Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det går bra! Det var nog ganska mycket falskt alarm!
Utan problemet uppstod nog när jag rev sönder underarmarna mot bananjacken när jag lödde frontpanelerna
Skönt att du inte var det.
I övrigt tycker jag det är modigt att byggracea fram till en spelning...har själv gjort det en gång för länge sen och då gick det åt h-vete.
Och det är ju ganska enkla kretsar jag håller på med nu. Så det känns som om risken att det kukar ur är ganska minimal. Om jag ska vara helt ärlig.
Det mesta jag bygger nu har jag byggt nästan minst 1 gång tidigare Jag börjar få rutin!
Men man blir lite snurrig i skallen när man bygger 4 VCA er samtidigt.
Om du skriver ut med laserskrivare så är det standard Lazertran du ska ha. Sedan finns det Lazertran Inkjet för bläckstråleskrivare. Fast det är bara laservarianten som man kan baka.
Jag brukar borra sist. Senaste panelen jag gjorde bakade jag inte för att slippa luftbubblorna, men klarlackade för att få lite tåligare. Upptäckte att biltemas klarlack som jag använde är för mjuk och lättrispad, men det ska finnas sorter som ger en hårdare yta.
Ursprungligen av enapa:
Crap, vilket av alla pappren är det man ska ha, måste ju göra en bra panel till min seq.... borrar man först eller bakar man först? ?
Jobbar på här!
Har dragit kabel och pillat hela dagen. Så nu saknar jag bara 4 op ampar och en LM393 för att kunna få igång den. Det borde komma i nästa vecka. Och tills dess borde jag ha hunnit fixa ihop ännu fler moduler!