett enda inlägg i tråden tror jag ändå att jag kan rekommendera den här tråden:
http://www.99.se/macnyheter/210031-anvaender-handelsbanken-internet-pa-mac.html
Har nu kört mac i några veckor efter att varit inbiten på Pc sedan slutet på 80-talet.
Jag trivs mycket bra med mac, allt fungerar och verkar otroligt stabilt, kommer aldrig att byta tillbaka till pc.
Det jag upplever som negativt gentemot pc är tillgången på spel, detta kom ju inte som någon överraskning men visst känns det lite "fattigt" när man letar i butik och på nätet, bara Pc-spel så långt ögat räcker ,hade inte trott att det skulle vara så spelfattigt på mac-fronten men,men....
Vidare (kan inte hjälpa det) men jag tycker att OS X är mycket fulare än Vista, jag tycker om lite "ögongodis" och tycker att man kunde tänkt betydligt mer på det estetiska när man tillverkar ett OS.
Slutsats absolut nöjd med mac saknar dock spel och lite kosmetik i OS X.
Har nu kört mac i några veckor efter att varit inbiten på Pc sedan slutet på 80-talet.
Jag trivs mycket bra med mac, allt fungerar och verkar otroligt stabilt, kommer aldrig att byta tillbaka till pc.
Det jag upplever som negativt gentemot pc är tillgången på spel, detta kom ju inte som någon överraskning men visst känns det lite "fattigt" när man letar i butik och på nätet, bara Pc-spel så långt ögat räcker ,hade inte trott att det skulle vara så spelfattigt på mac-fronten men,men....
Vidare (kan inte hjälpa det) men jag tycker att OS X är mycket fulare än Vista, jag tycker om lite "ögongodis" och tycker att man kunde tänkt betydligt mer på det estetiska när man tillverkar ett OS.
Slutsats absolut nöjd med mac saknar dock spel och lite kosmetik i OS X.
Smaken är ju som baken vad gäller utseendet. Din åsikt om att vista är snyggare tror jag är rätt ovanlig... men skit samma.
Spel däremot suger - varför inte fixa en konsol då? Wii / PS3 / XBox går ju få tämligen billigt idag. Aldrig problem. Slå igång, spela, stäng av....
I övrigt - välkommen till Macvärlden.
Jag spelar WoW, Civilization, Football manager m.m. på min mac.
Det är spel som jag gillar, så det jag kallar kvalitetsspel finns ju faktiskt till mac (mycket av spelen till pc är spel som jag faktiskt kan vara utan).
Som sagt: byta tillbaka till Pc-aldrig!
Tänkte köpa en MB unibody till sommaren när skatteåterbäringen kommer, men efter allt predikande här hemma blev min flickvän så sugen att se vad tusan det kunde vara för något som lät så fantastiskt, att hon erbjöd sig att låna ut lite pengar tills i sommar Hämtar ut min MB idag, har bunkrat upp med en miljard "hjälplänkar" på gammburken, meeen jag återkommer nog med frågor ändå, höhö!
Har inte riktigt bytt än men beställde en 24 tum: 3.06GHz igår och kommer bli så jädra nice att kunna jobba i Mac istället.
Kommer kunna gå mycket lättare att spela in musiken nu
Jobbar alltid med mac när jag är i skolan så är redan i full gång med att veta hur dom fungerar !
Peace Out
Danke Måste bara inhandla ett Apple tangentbord i veckan så är det komplett
Ah! tunna vita med tråd... fall inte för det trådlösa.
Så gött!
Ser att mitt är lite sketet, fram med städgrejerna (duschflaska med Ajax och vatten) + en mikrofibertrasa. Spraya en tunn dimma på, torka av....
Ah! tunna vita med tråd... fall inte för det trådlösa.
Så gött!
Ser att mitt är lite sketet, fram med städgrejerna (duschflaska med Ajax och vatten) + en mikrofibertrasa. Spraya en tunn dimma på, torka av....
Japp, tänkte köpa det med siffror till
Inne på min tredje mac, haft två iBooks tidigare, använt de som skrivmaskiner på universitetet på tiden innan netbooksen invarderade marknaden. Med de erfarenheterna i ryggen och ett erbjudande som var för bra för att tacka nej till, 10K för en splitterny MacBook Pro Unibody, tog jag steget fullt ut för några månader sen.
Känslorna är blandade än så länge, missförstå mig rätt, laptopen och operativet är kanon att jobba med, det som saknas för att upplevelsen ska vara topp är spelmöjligheten. Fast det beror nog främst på en 9 månader gammal snoris som tar all tid och den lilla fritid man har till övers tas upp av andra saker.
Med den insikten är jag en glad och nöjd switcher
Inne på min tredje mac, haft två iBooks tidigare, använt de som skrivmaskiner på universitetet på tiden innan netbooksen invarderade marknaden. Med de erfarenheterna i ryggen och ett erbjudande som var för bra för att tacka nej till, 10K för en splitterny MacBook Pro Unibody, tog jag steget fullt ut för några månader sen.
Känslorna är blandade än så länge, missförstå mig rätt, laptopen och operativet är kanon att jobba med, det som saknas för att upplevelsen ska vara topp är spelmöjligheten. Fast det beror nog främst på en 9 månader gammal snoris som tar all tid och den lilla fritid man har till övers tas upp av andra saker.
Med den insikten är jag en glad och nöjd switcher
Med en liten parvel har du inte tid lira på Macen, skaffa ett Wii.
Maximalt med roligt på kortast tid. I princip slå igång - spela.
Med en liten parvel har du inte tid lira på Macen, skaffa ett Wii.
Maximalt med roligt på kortast tid. I princip slå igång - spela.
Har en x-låda 360 som står och samlar damm Ska va föräldrarledig ett halvår, då får jag passa på att dra in XP på datorn och hoppas på att den inte överhettar.
Köpte en MacbookPro 15" förra veckan. Hade lite pill i början men inga problem som inte google löste och nu börjar jag känna mig mer och mer säker efterhand.
Anledningen till jag bytte var främst för att det är roligt och testa nya saker, man är ju intresserad av teknik och gillar verkligen min iphone. Sen har ju även mina Pc:s strulat ovanligt mycket på sista tiden, så tyckte det var dags o prova på något nytt nu. Sen att finalcut finns till mac var ju också en sak då min pc inte gillade mina avchd klipp.
Bytte från PC till mac igår. Jobbade en del i mac när jag pluggade, men inget efter det. Har ännu inte kommit in i macvärlden ordentligt, men jobbar hårt för att bli en medlem i den globala macfamiljen. Har gått en dag och jag känner rakt av att det aldrig någonsin kommer stå nåt annat än en mac på mitt skrivbord.
Bytte från PC till mac igår. Jobbade en del i mac när jag pluggade, men inget efter det. Har ännu inte kommit in i macvärlden ordentligt, men jobbar hårt för att bli en medlem i den globala macfamiljen. Har gått en dag och jag känner rakt av att det aldrig någonsin kommer stå nåt annat än en mac på mitt skrivbord.
Välkkommen till den ljusa sidan !
Varför inte börja här på forumet med att skriva en lite längre presentation (under "Presentationer") och berätta lite om dig själv.
Det brukar generera en massa frågor - du kommer säkert hitta en hel bunt med folk som har ungefär samma intressen om du själv.
Fast, det är aldrig ngt som svarat på mitt "Favoritintresse: Kasta ljummen hundskit i elektriska fläktar" ...
Switchern "dama" anmäler sig också här.
Jag har köpt en av de nya mac book pro datorerna, och fått hem den idag. Det är en 13"s modell, med 4 gb ram och 320 gb disk.
Anledningen till att jag skaffat den här är helt enkelt att jag varit nyfiken på att testa Mac OS ganska länge. Jag är i botten en utvecklare (även om jag idag inte jobbar som det), och har alltid kört Windows (ja, först var det c64an > atarin > dos, men efter det Windows). Jag har också varit inne på att köra Linux, och har någon dator här hemma med Linux på, men har aldrig haft en apple.
Det är med stor nyfikenhet och lite tålamod som jag tar mig an detta, för det kommer säkert ta ett par veckor innan jag "får upp hastigheten" på att hantera det här OSet, men det jag sett hittills verkar väldigt bra.
Tids nog kommer jag kanske också testa att utveckla lite mot min iPod touch, men mitt första större projekt kommer bli att testa iMovie och kanske final cut express, för jag är väldigt nyfiken på att klippa och klistra med filmer - något som jag försökt flera gånger i Windows-universumet utan att blivit nöjd med utbudet av applikationer...
Jag är glad över att detta verkar vara ett aktivt ställe, vi ses säkert i newbee-forumet!
::dama
Varit skeptisk helt i onödan, lätt att prata ner nått man inte gett en ärlig chans...
Länge leve intel (mac)
"once you go mac, you´ll never go back"
Varit skeptisk helt i onödan, lätt att prata ner nått man inte gett en ärlig chans...
Länge leve intel (mac)
Hej och välkommen ombord då.
Varför inte skriva en liten presentation om sig själv i "Presentationer" ?
Du får gärna utveckla själva switchandet här om du vill.
Sånt är alltid roligt läsa om.
Länge leve intel (mac)
Stort av dig att kunna erkänna att du hade fel tidigare.
Ser så många som har så mkt "kritik-pondus" investerat i en åsikt att de aldrig kan byta åsikt - nånsin.
Ser det ofta på andra fora; MaxWorlds artikelkommentarer t ex.
iPhone lider av detta i synnerhet; en riktig stor samling med "haters" som måste försvara sin förutbestämda uppfattning oavsett vad som händer. Oftast bara genom att flytta mållinjen. Förut var det bristen på MMS, nu när det kom med 3.0 så hackar de på något annat. Man flyttar bara liksom mållinjen lite längre fram.
Så, tillhör du dem som inte bara switchet dator utan även åsikt så lyfter jag på hatten och hälsar. Välkommen.
Åsikter ska omprövas, regelbundet. Den plattform vi pratar om i dag då vi diskuterar Mac och Apple är inte densamma som för 5-6 år sedan. Då fanns det kompabilitetsproblem och för många så var Mac att måla in sig i ett hörn.
Den plattform som existerar i dag ser radikalt annorlunda ut vilket gör att även den mest inbitna Windows-fantast bör testköra, innan han/hon uttalar sig. Windows är fortfarande en bättre spelplattform och ett bättre val för några få mjukvaror (CAD/CAM) men utöver det så har jag svårt att se varför någon ska välja bort en tämligen problemfri lösning.
Har bytt för typ en månad sedan. MBP 17". Är riktigt bra och är mycket nöjd.
enradare?
Har man tagit det allvarliga steget att byta plattform så är väl det värt mer än en enradare.
Berätta gärn om varför ni bytte, vad fick bägarn att rinna över. Vad retade ni er på? Vad retar ni er fortfarande på? Vad har ni nya burken till... etc...
Kom igen nu.
För sex månader sedan satt jag med två stationära PC-datorer, och en bärbar. Nu står Windows/linux-datorerna i garderoben och istället ser det ut såhär:
iMac 24" på hemmakontoret
MacMini med Plex kopplad till TVn
MacBook 13"
MyBook 500Gb kopplat till Minin
TimeCapsule 1TB
iPod Touch
Så fort iPhone 3GS släpps flyger min X1 ut genom fönstret.
Lite bilder på hur det ser ut hemma hos mig nu finns på millard.se
Så fort iPhone 3GS släpps flyger min X1 ut genom fönstret.
Sök lite på mig och dammsugare
- du tror väl inte du är först med att kasta ut saker ....
Skämt åsido. Herrn har en gedigen samling med grejer. Välkommen ombord!
enradare?
Har man tagit det allvarliga steget att byta plattform så är väl det värt mer än en enradare.
Berätta gärn om varför ni bytte, vad fick bägarn att rinna över. Vad retade ni er på? Vad retar ni er fortfarande på? Vad har ni nya burken till... etc...
Kom igen nu.
Enligt första inlägget ska man ju inte skriva mer ^^
OM du är en switcher - skriv en rad här (och berätta gärna om varför du bytte) så får du en pytteliten men rolig uppgradering av din användarprofil.
Själv köpte jag en MacBook Unibody för ca 2 månader sedan. Och iPhone 3G för ca 1 år sedan. Det har jag inte ångrat något alls. Anledningen till att jag bytte till Mac var för att det inte fanns några andra alternativ som passade mig.